تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

مورد باورنکردنی ۲۰۲۰: مسی- رونالدو؛ بدون توپ طلا، بدون کفش طلا

اتفاقات شب گذشته بازی‌های "سری آ" موجب شد تا مشخص شود کفش طلای امسال اروپا به یک بازیکن به غیر از بزرگان همیشگی می‌رسد؛ چیرو ایموبیله.

کد خبر: ۶۷۱۳۶
۱۲:۳۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
مورد باورنکردنی ۲۰۲۰: مسی- رونالدو؛ بدون توپ طلا، بدون کفش طلا

دیدارنیوز ـ مهدی زعیم‌زاده: هفته سی و هفتم سری آ (لیگ ایتالیا) از یک حیث بسیار حساس بود؛ نبرد برای تصاحب کفش طلای اروپا. کفش طلا جایزه‌ای است که به بهترین گلزن اروپا در لیگ‌های داخلی می‌رسد. سازوکار انتخاب بهترین گلزن به این صورت است که هر لیگ براساس اعتبارش از ضریبی برخوردار است. فرضا گل زدن در پنج لیگ معتبر اروپا ضریب دو دارد و در لیگ‌های درجه دو مانند پرتغال و روسیه این ضریب یک و نیم حساب شده است. با این فرمول هم اکنون در جدول کفش طلای این فصل، مهدی طارمی ۱۸ گله در رده ۵۴ قرار دارد، سردار آزمون ۱۷ گله هم در رده ۷۲ ایستاده است.

لیونل مسی در سه فصل گذشته با گلزنی چشمگیر درلالیگا برنده این جایزه شد، درست است که مسی در این فصل هم عنوان آقای گلی را از آن خود کرد، اما شمار گل‌هایش حتی به ۳۰ هم نرسید، این بهترین اتفاق برای رونالدو و سایر مدعیان کفش طلا بود.

کفش طلای این فصل سه مدعی جدی داشت. روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بایرن مونیخ، این فصل با زدن ۳۴ گل به کار خود در بوندس لیگا پایان داد و خیالش هم از بابت دریافت کفش طلا راحت بود، اما هفته‌های پایانی سری آ دو مدعی در کنار لواندوفسکی قرار داد. پیش از بازی‌های دیشب لیگ ایتالیا، در جدول گلزنان سری آ ایموبیله ۳۴ گله بود و رونالدو ۳۱ گله.

چیرو ایموبیله، مهاجم سی ساله لاتزیو، با زدن سی و پنجمین گل این فصل خود در بازی با برشا از لواندوفسکی ۳۴ گله عبور کرد و در صدر جدول کفش طلا قرار گرفت. دقایقی بعد بهترین اتفاق برای ایموبیله رخ داد؛ یووه دو بر صفر به کالیاری باخت تا اختلاف ایموبیله با تنها تعقیب کننده‌اش، رونالدو، چهار گل باقی بماند. یک هفته از سری آ باقی مانده است و تنها یک معجزه از سوی رونالدو می‌تواند کفش طلا و آقای گلی را از چنگ ایموبیله خارج کند.
 
مورد باورنکردنی ۲۰۲۰: مسی- رونالدو؛ بدون توپ طلا، بدون کفش طلا

در هفته پایانی رونالدو مقابل رم قرار می‌گیرد و ایموبیله در خانه ناپولی به میدان می‌رود. هر دو مهاجم کار سختی دارند و بعید است که رونالدو بتواند این فاصله چهار گله را جبران کند. در واقع با اتفاقات دیشب دیگر همه ایموبیله را برنده توپ طلا این فصل می‌دانند. این مهاجم ایتالیایی در چند سال اخیر با پیراهن لاتزیو اوج گرفته است و حالا این جایزه فردی ارزشمند را به دست می‌آورد.

ایموبیله البته می‌تواند علاوه بر تصاحب عنوان آقای گلی و کفش طلا یک دستاورد تاریخی دیگر را هم به نام خود ثبت کند. در تاریخ سری آ رکورد بیشترین گل زده در یک فصل با ۳۶ گل متعلق به گونسالو ایگواین است. ایموبیله با زدن یک گل در بازی آخر به این رکورد هم خواهد رسید. به هر ترتیب کسب کفش طلا نام ایموبیله را در کنار بزرگانی همچون لیونل مسی، لوئیس سوارس و کریستیانو رونالدو قرار خواهد داد که در یک دهه گذشته صاحبان همیشگی این جایزه بودند.



لواندوفسکی؛ بازنده بزرگ

سال ۲۰۲۰ را باید سال دور ماندن لیونل مسی و کریستیانو رونالدو از جوایز همیشگی‌شان دانست. با لغو شدن مراسم توپ طلای امسال مشخص شد که توپ طلا دیگر به این دو نمی‌رسد، هرچند که شانس زیادی هم نداشتند، مگر اینکه در ادامه لیگ قهرمانان اروپا درخشان ظاهر می‌شدند. از کفش طلا هم حالا در اردوگاه رونالدو-مسی خبری نیست. آخرین باری که در یک سال هیچ یک از جوایز توپ طلا یا کفش طلا به یکی از این دو ابرستاره نرسید به ۱۳ سال قبل برمی گردد. با توجه با بالا رفتن سن این دو، هواداران فوتبال باید عادت کنند که این جوایز فردی را در دست بازیکنان دیگری هم ببینند. بازیکنی که امسال امیدوار بود از سد رونالدو و مسی عبور کند و به این جوایز برسد روبرت لواندوفسکی بود، اما او را باید بازنده بزرگ اتفاقات روز‌های اخیر دانست.

خیلی‌ها لواندوفسکی را بخت اول دریافت جایزه توپ طلا می‌دانستند، اما منتفی شدن اهدای این جایزه از سوی فرانس فوتبال این شانس را از او گرفت و دیشب هم ایموبیله آرزوی "لوا" برای تصاحب کفش طلا را بر باد داد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی