تیتر امروز

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

اعتراض به اشغال‌گری در پایتخت اسرائیل

تل آویو شب گذشته شاهد تظاهرات گسترده چند هزار نفری در مخالفت با طرح الحاق کرانه باختری بود. «نه به الحاق، نه به اشغال، آری به صلح و دموکراسی» شعاری بود که در پایتخت اسرائیل در مخالفت با سیاست نتانیاهو طنین‌انداز شد. این تجمع که در ابتدا به نظر نمی‌رسید با استقبال گسترده‌ای روبرو شود از سوی گرو‌ه‌های چپ‌گرا هدایت شده و هزاران نفر را در  این شهر بر سر مخالفت با سیاست‌های دولت به خیابان کشاند.

کد خبر: ۶۲۸۶۹
۱۶:۴۶ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹

نه به الحاق، نه به اشغال

 

دیدار نیوزـ سرویس جهان: تل آویو شب گذشته شاهد تظاهرات گسترده چند هزار نفری در مخالفت با طرح الحاق کرانه باختری بود. «نه به الحاق، نه به اشغال، آری به صلح و دموکراسی» شعاری بود که در پایتخت اسرائیل در مخالفت با سیاست نتانیاهو طنین‌انداز شد. این تجمع که در ابتدا به نظر نمی‌رسید با استقبال گسترده‌ای روبرو شود از سوی گرو‌ه‌های چپ‌گرا هدایت شده و هزاران نفر را در  این شهر بر سر مخالفت با سیاست‌های دولت به خیابان کشاند.

 

بسیاری از معترضان  شب گذشته، پرچم اسرائیل و فلسطین را در دست داشته و برخی عکس «ایاد هالاک»، مرد جوان فلسطینی مبتلا به اوتیسم که هفته گذشته توسط پلیس بیت المقدس کشته شد را با خود به همراه داشتند. این معترضان همچنین از تظاهراتی که در ایالات متحده آمریکا در حال انجام است، الهام گرفته و با شعار «جان فلسطینیان مهم است» در تل آویو گرد هم آمدند.

 

بیشتر بخوانید: اعلان جنگ اسرائیل با الحاق کرانه باختری

 

برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالات متحده که به چپ‌گرایی شهره است از این تجمع حمایت کرد و در پیامی ویدئویی گفت: «هیچ چیز مهم‌تر از ایستادگی برای عدالت و مبارزه برای آینده‌ای که شایسته آن هستیم، نیست». سندرز تاکید کرد که همگی باید برای آینده‌ای صلح آمیز برای هر اسرائیلی و فلسطینی ایستادگی کنیم.

 

بنا به گزارش «اسرائیل تایمز» پلیس در ابتدا قصد جلوگیری از تظاهرات را داشت، اما پس از نشست با رهبران گروه‌های مخالف در روز جمعه، با شرط پوشیدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی، دولت با برگزاری این تجمع موافقت کرد. «هاآرتص» نیز به حضور شش هزار تظاهر کننده در عصر شنبه اشاره کرد و آن را بزرگترین تجمع بعد از شیوع کوویدـ۱۹ خواند. در این تجمع پنج نفر از جمله عکاسِ خبرگزاری هاآرتص دستگیر شدند.

 

بنا به گزارش «اسرائیل تایمز»، مدیریت این تجمع با گروه‌های چپ‌گرا از جمله حزب «مرتص» و حزب کمونیستی «هدش» بوده است. رهبر حزب مرتص، نیتسان هورویتس، اذعان کرد که این الحاق «جنایت جنگی» است و سبب تحمیل هزینه‌های اقتصادی در شرایطی است که در پی شیوع کرونا این اقتصاد به شدت آسیب دیده است. وی با تاکید بر سیاست دو دولت ـ دو ملت خواستار پایان خشونت و خونریزی شد. رهبر این حزب ادامه داد که این الحاق یک جنایت جنگی، جنایت علیه صلح و علیه بشریت است. معاون حزب مرتص نیز طرح صلح ترامپ را تلاشی از سوی نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات و تلاشی از سوی ترامپ برای فرار از فساد توصیف کرد. «ایمن عوده» رئیس حزب لیست مشترک اعراب نیز که از جمله احزاب شرکت کننده در تظاهرات بود، این طرح را طرحی اشغالی دانست.

 

در سوی دیگر، پرچم‌های فلسطین در کرانه باختری نیز در مخالفت با طرح الحاق نتانیاهو برافراشته شد. این طرح که بناست کمتر از یک ماه دیگر در اول جولای اجرایی شود از سوی تمامی گروه‌های فسطینی رد شده است. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به این تظاهرات، آن را نشانه مخالفت فلسطینیان با هرگونه شرح شهرک‌سازی و الحاق دانست. محمود عباس تاکید کرد که اینجا خاک ماست و با همه توان و انرژی از آن دفاع خواهیم کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی