تیتر امروز

اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

رائفی‌پور «مسئولین» را نشانه می‌گیرد؛ البته با مجوز!

موضوع این گزارش سندی است که چندی پیش رائفی‌پور در اینستاگرام خود منتشر کرد. این سند مجوزی بود که نشان می‌داد که ستاد امربه معروف و نهی از منکر به او مجوز "مطالبه‌گری اجتماعی" در زمینه تخصصی "مسئولین" داده است. این مجوز به امضای روح‌الله میرزایی معاون اجتماعی ستاد امربه معروف و نهی از منکر رسیده است.

کد خبر: ۶۵۷۱۲
۱۷:۴۴ - ۲۴ تير ۱۳۹۹

زور مردم برای بیان منکرات کافی نیست

 

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: علی‌اکبر رائفی‌پور را با سخنرانی‌های آتشین و بیان نظرات عجیب در رابطه با شیطان‌پرستی، فراماسونری، صهیونیسم و تئوری‌های توطئه می‌شناسیم. سخنرانی‌های او در مورد این مسائل در شبکه‌های مجازی در میان مخالفان و موافقانش دست به دست می‌شود. مخالفان او بر این اعتقاد هستند که اظهارات رائفی‌پور به لحاظ علمی جایگاهی ندارد و بیشتر یک سرچ اینترنتی به حساب می‌آید و البته با چاشنی خیال‌پردازی و قصه گویی درآمیخته است. با این حال رائفی‌پور هواداران جدی هم دارد و   موفق به جلب نظر بسیاری هم شده است. بسیاری از هواداران جوان رائفی‌پور را استاد خطاب می‌کنند و نظر منتقدان درباره او را ناشی از حسادت یا نفهمی می‌دانند. نوع سخنرانی‌های رائفی‌پور و به خصوص علاقه ویژه‌اش به رمزآلود نشان دادن خیلی چیزها ( از شکل ساختمان‌ها گرفته تا محصولات فرهنگی مختلف) حتی دست‌مایه و سوژه طنز هم قرار گرفته است. به خصوص علاقه او به کشف آثار نفوذ فراماسونری در جای جای جهان و زندگی روزمره برای بسیاری از مخاطبان (مخالف یا موافق) جالب است. 


رائفی‌پور اما علاوه بر سخنرانی فعالیت‌های دیگری هم دارد. او در بهمن ۱۳۸۹ در اطلاعیه‌ایی از آغاز به کار «جنبش مصاف» و ثبت «مؤسسهٔ مصاف ایرانیان» خبر داد و سایت تحلیلی پژوهشی «جنبش مصاف» را در راستای اهداف همین مؤسسه راه‌اندازی کرد. لازم به توضیح است که مصاف مخفف عبارت مبارزه با صهیونیسم، اومانیسم و فراماسونری است. قرار دادن اومانیسم به عنوان یک مکتب فکری در کنار صهیونیسم به عنوان یک ایدئولوژی و فراماسونری به عنوان یک سازمان مخفی تاریخی، به خوبی علاقمندی‌ها و نوع نگرش و روش تحلیل رائفی پور را نشان می‌دهد.


استاد البته در زمینه اسلحه سازی هم دستی برآتش دارد. او حدود دو سال پیش از سلاح انفرادی «ذوالفقار» رونمایی و آن را تحت عنوان اولین سلاح هجومی ایرانی با قابلیت تغییر کالیبر معرفی کرد و نکته جالب آن است که از طراحی اسلحه در موسسه‌اش به عنوان یک کار فرهنگی نام برد.


رائفی‌پور البته دستی در سیاست هم دارد و در اردوگاه اصولگرایی چهره شناخته شده‌ای است. او در این عرصه هم با ظهارات جنجالی گاه و بیگاه شناخته می‌شود، آن چنان که پس از حمایت تتلو از حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری دور قبل، در حمایت از او در نامه‌ای سرگشاده اعلام کرد که به حال تتلو غبطه می‌خورد، زیرا که او معیار تشخیص حق از باطل است.


رائفی پور مچنین شلوار «جین» را برآمده از مفهوم جن و کفش پاشنه‌بلند را نماد سُم جن دانسته و نوشته‌های روی برخی تی‌شرت‌ها را «شعار‌ها و ورد‌های شیطان‌پرستی» می‌خواند. اوهدف ساخت کارتون‌های تام و جری و میکی‌ماوس والت دیزنی را برای محبوب کردن یهودی‌ها می‌داند و براین اعتقاد است که همه شخصیت‌های خوب کارتون‌ها کلاه یهودی دارند.

 

 

زور مردم برای بیان منکرات کافی نیست

موضوع این گزارش اما سندی است که چندی پیش رائفی‌پور در اینستاگرام خود منتشر کرد. این سند مجوزی بود که نشان می‌داد که ستاد امر به معروف و نهی از منکر به او مجوز "مطالبه‌گری اجتماعی" در زمینه تخصصی "مسئولین" داده است. این مجوز به امضای روح‌الله میرزایی معاون اجتماعی ستاد امربه معروف و نهی از منکر رسیده است.


رائفی پور خود ذیل این تصویر نوشته است: «مهدی یاوران عزیز پاشنه‌ها را بکشید! معروف مخفف مردم علیه رانت و فساد است. مجوزی که به بنده اجازه می‌دهد بصورت تخصصی به موضوع امر به معروف و نهی از منکر مسئولان بپردازم حتما به یاری همه شما بزرگواران نیاز خواهیم داشت. »

 

انتشار چنین سند و مجوزی در اینستاگرام رائفی‌پور نشان از آن دارد که ستاد مذکور برای امر به معروف و نهی از منکر مجوز تخصصی صادر می‌نماید. روشن نیست که چنین مجوزی دقیقا به چه معناست و برای صاحب آن امکان و اختیار انجام چه فعالیت‌هایی فراهم می‌آورد. به خصوص آن که امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین احکام و دستورات اجتماعی اسلام است و بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی و رسانه‌ای از نگاه فقها در ذیل این دو دستور اسلامی قرار می‌گیرد. 

فعالیت سیاسی و رسانه‌ای و بیان آزادانه نظرات البته حق رائفی‌پور و هر شهروند دیگری است و هر کس در چارچوب قانون از این حق برخوردار است. طبیعی است که امر به معرف و نهی از منکر هم وظیفه هر فرد مسلمانی است و وقتی پای حکومت و مسئولین در میان باشد که عمل به این دستورات وجوه سیاسی و اجتماعی بیشتری هم می‌یابد. با این حال نکته اصلی این جاست که صدور چنین مجوزهایی به چه معناست؟ آیا همه فعالان سیاسی و اجتماعی و رسانه‌ای برای فعالیت‌های خود باید چنین مجوزی دریافت کنند؟ اگر هم پاسخ به این سوال منفی است، پس صدور چنین مجوزی دقیقا چه معنایی دارد و به منزله مجاز بودن چه فعالیت‌هایی خواهد بود؟

 

فاضل میبدی: امر به معروف و نهی از منکر مجوز نمی‌خواهد

محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و استاد دانشگاه در رابطه با نیاز به مجوز برای امربه معروف به «دیدار» گفت: امربه معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی به حساب می‌آید و برای انجام آن نیاز به مجوز از نهاد یا فرد خاصی نیست. انسان‌ها می‎توانند اشتباهات را متذکر شوند، ولی در دنیای امروز احزاب آزاد ومطبوعات مستقل وظیفه انجام این کار را برعهده دارند و همین امر را عملی می‎سازند.


وی در ادامه اضافه کرد: جمله بالا به این معنا است که چنانچه در جامعه معروفی صورت گیرد و منکری به اجرا درآید بهترین شکل آن این است که احزاب و رسانه‌های مستقل نه وابسته آن را متذکر شوند، زیرا رسانه و احزاب به مانند آیینه نظرات مردم را انعکاس می‌دهد و فعالان در این حوزه‎ها می‌توانند با دلایل علمی مشکلات جامعه را به نمایش گذارند.


این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: منکرات دو دسته هستند یا فردی به حساب می‎آیند یا اینکه در سطح کلان کشور اتفاق می‌افتد و در سطح دولتمردان صورت می‌گیرد. منکری که اسلام برآن حساسیت بیشتری نشان داده، مورد دوم است، اما عامه مردم متوجه این نوع از منکرات کلان‎ نمی‎شوند، چنانچه برآن‌ها هم آگاهی پیدا کنند زورشان برای مبارزه با این موارد کافی نیست، بنابراین فردی که مجوز برای این کار اخذ می‌کند، دیگر هر کسی به حساب نمی‌آید.


این استاد دانشگاه در ادامه تاکید کرد: هر فردی از اعضای جامعه می‌تواند نامه بنویسد و در آن تذکرات لازم را مورد اشاره قرار دهد شبیه همان کاری که آقای موسوی خوئینی‌ها انجام داد، اما دیدیم که او پس از انجام این کار با واکنش‌های بسیار تندی روبرو شد، پس دوباره تاکید می‌کنم که چنین کاری نیاز به مجوز ندارد و چنانچه این اقدام صورت گرفت فرد مجوز گیرنده دارای امتیازاتی است که تشیخص داده شده، باید آن را در اختیار داشته باشد.

 

فعالیت‌های جدید استاد!

آن چنان که گفته شد رائفی‌پور را همه به نطق‌های آتشین و بیان نظرات عجیب می‌شناسند. او البته در انتقاد از مخالفان سیاسی و مسئولان هم هیچگاه چندان محتاط نبوده است؛ هر چند به دلیل تعلق تام و تمامش به اردوگاه اصولگرایی، نوک پیکان انتقادات او همواره متوجه مسئولان غیراصولگرا بوده است. حالا اما صدور مجوز جدید برای او نشان از آن دارد که باید منتظر فعالیت‌های جدیدی از سوی او و دوستانش بود. باید متنظر ماند و دید مردی که  از ساختن اسلحه تا نطق‌های آتشین و کشف و افشای توطئه‌های تاریخی و جهانی و سیاسی در کارنامه‌اش وجود دارد، حالا با مجوز جدید قصد چه اقداماتی دارد!

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی