تیتر امروز

تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟
اولین برنامه دیدار اندیشه با حضرت آیت الله ایازی

تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟

در اولین برنامه «دیدار اندیشه»، حسین جعفری به شهر قم رفته و گفتگویی جالب و شنیدنی با آیت الله ایازی از مدرسین و محققین و اندیشه ورزان حوزه علمیه در قم داشته، که در ادامه می‌خوانید.
یکشنبه طوفانی در آئینه رسانه‌ها
مطبوعات جهان درباره سقوط بالگرد حامل رئیسی و همراهان چه گفتند

یکشنبه طوفانی در آئینه رسانه‌ها

سانحه سقوط منجر به درگذشت حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان، علاوه بر انتظار حدود ده ساعته و واکنش‌های داخلی، بازخورد خبری در سطح جهان را هم به دنبال داشت
اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)
از چشم جهان (۱۵۱)

اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)

در قسمت اول مقاله «اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد» به دو مساله اشاره شد و در این مطلب، سه مساله راهبردی دیگر و پایانی را می‌خوانید.

انیو موریکونه درگذشت: خاموشی خالق نواهای جاودان سینما!

موریکونه که از پرکارترین و تاثیرگذارترین آهنگسازان فیلم در ۷۰ سال اخیر محسوب می‌شود، خالق ملودی‌های آشنا و جاودانی در بسیاری از فیلم‌های مهم تاریخ بوده و چهره مهمی در سینمای ایتالیا و آمریکاست. در کارنامه پربار او در زمینه تصنیف موسیقی فیلم، حدود ۵۰۰ عنوان از فیلم‌های مختلف سینمایی دیده می‌شود.

کد خبر: ۶۴۹۸۵
۱۴:۱۹ - ۱۶ تير ۱۳۹۹
انیو موریکونه، موسیقیدان شهیر ایتالیا درگذشت
 
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: ساعاتی پیش انیو موریکونه موسیقیدان برجسته ایتالیا و خالق موسیقی فیلم‌های مشهور به «وسترن اسپاگتی» در سن ۹۱ سالگی در زادگاهش رم درگذشت. خبرگزاری آنسا اعلام کرد، موریکونه که چندی قبل بر اثر زمین خوردن دچار شکستگی استخوان ران شده بود، در بیمارستانی در شهر رم بدرود حیات گفت.

موریکونه که از پرکارترین و تاثیرگذارترین آهنگسازان فیلم در ۷۰ سال اخیر محسوب می‌شود، خالق ملودی‌های آشنا و جاودانی در بسیاری از فیلم‌های مهم تاریخ بوده و چهره مهمی در سینمای ایتالیا و آمریکاست. در کارنامه پربار او در زمینه تصنیف موسیقی فیلم، حدود ۵۰۰ عنوان از فیلم‌های مختلف سینمایی دیده می‌شود که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به «به خاطر یک مشت دلار»، «به خاطر چند دلار بیشتر»، «ماموریت»، «خوب، بد، زشت»، «روزی روزگاری در آمریکا»، «سینما پارادیزو»، «مالنا»، «سریال مارکو پولو» و بسیاری دیگر اشاره کرد.

با اینکه موریکونه موسیقی‌های بسیار زیبا و متعددی در  هفت دهه اخیر ساخته، اما تا سال ۲۰۱۶ تندیس اسکار به او نرسید. موریکونه در سال ۲۰۰۷ اسکار افتخاری را به خاطر یک عمر کار خلاقانه از دست مارتین اسکورسیزی دریافت کرد و نهایتا در سال ۲۰۱۶ نیز به خاطر موسیقی فیلم «هشت نفرت‌انگیز» نامزد و برنده جایزه آکادمی (اسکار) شد. در سینما به او لقب «استاد» دادند چرا که با بسیاری از کارگردان‌های بزرگ دنیا مثل سرجیو لئونه، برایان دی‌پالما، جوزپه تورناتوره، الیور استون، برناردو برتولوچی و کوئنتین تارانتینو کار کرده است. او همچنین برای موسیقی فیلم‌های مالنا، باگزی، دست‌نیافتنی‌ها، ماموریت و روز‌های بهشت کاندیدای اسکار بوده است.

روبرتو اسپرانزا وزیر بهداشت ایتالیا درباره مرگ موریکونه نوشته است: «خداحافظ استاد و تشکر به خاطر احساسی که به ما بخشیدی...»
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
0
بدرود. با سینما پارادیزو و روزی روزگاری آمریکا، زندگی کردیم......
انیو
|
United States
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
0
یادش گرامی....
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی