تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

نگاهی به عملکرد لژیونر‌ها در قاره سبز؛ آقایان، «گل» کاشتند

با پایان گرفتن مسابقات لیگ‌های مهم فوتبال اروپایی، فرصت مناسبی برای بررسی عملکرد لژیونر‌های ایرانی شاغل در قاره سبز به وجود آمده است. خبر خوب این است که پس از سال‌ها، چراغ فوتبال ایران در رقابت‌های باشگاهی اروپا پرفروغ بوده است.

کد خبر: ۶۶۸۵۷
۱۳:۵۷ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
لژیونر‌های ایرانی در سرزمین سبز فوتبال چه کردند
 
دیدارنیوز ـ بابک مجیدی: پس از سال‌ها فوتبال ایران حالا با درخشش نام‌هایی چون سردار آزمون و مهدی طارمی در اروپا خبرساز شده است. به این فهرست توجه کنید:

تزار سردار!
سردار آزمون مهاجم جوان و پرشور فوتبال زنیت سنت پترزبورگ روسیه بعد از روزهای طولانی حضور در فوتبال روسیه علاوه بر کسب عنوان آقای گل در لیگ این کشور با ۱۷ گل و ۷ پاس گل، قهرمانی در لیگ داخلی و جام حذفی را هم کسب کرد تا یک افتخار عالی برای او در فوتبال روسیه ثبت شود. هرچند نام او در چند ماه گذشته در بین تیم‌های مطرحی، چون آرسنال، ناپولی، لاتزیو، ویارئال و ... به گوش می‌رسد، اما حضور پرثمر او درسطح اول فوتبال روسیه علاوه بر تجربه‌اندوزی، امکان رسیدن به قله‌های بالاتر را فراهم خواهد کرد در حالی که حضور در لیگ‌های بزرگ نیازمند تجربه بیشتر در رقابت‌های اروپایی است تا این ستاره ترکمن فوتبال ایران به آرزو‌های خود برسد.
 
لژیونر‌های ایرانی در سرزمین سبز فوتبال چه کردند

طارمی و گل...
حضور مهدی طارمی ستاره پرحاشیه پیشین باشگاه پرسپولیس در باشگاه نه چندان مطرح ریو‌آوه انگار یک آرزوی گمشده بود چون مهدی در نقطه درخشش و پرتاب قرار گرفت. مهاجم تیم ملی ایران از همان ابتدای فصل بسیار پرتلاش بود به طوری که در هفته‌های اول سه پنالتی و یک هت‌تریک تاریخی انجام داد. طارمی همچنین توانست در تقابل با سه تیم پر طرفدار پرتغال یعنی بنفیکا، پورتو و اسپورتنیگ لیسبون گلزنی کند تا وسوسه بزرگ فصل نقل و انتقالات باشد. او در هفته آخر لیگ پرتغال هم توانست دبل کند تا علاوه بر کسب بیشترین امتیاز در تاریخ باشگاه ریوآوه، به پلی آف رقابت‌های لیگ اروپا راه پیدا کند. این مهاجم بوشهری نهایتا به همراه دو بازیکن دیگر با ۱۸ گل آقای گل لیگ برتر پرتغال شد تا پس از سردار آزمون دومین مهاجم تیم ملی باشد که عنوان بهترین بازیکن در مقام مهاجم را در یک لیگ مطرح اروپایی کسب کند. مهدی طارمی هم اکنون از تیم‌های مطرح لیگ پرتغال از جمله پورتو و بنفیکا پیشنهاد دارد.
 
لژیونر‌های ایرانی در سرزمین سبز فوتبال چه کردند

جهانبخش، ستاره‌ای روی نیمکت با یک جرقه
علیرضا جهانبخش ستاره سابق باشگاه آلکمار هلند به عنوان گرانقیمت‌ترین بازیکن خارجی به باشگاه برایتون انگلیس پیوست اما اوضاع برای ستاره گیلک برایتون اصلا خوب پیش نرفت. جهانبخش در نخستین فصل حضور در این باشگاه با مربی پیشین خود ۱۹ بازی کرد که در ۱۲ تای آن به صورت فیکس بود هر چند از گلزنی و پاس گل جهانبخش خبری نبود. 
با حضور مربی جدید او به نیمکت ذخیره‌ها پیچ شد. در دوران حضور گراهام پاتر در فصل دوم، این مربی فقط ۱۰ بازی به جهانبخش میدان داد که فقط در دو بازی از ابتدا در استارت لیست قرار گرفت. تنها نکته مثبت کارنامه این ستاره تیم ملی، گلزنی برابر چلسی و گرانقیمت‌ترین گلر تاریخ فوتبال دنیا به صورت یک قیچی برگردان استادانه بود که جز آن دیگر اتفاق مثبتی در کارنامه او در این فصل کرونازده دیده نشد. حالا جهانبخش به دنبال بازگشت به هلند و تغییر تیم است. ظاهرا آیندهوون و آژاکس جدی‌ترین گزینه‌ها برای بازگشت ستاره ایرانی به لیگ هلند هستند.
 
لژیونر‌های ایرانی در سرزمین سبز فوتبال چه کردند

امیر به مثابه احمد رضا
امیر عابدزاده پسر خلف دروازه‌بان نامدار تاریخ فوتبال ایران فصل بسیار موفقی را در باشگاه ماریتیمو و لیگ پرتغال پشت سر گذاشت. امیر عابدزاده در فصل اخیر ۲۵ بازی برای ماریتیمو انجام داد و توانست در  ۱۰ بازی دروازه خود را بسته نگه‌دارد و به فوتبال ایران این امید را داد که می‌تواند از میراث پدر  در سنگر تیم ملی محافظت کند. عابدزاده پسر در مقابل تیم مطرح و مشهور بنفیکا پرتغال توانست علاوه بر کمک به پیروزی برای تیم خود، ۷ سیو بی‌نظیر انجام دهد و بهترین بازیکن این دیدار معرفی شود. اما اوج شاهکار عملکرد او در لیگ پرتغال در بازی با تیم ویتوریا گیمارش بود که توانست با ثبت ۸ سیو که ۷ تای آن در داخل محوطه جریمه بود،  تحسین رسانه‌ها را برانگیزد. امیر عابدزاده با توجه به عملکرد خوب خود در این باشگاه فعلا مورد توجه باشگاه اروپایی خاصی قرار نگرفته، اما شایعاتی مبنی بر جایگزینی او برای علیرضا بیرانوند در باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسد.
 
لژیونر‌های ایرانی در سرزمین سبز فوتبال چه کردند

دوقلوها و بقیه
میلاد و مهرداد محمدی دوقلوهای محله فلاح تهران که ناخودآگاه ما را یاد برادران تاچیبانا در کارتون فوتبالیست‌ها می‌اندازد، در این فصل از هم جدا بودند و در دو باشگاه متفاوت در اروپا بازی کردند. مهرداد محمدی بازیکن باشگاه آوز پرتغال در نقش مهاجم نوک در ترکیب این تیم بازی می‌کرد و با آمار ۸ گل و ۵ پاس گل در ۲۸ بازی که ۲۶ تای آن به صورت فیکس بود آمار قابل قبولی در این تیم به جای گذاشت. قل دوم یعنی میلاد محمدی در باشگاه خنت بلژیک در پست دفاع چپ از ۱۸ بازی که ۱۷ تای آن به صورت فیکس بود، بازی کرد و یک گل هم  دستاورد حضور او در این باشگاه بود. 

علی قلیزاده و یونس دلفی ستارگان جوان ایرانی باشگاه شارلروای بلژیک جز معدود بازیکنان جوانی هستند که بیشتر به دنبال کسب تجربه در فوتبال اروپا و بهبود سطح کیفی خود بوده‌اند و انتظار ثبت آمار گلزنی بالا و کسب جوایز برتر لیگ فوتبال بلژیک از آنها نبود. با این حال آنها امیدوارند با بهبود کیفیت فنی خود به تیم ملی ایران برسند. یونس دلفی در ۶ بازی یک گل زد و علی قلیزاده در ۲۳ بازی ۳ گل به ثمر رساند.

اما کاوه رضایی ستاره پیشین استقلال و ذوب‌آهن از دیگر مهاجمان شناخته شده ایرانی در لیگ‌های سطح 2 در فوتبال اروپاست. این مهاجم عملکرد خوبی در باشگاه مطرح کلوب بروژ بلژیک داشت و در فصلی که گذشت توانست در ۲۳ مسابقه ۱۲ گل بزند و آمار نسبتا قابل قبولی ارائه کرد و با این باشگاه قهرمان لیگ بلژیک شد.

الله‌یار صیادمنش ستاره جوان باشگاه فنرباغچه ترکیه نیز در فصل اول حضور خود چندان حضور درخشانی نداشت و فقط دقایقی کوتاه در دو بازی به میدان رفت تا شاید بتواند در فصل آینده جایی در ترکیب اصلی این تیم پیدا کند. البته هنوز سرنوشت او برای فصل بعد مشخص نیست.
 
صادق محرمی دفاع راست سرعتی باشگاه دیناموزاگرب کرواسی نیز کارنامه مثبتی در فصل گذشته نداشت و با انجام ۱۶ بازی که تمام آن به صورت فیکس بود توانست قهرمانی در لیگ برتر این کشور را به دست بیاورد.
 
مجید حسینی مدافع میانی باشگاه ترابوزان‌اسپور ترکیه ۱۳ بازی از ۱۶ بازی انجام شده را به صورت فیکس به میدان رفت و به همراه تیم نایب قهرمان سوپرلیگ ترکیه شد. سرنوشت او همانند دیگر لژیونر ایرانی شاغل در لیگ ترکیه نامعلوم است. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی