تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

معیشت کشاورزان پیازکار در معرض نابودی

رئیس نظام صنفی کشاورزی کرمان با انتقاد از خرید زیر قیمت محصولات کشاورزی، خواستار برنامه‎ریزی‎های دقیق برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان شد.

کد خبر: ۶۱۶۸۰
۱۴:۲۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ گرانی‎های و ارزانی‎های یک‌دفعه‎ای اتفاقی است که در سال‎های اخیر بار‎ها درباره محصولات کشاورزی شاهد آن بوده‎ایم. پیاز ازجمله محصولاتی است که در چند ماه اخیر با نوسانات شدید قیمتی مواجه بوده و از قیمت بسیار بالا در اسفند سال پیش به قیمت بسیار پایین در اردیبهشت امسال رسیده است.
 
قاسم سالاری (رئیس نظام صنفی کشاورزی کرمان) عنوان کرد: به دلیل دشواری‎هایی که در صادرات پیاز به وجود آمده، معیشت کشاورزان پیازکار در جنوب ایران به شدت در معرض خطر قرار گرفته است، چراکه قیمت این محصول کشاورزی پایین آمده و خریداری هم وجود ندارد.
 
او ادامه داد: دولت در قالب سازمان تعاونی روستایی وارد عرصه حمایت شده و پیاز را با قیمت کیلویی ۴۵۰ تومان یعنی حتی زیر قیمت تمام شده برای کشاورزان خریداری می‎کند. هر چند این اقدام حمایتی با توجه به کمبود منابع در راستای کاهش ضرر و زیان کشاورزان است، اما شرایط پیش آمده درد مزمنی را نشان می‎‌دهد که سال‎هاست کشاورزان از آن رنج می‎برند و در مورد محصولات مختلف تکرار می‎شود.
 
سالاری تاکید کرد: حل ریشه‎ای این بحران منوط به سرمایه‎گذاری در صنایع تبدیلی و تشویق سرمایه‎گذاران بخش خصوصی برای احداث کارخانجات تبدیلی است. در تمام دنیا مرسوم است که به این شکل مازاد تولید را تعدیل کنند، اما با وجود بحران‎های که مدام تکرار می‎شوند، به چنین موضوعی توجه نشده و در این بین کشاورزان متضرر می‎شوند.
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی