تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

بلا تکلیفی دنباله دار صدور مجوز انجمن های مددکاری

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران از بلاتکلیفی قانون صدور مجوز انجمنها خبر داد و گفت: پس از پنج سال شورای نگهبان و مجلس تکلیف صدور مجوز انجمن‌ها و کانون‌ها را مشخص کنند.

کد خبر: ۶۵۳۲۸
۰۹:۱۱ - ۲۲ تير ۱۳۹۹

دیدارنیوز- رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران از بلاتکلیفی قانون صدور مجوز انجمنها خبر داد و گفت: پس از پنج سال شورای نگهبان و مجلس تکلیف صدور مجوز انجمن‌ها و کانون‌ها را مشخص کنند.

سید حسن موسوی‌چلک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص صدور مجوز انجمن‌ها گفت: بر اساس قانون مربوط به سال ۱۳۶۰، مجوز انجمن‌ها و کانون‌ها بر اساس این قانون در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب صادر می‌شد، در این خصوص وزارت کشور برنامه مشخص و دقیقی داشت و هیچ اعتراضی نیز در این روند انجام نمی‌شد. انجمن‌هایی که جدید تشکیل می‌شدند، مجوزشان صادر و انجمن‌هایی که در گذشته نیز شکل گرفته بودند و نیاز به تغییر در ترکیب آنها بود، پروانه فعالیتشان تمدید می‌شد اما با توجه به بازنگری این قانون، سال ۹۵ در مجلس اتفاق ناخوشایندی برای انجمن‌ها ایجاد شد و آن این بود که در قانون جدید، ماده ۲ که در قانون قبل بود و تأکید کرده بود که انجمن‌ها می‌توانند مجوز را بر اساس آن بگیرند، حذف شد و هیچ راهکاری برای صدور مجوز در قانون جدید ارائه نشده است.
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران تأکید کرد: از سال ۹۵ که قانون قبلی، اصلاح و قانون جدید ابلاغ شد، صدور پروانه فعالیت انجمن‌ها بلاتکلیف مانده و طبق تعریفی که از آئین‌نامه سازمان‌های مردم‌نهاد دارند، شامل انجمن‌ها نمی‌شود و مشمول صدور مجوز نیستند.

موسوی چلک گفت: علی‌رغم پیگیری‌ها از وزارت کشور، اما متأسفانه پاسخ درستی به این موضوع داده نشده است. وقتی قانونی تصویب می‌شود، نمی‌توان یک گروه را نادیده گرفت و این مشکل همه انجمن‌ها و کانون‌های صنفی است که مجوزشان را از ماده ۱۰ احزاب می‌گرفتند.

وی گفت: یک یا دوبار مجلس این قانون را اصلاح کرد اما شورای نگهبان اصلاحیه مجلس را نپذیرفت و تاکنون چندین‌بار با لاریجانی رئیس مجلس قبلی و قالیباف رئیس مجلس فعلی مکاتبه کرده‌ایم و همچنین نامه‌ای نیز برای تعیین تکلیف صدور مجوز انجمن‌ها به شورای نگهبان ارسال کرده‌ایم اما اتفاقی تاکنون رخ نداده است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران افزود: واقعیت آن است که برای اصلاح یک بند، پنج سال زمان بسیار طولانی است و این بلاتکلیفی می‌تواند تبعاتی را برای انجمن‌ها داشته باشد و فعالیت و تعامل آنها با دستگاه‌ها و سازمان‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد. همچنین مشکلات جدی در امور بانکی و مالی و … ایجاد کرده است.

موسوی‌چلک بیان کرد: ما در انجمن مددکاران علاقه‌مندیم کارهایمان با شفافیت و در چارچوب قانون انجام شود و این بی‌توجهی و کم‌توجهی منطقی نیست به همین دلیل انتظار داریم آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس و کمیسیون داخلی شوراهای مجلس، اقدامی در جهت رفع این مشکل انجام دهد چرا که در حال حاضر توپ در زمین مجلس و شورای نگهبان است و امیدواریم سریع‌تر در این خصوص تصمیم گرفته و تعیین تکلیف شود.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی