تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

مردم «صداوسیما» را با «کیهان» یکی می‌دانند

کد خبر: ۶۲۰۵۳
۰۹:۲۴ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
مردم «صداوسیما» را با «کیهان» یکی می‌دانند
 
دیدارنیوز - محمد هاشمی‌رفسنجانی متولد ۱۳۲۱ رفسنجان و برادر کوچک‌تر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی است که به مدت ۱۲ سال یعنی از سال ۶۰ تا ۷۲ ریاست سازمان صداوسیما را برعهده داشت و حدفاصل سال‌های ۷۳ تا ۸۰ در دولت‌های ششم و هفتم یا همان دولت سازندگی، به عنوان معاون رییس‌جمهوری در امور اجرایی فعالیت می‌کرد. او به مدت ۱۵ سال از ۷۵ تا ۹۰ نیز عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد، اما با حکم ردصلاحیت شورای نگهبان، از حضور در آن رقابت انتخاباتی بازماند. هر چند همچنان به واسطه سال‌های حضور در مناصب حساس و کلیدی، گنجینه‌ای است از خاطرات مهم سیاسی و آگاه به برخی مهم‌ترین بالا و پایین‌های عالم سیاست در این ۴ دهه گذشته. محمد هاشمی در گفت‌وگویی که به تازگی با عبدی‌مدیا داشته، درباره عملکرد سازمان صداوسیما در اوایل انقلاب و تفاوت مشی آن با امروز گفته است: «صداوسیما آن اوایل جناحی برخورد نمی‌کرد. صداوسیما یک رسانه ملی بود که مشی خودش را از مشی امام می‌گرفت. یعنی آن زمان حتی سران قوا هم چیزی به من می‌گفتند بنده از امام کسب تکلیف می‌کردم که آیا انجام بدهم یا نه! مردم هم به همین دلیل که یک رسانه ملی بود، به آن اعتماد داشتند. اما متاسفانه صداوسیمای کنونی ما از آن سیاست‌ها عدول کرده است و الان به عنوان یک رسانه ملی شناخته نمی‌شود، بلکه بیشتر رسانه جناحی به حساب می‌آید. به‌طور مثال در گذشته در انتخابات، صداوسیما در هر انتخاباتی ورود پیدا می‌کرد و به نحوی فرد یا جریانی را تایید می‌کرد، آن فرد برنده مطلق انتخابات بود. یعنی مردم تا این اندازه نگاه‌شان به صداوسیما بود. اما الان در انتخابات می‌بینیم که صداوسیما خودش را می‌کشد که مسیر انتخابات را به نوعی عوض کند، نمی‌تواند.» او بر این اساس نتیجه گرفته است که «این تفاوت اساسی زمان ریاست من بر صداوسیما با الان این است که آن موقع ما رسانه ملی بودیم ولی الان ما رسانه ملی نداریم. مردم صداوسیما را با روزنامه «کیهان» یکی می‌دانند. یعنی مردم تفاوتی بین این دو قائل نیستند؛ چراکه نیمی از مردم و جریان‌ها اصلا راهی به صداوسیما ندارند. به‌طور مثال شخصیت‌هایی مثل آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی زمانی فرمانده جنگ بود، اما حالا وقتی در هفته دفاع مقدس صداوسیما را مشاهده می‌کنید حتی یک کلمه هم از ایشان گفته نمی‌شود. تاریخ را تحریف می‌کنند و سعی می‌کنند شخصیت‌های دیگری را بزرگ کنند. یا دهه انقلاب که می‌شود امثال آقای هاشمی که یکی از ارکان انقلاب بود یا آقای موسوی‌اردبیلی که در پیروزی انقلاب سهیم بودند، یک کلمه هم درباره این افراد گفته نمی‌شود.» هاشمی بر این پایه معتقد است: «صداوسیما الان یک رسانه جناحی است که نمی‌توان از آن به عنوان رسانه ملی نام برد.»
منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی