تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
نگاهی به آنچه در شورای شهر تهران درباره پادگان ۰۶ مطرح شد

عقب‌نشینی ارتش به نفع شهر

صبح روز گذشته زمانی که علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران قصد داشت، تذکر ۶ عضو شورای شهر با موضوع تفاهم شهرداری و ارتش در خصوص پادگان ۰۶ را پیگیری کند، محسن هاشمی اعلام کرد این تفاهمنامه از سوی ارتش منتفی شده است بنابراین تذکر اعضا از سوی شهرداری پاسخ داده نشده است.  

کد خبر: ۶۵۵۶۰
۱۱:۱۷ - ۲۳ تير ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ صبح روز گذشته زماني كه علي اعطا، سخنگوي شوراي شهر تهران قصد داشت، تذكر 6 عضو شوراي شهر با موضوع تفاهم شهرداري و ارتش در خصوص پادگان 06 را پيگيري كند، محسن هاشمي اعلام كرد اين تفاهمنامه از سوي ارتش منتفي شده است بنابراين تذكر اعضا از سوي شهرداري پاسخ داده نشده است. 


به گفته او ارتش به دليل اعتراضات شورا نگران سرمايه‌گذاري در اين پادگان است و به اين دليل از اين تفاهم عقب‌نشيني كرده است. اما محسن هاشمي در حاشيه شورا كمي سخنان خود را تغيير داد و اعلام كرد اين تفاهمنامه منتفي نشده و زماني كه تفاهمنامه 06 به امضا رسيد، برخي از اعضا گفتند كه اين حركت خوبي نيست و چرا 600 هزار متر در اين پادگان بارگذاري مي‌شود در حالي كه پهنه اين پادگان S بود و مقداري سوءتفاهم شد و حناچي به ما گفت: چون در مديريت شهري اختلاف وجود دارد و ارتش ديده است كه دارد مورد سوال قرار مي‌گيرد و كار مناسب تبديل به ضدارزش شده كمتر موضوع را دنبال مي‌كند و مي‌دانيد كه اين پروژه‌ها برد- برد است و وقتي يك طرف احساس خطر مي‌كند پايش را عقب مي‌كشد. من نمي‌گويم موضوع كاملا منتفي شده اما حس پيگيري جدي نداريم. او به شوخي در اين باره افزود: اين موضوع مثل ازدواج مي‌خواهد كه اگر يك طرف احساس غبن كند، پايش را عقب مي‌كشد كه نازش را بكشند و حالا هم اين طور شده البته من نمي‌گويم كه ارتش ناز مي‌كند. اشاره او درخصوص اعتراض اعضا به تذكر 6 عضو شورا به شهردار در خصوص پادگان 06 بود.  در اين تذكر اعضا درخواست كرده بودند متن اين تفاهمنامه به شورا ارسال شود.بررسي كارشناسانه تبعات ترافيكي، زيست‌محيطي، فرهنگي و اجتماعي ناشي از اجراي اين طرح و تاييد اين تفاهمنامه از سوي شوراي شهر برخي از مطالبات اين اعضا بود.   پس از سخنان رييس شوراي شهر تهران، روابط عمومي شهرداري در حساب توييتري خود نوشت: اينكه گفته مي‌شود توافق پادگان ۰۶ منتفي شده است، صحت ندارد و اكنون ‎شهرداري و ‎ارتش در عالي‌ترين سطح در حال گفت‌وگو براي اجراي فوري توافق با در نظر گرفتن نظرات اعضاي شوراي شهر هستند.  ساير اعضاي شوراي شهر نيز اطلاعي از جزييات سخناني كه هاشمي به نقل از شهردار تهران بيان كرد، نداشتند. برخي از اعضاي شورا عقب‌نشيني ارتش را به نفع شهر مي‌دانستند و برخي معتقد بودند، مديريت شهري بايد ارتش را مطمئن كند كه سرمايه‌هايش به خطر نمي‌افتد. 


زهرا صدراعظم نوري در خصوص اينكه آيا ارتش مي‌تواند يك‌طرفه از اين تفاهمنامه كنار بكشد به «اعتماد» گفت: يكي از اقدامات خوب مديريت شهري و شوراي پنجم پيگيري و انتقال پادگان‌ها از محدوده‌هاي شهري است. به ويژه موضوع انتقال پادگان 06 كه مساحتي 50 هكتاري دارد و 35 هكتار آن در اختيار شهرداري قرار مي‌گيرد. مديريت شهري بايد ارتش را مطمئن كند كه به تعهدات خود عمل خواهد كرد. او همچنين در بررسي وضعيت بارگذاري‌ها در اين بخش شهر تاكيد كرد: ‌البته تذكر اعضاي شورا در خصوص بارگذاري‌هايي كه قرار است در بخش باقي مانده انجام شود، قابل پيگيري است و اگر ارتش در نقاط ديگري از شهر زمين دارد، مي‌توان اين امتياز واگذاري را به آن نقاط منتقل كند تا حداقل عارضه ايجاد شود. اما اينكه اين تفاهمنامه از سوي ارتش منتفي شود، كار قشنگي نيست و تاكيد مقام معظم رهبري اين است كه پادگان‌ها از شهر خارج شوند. البته اين تفاهمنامه بايد هم از سوي مديريت شهري و هم ارتش برد- برد باشد. زهرا نژادبهرام هم با بيان اينكه عقب‌نشيني ارتش از تفاهمنامه پادگان 06 را از زبان محسن هاشمي شنيده است به «اعتماد» گفت: ارتش مي‌تواند از تفاهمنامه عقب‌نشيني كند زيرا هنوز به قرارداد تبديل نشده بود. البته اعضاي شورا پيش از اين از جزييات آن آگاه بودند زيرا در كميسيون‌ها در مورد آن بحث و گفت‌وگو شده بود و البته برخي اين توافق را قبول نداشتند.


او در پاسخ به اين پرسش كه آزادسازي 35 هكتار از اين اراضي به نفع تهران است يا اينكه كل اين پادگان بدون بارگذاري باقي بماند، گفت: من مخالف خروج پادگان‌ها از شهرها هستم و به‌نظرم اين فضاي باز ظرفيت خوبي براي شهرهاست و البته يادمان نرود كه اين زمين در پهنه s قراردارد و ارتش مي‌تواند در خصوص آن به عنوان يك مالك مدعي باشد. علي اعطا، سخنگوي شوراي شهر تهران هم به عنوان يكي از اعضايي كه مخالف توافق كنوني شهرداري و ارتش است، معتقد است: ‎من معتقدم معاونت شهرسازي شهرداري كه بايد اين كار را به سمت بهترين توافق ممكن سوق مي‌داد، مدبرانه عمل نكرد. اين معاونت شهرسازي بود كه بايد ابتكار عمل را در دست مي گرفت و راهكارهاي مناسب و ممكن پيشنهاد كند و ببرد و روي ميز شهردار بگذارد. نبايد برخي معاونت‌ها در حد يك اپراتور عمل كنند. ‎او ادامه داد: ‎دغدغه‌اي كه ما در رابطه با ٠٦ مطرح كرديم از جنس دغدغه مقام معظم رهبري است كه در سال‌هاي قبل دستور ايشان موجب حفظ همه عرصه قلعه‌مرغي و اراضي بوستان ياس فاطمي شده است. ‎اعطا پيش از اين خبر داده بود 6 ماه پيش به شهردار تهران پيشنهاد متفاوتي ارايه داده كه با استقبال حناچي مواجه شده بود.او در اين خصوص گفت: ‎به شهردار پيشنهاد كردم، طرحي براي «افزايش محدوده شهر تهران» به ميزاني كه سهم ارتش در آن تامين شود به شوراي عالي شهرسازي ببريد و مصوبه بگيريد و در بخش الحاقي، سهم ارتش را تامين كنيد. خير و صلاح شهر و همه شهروندان و شهرداري و ارتش در همين كار است. او افزود: در اين صورت با اندكي افزايش در محدوده شهر و تامين سهم ارتش در آن محدوده جديد مي‌شد همه اين ٥٠ هكتار را آزاد كرد. ‎اعطا در اين خصوص تاكيد كرد كه آزادسازي ٣٥ هكتار از ٥٠ هكتار پادگان ٠٦ در توافق شهرداري و ارتش حتما كار بزرگي است اما بهترين كار ممكن نيست. ‎او افزود: آنچه مايه نگراني است، سرنوشت ١٥هكتار باقي مانده كه طبق مصوبه شوراي عالي شهرسازي قرار است در آن ١٥ هكتار ٦٣٠ هزار مترمربع بنا در محدوده پرتراكم و پرترافيك پاسداران ساخته شود. ‎او با بيان اينكه احقاق حقوق ارتش براي شورا اهميت دارد، گفت: اين پيشنهاد شايد مي‌توانست منجر به آزادسازي همه ٥٠ هكتار به روي شهروندان شود و حقوق ارتش به صورت تمام و كمال در نقطه ديگري از شهر تامين شود.


پس از مراسم كلنگ‌زني، برخي از كارشناسان شهري به بارگذاري‌هاي پيش‌بيني شده در 15 هكتاري كه در اختيار ارتش قرار دارد، انتقاد كرده و معتقد بودند اين بارگذاري‌ها كيفيت زندگي در اين نقطه از شهر را تحت تاثير قرار مي‌دهد. 

 

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی