تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

محمد مهاجری: جبهه پایداری انسجام اصولگرایان را از بین می‌برد

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا: چنانچه از جبهه پایداری شلوغ کاری و چند کلید واژه را که معمولا بصورت شعاری مطرح می‌کنند، گرفته شود هیچ مانیفیست یا برنامه‌ایی برایش باقی نمی‌ماند. این‌ها مصداق همان جملات حضرت امام هستند که می‌فرمودند «یک نانوایی را نمی‌توانید اداره کنید». نقشی که اعضای جبهه پایدرای از اکنون شروع کرده‌اند برهم زدن انسجام اصولگرایان است که حتما موفق خواهند شد.

کد خبر: ۶۱۴۸۰
۱۸:۱۸ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

جبهه پایداری انسجام اصولگرایان را از بین می‌برد

 

دیدارنیوز- سرویس سیاسی: به نظر احتمال دستیابی محمدباقر قالیباف به صندلی ریاست مجلس هر روز به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود نخستین  نشانه چنین رخدادی کناره‌گیری علیرضا زاکانی از نامزدی مقام ریاست مجلس بود. 

زاکانی که از برجسته‌ترین نامزد‌های ریاست مجلس به حساب می‌آمد، از بین نامزد‌ها تنها فردی بود که با برنامه مدونی برای کسب این سِمت حرکت کرد اما در ۱۶ اردیبهشت ماه در توئیتی از انصراف خود خبر داد و نوشت: «ایجاد تحول و کارآمدسازی مجلس به نفع مردم، اهداف مهمی است که لزوما با ریاست به دست نمی‌آید. ضمن حفظ احترام به دعوت برخی همکاران، برای حفظ وحدت و انسجام نیرو‌های انقلاب در مجلس یازدهم، اجرای برنامه تحول را ان‌شاءالله در همکاری و هماهنگی با فرد فرد نمایندگان دنبال خواهم کرد.»


اقدام زاکانی برای انصراف از نامزدی ریاست به سرعت توسط شهردار اسبق تهران و برخی از منتخبین یازدهمین دور از مجلس شورای اسلامی مورد تمجید قرار گرفت، اما از آنجا که اعضای جبهه پایداری بلافاصله طرح «اصلاح ساختار مجلس» را ارائه کردند که مهمترین ویژگی آن ایجاد محدودیت برای جایگاه ریاست بود، اکنون این احتمال در نظر تحلیلگران مطرح است که  پایداری‌ها به دنبال اداره مجلس، اما نه از طریق ریاست برآن هستند.


این شائبه زمانی قوت گرفت که بحث جلسه وفاق خیلی جدی به میان کشیده شد و علی خضریان، منتخب تهران در توئیتی از برگزاری آن و تشکیل «کمیته‌ای ۷ نفره» برای بررسی شرایط کاندیدا‌های اصلی ریاست مجلس و برنامه‌های آنان خبر دارد و با مصاحبه نصرالله پژمانفر در این خصوص که قالیباف شرایط کمیته فوق را برای آینده پذیرفته است، این احتمال تقویت می‌شود که جبهه پایداری در عین واگذار کردن ریاست مجلس به قالیباف در پی آن است که عملا کنترل مجلس یازدهم را در اختیار بگیرد.


محمود احمدی‌بیغش، نماینده راه‌یافته به مجلس یازدهم و استاندار خراسان شمالی در زمان احمدی‌نژاد دراین خصوص اظهار داشته است که اولویت اصلی کاهش قدرت رئیس مجلس است. به این ترتیب به نظر می‌رسد که پایداری همزمان در حال کوشش برای ایجاد بر سر ریاست قالیباف درمجلس است اما از سوی دیگر به‌دنبال سازوکاری برای کاهش قدرت او هستند و کاستن از نقش و اهمیت جایگاه رئیس مجلس هستند.


محمدمهاجری، فعال سیاسی اصولگرا درگفت‌وگو با دیدارنیوز درباره دلیل پایداری‌ها برای تلاش برای همسان‌سازی موقعیت رئیس مجلس با سایر نمایندگان ابراز کرد: «مجلس یازدهم چهره شاخص و برجسته سیاسی ندارد، به همین دلیل گرایش‌های مختلف سیاسی آن با علم به این موضوع فردی را که برتری مطلق و حتی نسبی بر دیگران داشته باشد را نمی‌بینند.»


وی درادامه افزود: «روشن است در چنین شرایطی آنان تلاش می‌کنند تا جایگاه رئیس قوه مقننه را کاهش دهند. این کاهش منزلت، برایشان دو حسن دارد. اول اینکه اجازه نخواهند داد کسی احساس برتری یابد و دوم اینکه به راحتی می‌توانند بر او مسلط شوند و امتیاز بگیرند.»


این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص دلیل آنکه اعضای جبهه پایداری تلاش دارند تا محور وحدت در بین اصولگرایان (با توجه به اعلام انصراف علیرضا زاکانی از کاندیداتوری ریاست مجلس) قرار گیرند، تصریح کرد: «آقای زاکانی به درستی آگاه بود که در برابر آقای قالیباف شانس ندارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد به نقش دیگری در مجلس قناعت خواهد کرد. گرایش‌های مختلف اصولگرایی مجلس، هرکدام نامزد خودشان را برای ریاست دارند، بنابراین جایی برای اظهار وجود آقای زاکانی وجود نخواهد داشت.»


مهاجری در این رابطه اظهار داشت: «جبهه پایداری وزنه بزرگی در جریان اصولگرایی به حساب نمی‌آید، اما بازی خراب کن خوبی است و از آنجا که به طور معمول سر و صدایش بلند است و اعضای آن بی‌ملاحظه  حرف می‌زنند، دیگران تلاش‌شان برآن است که خود را در معرض آن‌ها قرار ندهند. خارج از این سروصدای بلند، اعتبار دیگری برای پایداری‌چی‌ها قائل نیستم.»


این فعال سیاسی اصولگرا درباره برنامه جبهه پایداری برای اداره مجلس و پرکردن شکاف ایجاد شده بین اصولگرایان تاکید کرد: «چنانچه از جبهه پایداری شلوغ کاری و چند کلید واژه را که معمولا بصورت شعاری مطرح می‌کنند، گرفته شود هیچ مانیفیست یا برنامه‌ای برایش باقی نمی‌ماند. این‌ها مصداق همان جملات حضرت امام هستند که می‌فرمودند «یک نانوایی را نمی‌توانید اداره کنید». نقشی که اعضای جبهه پایداری از اکنون شروع کرده‌اند برهم زدن انسجام اصولگرایان است که حتما موفق خواهند شد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی