تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
یوسف‌نژاد با تشریح عملکرد مجلس دهم:

۱۷۵ طرح و لایحه در مجلس دهم تصویب شد/طرح ۱۷۸ سوال و ۶ استیضاح در جلسات علنی

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تشریح عملکرد مجلس دهم در ابعاد قانونگذاری و نظارتی از تصویب ۱۷۵ طرح و لایحه در این دوره مجلس خبر داد.

کد خبر: ۶۱۶۱۳
۰۹:۰۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ علی اصغر یوسف نژاد اظهار کرد: نمایندگان مجلس دهم تا هفتم اردیبهشت ماه، ۴۸۷ طرح ارائه دادند که از این تعداد ۹۴ طرح بایگانی، ۱۴ طرح مسترد و ۶۹ طرح به قانون تبدیل و به دولت ابلاغ شده و ۳۰۸ مورد آن نیز در مسیر بررسی است که یکی از آن‌ها در شورای نگهبان و یکی از آن‌ها در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است.
 
وی افزود: شورای عالی استان‌ها نیز در دوره دهم ١٢ طرح تقدیم مجلس کرده که هیچ کدام به صحن مجلس نیامده و در کمیسیون‌ها در حال بررسی است.
 
این نماینده مجلس همچنین گفت: در دوره دهم، دولت ۲۲۲ لایحه ارائه کرده که ۱۶ مورد آن بایگانی، ۱۱ مورد مسترد و ۱۰۶ مورد تبدیل به قانون شده است. همچنین ۸۶ مورد آن در دستور کار مجلس است، سه مورد در مجمع تشخیص و دو مورد در مسیر شورای نگهبان است.
 
یوسف نژاد با بیان اینکه مجموعا ۷۲۱ طرح و لایحه در مجلس دهم مطرح شده، خاطرنشان کرد: از این میزان ۱۱۰ مورد بایگانی، ۲۵ مورد مسترد و ١٧۵ مورد تبدیل به قانون شده است که ۱۰۶ مورد آن لایحه و ۶۹ مورد طرح نمایندگان بوده است. همچنین ۴٠۶ مورد در حال بررسی است که چهار مورد در شورای نگهبان و سه مورد در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است.
 
این عضو هیات رئیسه مجلس اضافه کرد: همچنین در مجلس دهم ۴۱۱ مورد سوال از وزرا داشتیم که ۱۷۸ مورد در صحن علنی مطرح شده، ۱۶۶ مورد در دست بررسی است و ۶۷ مورد رد یا مسترد شده است.
 
وی در پایان همچنین گفت: در این دوره مجلس ۱۰ مورد استیضاح نیز مطرح شده که ۶ مورد آن در جلسه علنی مطرح شده و چهار مورد رد شده است. همچنین ۳۷ مورد تحقیق و تفحص داشتیم که سه مورد در جلسه علنی مطرح شده، دو مورد در دستور کار صحن است و ۲۶ مورد نیز در مسیر بررسی است و ۸ مورد آن نیز مسترد شده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی