تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را به آمریکا و اسرائیل تحمیل کرد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را به آمریکا و اسرائیل تحمیل کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

دوم خرداد، نماد خواست مردم

حماسه دوم خرداد فراموش ناشدنی است و مردم قدرشناس ایران همانگونه که هرگز مصدق‌ها و امیرکبیرها را فرامو نکردند، خاتمی و سنتهای حسنه او را فراموش نخواهند کرد.

کد خبر: ۶۱۹۵۷
۲۳:۴۹ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
دیدارنیوز ـ مهدی شاه‌میرزا*: ۲۳ سال از تولد جریانی تحول خواه در دوم خرداد ۷۶ گذشت و با تمام اتفاقات و تلاطماتی که ایرانیان داشته اند همچنان به یک شخص اعتقادی راسخ دارند و به او عشق می‌ورزند. سیدی «خندان» که بنیان گذار جریانی است که ۸ سال ثبات و رفاه برای مردم کشور به ارمغان آورد و از نظر آمار وضعیتی ممتاز و مقبول‌تر از سایر دولت‌ها داشته است. صحیح است که اکثریت خط امامی‌های سابق در استقرار این دولت روشنفکر با تفکر و اندیشه نوین کمک کردند، اما خود آن‌ها هم پیروزی سید بر ناطق را دست نیافتی و امری محیر العقول می‌دانستند. اما دیدیم که دریای خروشان  خواست مردم مسیر ایران را عوض کرد و نشان داد در صورت وجود آزادی‌های اولیه انتخابات اصل دموکراسی با صندوق رای آغاز می‌شود.

گذشت و سید بزرگوار پس از نشستن بر کرسی ریاست جمهوری ایران از آرا و شعار‌های انتخاباتی خود دست نکشید  و همچنان شعار توسعه سیاسی داد و بدان عملکرد و در این راه هیچوقت از رفاه مردم و وضعیت اقتصاد غافل نشد. نیک می‌دانیم که با ثبات‌ترین دوران اقتصادی کشور در دولت اصلاحات رقم خورده است. در این میان مرام و معرفت ایشان و تعامل قابل وصف و ممتازش با رقیب اصول گرا در مجلس دیدنی و نشان دهنده اتحاد سازنده برای رشد کشور است که این اخلاق در سایر روسای جمهور بعد از ایشان دیده نمی‌شود. بازگشت و یادآوری خاطرات از ۸ سال دولت اصلاحات به ریاست ایشان طوماری است با شیرینی‌ها و تلخی‌های فراوان.
 
در دوم خرداد امسال با خود فکر می‌کردم که اگر این جریان ریشه دار کشور دچار بحران نمیشد و پس از پایان دولت بهار دوباره به عرصه قدرت در ردای ریاست جمهوری باز می‌گشت آیا امروزه در وضعیت فعلی اقتصادی بودیم یا وضعیتمان به شیرینی سال‌های ۷۶ تا ۸۴ بود. در خلال انتخابات ۹۲ و ۹۶ نقش ایشان و «تکرار» هایش نشان داد که مردم همواره به ایشان اعتماد دارند و علقه و هیچ کس و هیچ جریانی قادر به قطع این ارتباط قلبی نیست. وجود شخصی روشن فکر، معتقد و خدا ترس، چون سید محمد خاتمی نعمتی برای کشور و نظام است که اگر اعطای لقب «فتنه» به او توسط سر دم‌دار فرقه «مجاهدین خلق» را که گفته بود خاتمی فتنه جدید نظام به منظور بقای جمهوری اسلامی است را فراموش کنیم جفا کرده‌ایم. آخرین مصاحبه زنده ایشان در بستر اینستاگرام به عنوان نشست فصلی بنیاد باران و تعداد بازدید کنندگانش نشان داد که نه رسانه‌های آزاد و نه خاتمی حذف شدنی نیست.
 
در ۲۳ سال بعد از انتخابات پر شور ۲ خرداد ۷۶ هستیم. در روز‌هایی پر از بیم و کمتر امید. دوم خردادی که یادآور بهار مطبوعات، افشای قتل‌های زنجیره‌ای، جامعه مدنی، گفتگوی تمدن ها، سید محمدخاتمی و خیلی از کلید واژه‌هایی است که ما امروز می‌شناسیم. در اقتصاد هم خروجی رای مردم در دوم خرداد به شکلی عمل کرد که کمترین نابسمانی و بیشترین رشد و ثبات را داشتیم، با نفتی که بشکه‌ای ۸ دلار به فروش می‌رفت.
 

به نظر نگارنده حماسه دوم خرداد فراموش‌ناشدنی است و مردم قدرشناس ایران همانگونه که هرگز مصدق‌ها و امیرکبیرها را فرامو نکردند، خاتمی و سنتهای حسنه او را فراموش نخواهند کرد.

 

*رییس کمیته سیاسی و انتخابات شعبه تهران حزب ندای ایرانیان 
 


 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی