تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدگاه مردم نسبت به عملکرد مجلس دهم و تعیین اولویت‌های مجلس یازدهم

به منظور آگاهی از نظرات مردم درباره عملکرد نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و تعیین اولویت‌های یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نظرسنجی در سطح ملی با حجم نمونه ۶۱۹ نفر به‌صورت "مصاحبه تلفنی" از سوی مرکز افکارسنجی ایرانیان انجام شده است.

کد خبر: ۶۲۷۸۷
۱۲:۰۵ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
دیدگاه مردم نسبت به عملکرد مجلس دهم و تعیین اولویت‌های مجلس یازدهم
 
دیدارنیوز - به نقل از مرکز افکارسنجی ایرانیان، اهم یافته‌های این نظرسنجی که در سطح ملی با حجم نمونه ۶۱۹ نفر به‌صورت "مصاحبه تلفنی" با افراد نمونه از خانوارهای ساکن در سطح کشور و تکمیل پرسشنامه به اجرا درآمده است به شرح زیر است:

- از نظر ۱۵ درصد پاسخگویان عملکرد نمایندگان مجلس دهم در حد "خوب" یا "خیلی خوب" بوده است. ۲۵.۵ درصد آنان عملکرد را در حد "متوسط" دانسته اند.این در حالی است که از نظر ۴۴ درصد پاسخگویان عملکرد مجلس دهم " ضعیف " یا "خیلی ضعیف" بوده است.

- میزان امیدواری ۲۶ درصد پاسخگویان به انجام درست وظایف نمایندگی، نمایندگان مجلس یازدهم در حد "زیاد " و یا "خیلی زیاد" و ۳۵ درصد در حد "متوسط" بوده است. این در حالی است که میزان امیدواری ۲۳ درصد در حد "کم" و یا "خیلی کم " می باشد. درضمن ۱۲ درصد پاسخگویان اصلا امیدواری به نمایندگان مجلس یازدهم نداشته و ۴ درصد هم پاسخی به این سوال نداده اند.

- ۵۴ درصد پاسخگویان بر این نظر بوده اند که اولویت مجلس یازدهم باید "مهار گرانی و تورم" باشد. ۲۳ درصد به "بررسی وضعیت اشتغال جوانان و رفع بیکاری توجه داده اند. ۱۱ درصد نیز به "مبارزه به فساد و رانت خواری" اشاره کرده‌اند. ۷ درصد سایر موارد را یادآور شده و ۵ درصد هم بی پاسخ گذاشته اند.

- از نظر ۲۴ درصد پاسخگویان مجلس یازدهم با دولت آقای روحانی همراهی می کند تا برنامه هایش را پیش ببرد . ۱۷ درصد بر این نظر هستند که مجلس یازدهم با دولت آقای روحانی همراهی نمی کند و از دید ۲۶ درصد  مجلس یازدهم طبق وظایفش عمل می‌کند. این در حالی است که ۳۱ درصد اظهار نظری نکرده‌اند و پاسخ نمی دانم داده‌اند.

- عملکرد مجلس دهم از نظر درصد بیشتری از مردان  "ضعیف" ارزیابی شده است، ولی از نظر زنان "متوسط" بوده است.

- در ارتباط با میزان امیدواری شهروندان به  انجام وظایف مجلس یازدهم ، میزان امیدواری مردان و زنان تقریبا مشابه بوده است.  با افزایش سن درصد بیشتری از افراد امیدوارتر بوده اند. در گروه تحصیلی افراد زیردیپلم خوشبینی بیشتری داشته اند.

- در مورد مهم ترین کاری که مجلس یازدهم  باید انجام دهد زنان به "مهار گرانی و تورم" و مردان به "مبارزه با فساد و رانت خواری " اشاره کرده‌اند.

برای مطالعه کامل گزارش به آدرس www.Afkariranian.com  مراجعه کنید
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی