تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

بازداشت بنیان‌گذار و اعضا جمعیت امام علی/ شارمین میمندی‌نژاد کیست؟

شارمین میمندی نژاد موسس جمعیت امام علی در سحرگاه دوم تیر ماه بازداشت شد. همچنین مرتضی کی منش و کتایون افرازه از اعضای این جمعیت نیز بازداشت داشتند و خبر‌هایی پیرامون پلمپ دفتر اصلی جمعیت امام علی نیز مطرح شد که پیگیری‌های دیدار این خبر را تایید نمی‌کند. هنوز خبر رسمی مبنی بر علت بازداشت این افراد منتشر نشده، ولی برخی رسانه‌ها از ارتباط با نهاد‌های ضد ایرانی و ترویج افکار انحرافی می‌گویند. سوالات زیادی در افکار عمومی پیرامون این اتفاق مطرح شده است.

کد خبر: ۶۳۸۹۵
۱۳:۴۷ - ۰۲ تير ۱۳۹۹
دیدارنیوز – رسول شکوهی: جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی (ع) یکی از شناخته شده‌ترین سازمان‌های مردم نهادی است که در حوزه معضلات اجتماعی مشغول به فعالیت است و در سطح کشور محلاتی که شرایط بحرانی دارند را شناسایی کرده در چارچوب خانه‌های ایرانی که خودش تاسیس کرده فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد. شارمین میمندی نژاد موسس جمعیت امام علی است که دیشب بازداشت شد و هنوز اطلاعاتی در مورد علت بازداشت او منتشر نشده است. شایعاتی پیرامون پلمپ دفتر اصلی جمعیت امام علی نیز مطرح شد که پیگیری های دیدار این خبر را تایید نمی کند.

خبرگزاری تسنیم در خبری درباره بازداشت میمندی نژاد این گونه نوشته است: «به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا به نقل از یک منبع آگاه، فردی به نام «ش. م» در سال‌های اخیر با تشکیل مؤسسه‌ای خیریه و در پوشش اقدامات عام‌المنفعه اقدام به شبکه‌سازی برای نفوذ در سطوح مختلف افکارعمومی کرده است. وی و عوامل مرتبط با او با سوء‌استفاده از عناوین مقدس در سایه اجرای برنامه‌های شبه فرهنگی - اجتماعی به ترویج فرهنگ التقاطی پرداخته‌اند. این فرد همراه با عوامل خود، در طول سال‌های فعالیت مؤسسه مذکور علاوه بر همراهی با مراکز ضد‌ایرانی به طرح ادعا‌هایی مانند مبارزه با تبعیض و همچنین مباحث حقوق‌بشری و مبارزه با فقر و معضلات اجتماعی پرداخته و با هدف تحت فشار قرار دادن کشور و ملت ایران اقدامات گسترده‌ای را علیه جامعه‌ی ایرانی رقم زده است. همچنین عناصر اصلی این مؤسسه علاوه بر توهین به مقدسات و ترویج تفکرات انحرافی ضددینی با رسانه‌های معاند و بیگانه همکاری داشته و به ترویج ابتذال درون‌گروهی پرداخته‌اند.»

علاوه بر بازداشت شارمین میمندی نژاد موسس جمعیت امام علی، مرتضی کی منش مسئول رسانه‌ای جمعیت امام علی و کتایون افرازه بازرس علی البدل جمعیت امام علی نیز بازداشت شده اند. کی منش و افرازه در روز‌های گذشته در توییتر خود خبر از تلاش برای ورود به اکانت‌های فیس بوک و توییتر خود داده بودند.
 
چرا شارمین میمندی نژاد موسس جمعیت امام علی بازداشت شد؟

جمعیت امام علی از سال ۷۸ فعالیت خود را آغاز کرده و در ابتدا دفتری در دانشگاه شریف سنگ بنای این جمعیت گذاشته شد و امروز علاوه بر محله‌های خاک سفید، دره فرحزاد، شوش، مولوی، لب خط و ... در تهران در سطح کشور و در شهر‌های مشهد، کرمان، کرمانشاه و ... نیز خانه‌های ایرانی جمعیت امام علی مشغول به فعالیت هستند.

طرح‌های کوچه گردان عاشق، طفلان مسلم، کعبه کریمان، یلدا در کوچه‌های فقر، شام عیاران، هفت سین برکت، بوی عیدی و ... برنامه‌های دیگر جمعیت امام علی است که در طول سال بنا بر مناسبت‌های مختلف سعی می‌کند به این آیین‌ها رنگ و بویی اجتماعی بدهد. این جمعیت پس از ۱۰ سال فعالیت در سال ۲۰۱۰ به عضویت شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد ECOSOC درآمد. می‌توان گفت که جمعیت امام علی تا حدی مورد تایید سازمان‌های بین المللی هم قرار گرفته است.

پیش از این نیز در سال ۹۶ روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان «مسئولان خواب‌زده و دشمنان بیدار (نکته)» به فعالیت‌های جمعیت امام علی و شارمین میمندی نژاد پرداخته بود و حملات زیادی به این فرد و این سازمان مردم نهاد داشت. هر چند که جمعیت امام علی جوابیه‌ای (جوابیه جمعیت امام علی به کیهان) داد و از آن ماجرا چند سال گذشت، اما این بار بعد از بازداشت میمندی نژاد باز هم حرف‌هایی از همان جنس مطرح می‌شود. اتهاماتی نظیر نشر افکار ضاله و انحرافی.
 
چرا شارمین میمندی نژاد موسس جمعیت امام علی بازداشت شد؟

شارمین میمندی نژاد کیست؟
شارمین میمندی نژاد متولد سال ۱۳۴۹ نویسنده، کارگردان و فعال مدنی و همچنین موسس جمعیت امام علی (ع) است. او سوابق هنری زیادی دارد و دانش آموخته ادبیات نمایشی از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران است. میمندی نژاد در سال ۱۳۷۰ تحصیل در هنر‌های نمایشی را در دانشکده هنر‌های زیبا دانشگاه تهران آغاز کرد. پس از آن، او ادبیات نمایشی را برای کارشناسی ارشد در همان دانشگاه انتخاب کرد و در سال ۱۳۷۷ فارغ‌التحصیل شد. همسر اول او چیستا یثربی از هنرمندان برجسته کشور است. میمندی نژاد بعد از جدایی از یثربی با زهرا رحیمی مدیرعامل فعلی جمعیت امام علی ازدواج کرد. میمندی نژاد فرزند محمدحسین میمندی نژاد از پژوهشگران قدیمی کشور است که بیش از ۱۸۰ جلد کتاب در زمینه‌های ادبی، فلسفی، نمایشی، سیاسی، دامپزشکی دارد. محمد حسین میمندی نژاد از جمله افرادی است که در دوره خود علیه فراماسونری در ایران مطالب گوناگونی منتشر کرده است. وی در سال ۷۱ در فرانسه از دنیا رفت. مدخل محمد حسین میمندی نژاد در ویکی پدیای فارسی اطلاعات تکمیلی درباره این فرد ارائه می‌کند.
 
چرا شارمین میمندی نژاد موسس جمعیت امام علی بازداشت شد؟

برخورد با نهاد‌های مدنی و فعالین مدنی در گذشته نیز وجود داشته است و البته جای تعجب است، ولی طرح مباحثی نظیر انحرافات فکری و ترویج فرقه‌های ضاله با یک سازمان مردم نهاد که جایگاه خوبی در جامعه دارد و سابقه آن نیز این را تایید می‌کند و همچنین نهاد‌های بین المللی نیز آن را به رسمیت شناخته اند، ابهامات زیادی را در سطح افکار عمومی ایجاد کرده است. جمعیت امام علی تا به این لحظه به جز تایید خبر بازداشت این افراد هیچ موضعی نگرفته است. باید منتظر ماند و موضع جمعیت امام علی را هم در این رابطه شنید، ولی برخورد امنیتی با فعالیت مدنی پرسش‌های زیادی را در جامعه ایجاد کرده است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی : ۲
غیر قابل انتشار : ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
0
3
اینا کلاس هایی تحت عنوان رهیافت به درون دارن
که تو اونا افکار رو منحرف میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
دقیقا چطوری توی این کلاس ها منحرف میکنن؟ چی میگن یعنی توی این کلاس ها؟
Leyla
|
Romania
|
۰۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
1
0
حکومت فاسد بر نمی تابه افرادی که درستکار هستند و برای این مملکت از جان و دل مایه می گذارند.
منحل کردن جمعیت امام علی ننگ ابدی برای جمهوری اسلامی خواهد بود.
ننگ بر شما
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی