تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

درخواست توکلی از رئیسی برای بررسی مجوزهای اعطایی به نمایندگان ادوار مجلس

رییس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای به رییس قوه قضاییه خواستار بررسی تمام امتیازات و مجوزهای اعطایی به نمایندگان و خانواده هایشان در طول ده دوره گذشته شد.

کد خبر: ۶۲۶۰۰
۱۱:۱۸ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
درخواست توکلی از رئیسی برای بررسی مجوزهای اعطایی به نمایندگان ادوار مجلس
 
دیدارنیوز - متن این نامه به شرح زیر است:

برادر ارجمند  آیت الله  رئیسی
رییس محترم قوه قضائیه
سلام علیکم،

چنانچه مستحضرید، برخی انحصارگران در طول سالهای گذشته در تلاش بوده اند با اعطای امتیاز به نمایندگان، از اصلاح قانون برای رفع انحصارشان، جلوگیری کنند. بر همین اساس احتمال می رود برخی نمایندگان ‎مجلس شورای اسلامی که قبل از شروع دوره نمایندگی، امتیازهایی مثل ‎پروانه‌وکالت، امتیاز سردفتری، ‎‌مجوز کارگزاری بورس و... نداشته‌اند اما در طول دوره نمایندگی چنین مجوزها و امتیازاتی به آنها یا اعضای خانواده شان تعلق گرفته باشد.

از آنجا که اعطای مجوزها و امتیازها به نمایندگان مجلس، شائبه لابیگری برای نفوذ دارد، پیشنهاد می‌کنیم دستور فرمایید همه امتیازات و مجوزهای دریافتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همسر و فرزندان آنها در همه ده دوره گذشته، احصا و بررسی شود و اگر درطول دوره نمایندگی چنین امتیازاتی دریافت شده، باطل شوند. صادرکنندگان این مجوزها و امتیازات هم اگر خلاف قانون رفتار کرده اند، تحت تعقیب قرارگیرند.

احمد توکلی
رئیس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی