تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

سانسور و توقیف سریال‌های تلویزیونی در گفتگو با فرید محمدی

فرید محمدی: در رابطه با سریال‌های کامیون و زیرخاکی در ماه‌های پایانی سال ۹۸ و در شروه سال ۹۹ مشکلات زیادی داشتیم. در سریال کامیون که در نیمه دوم سال ۹۸ پخش شد نقش رییس فدراسیون فوتبال را داشتم که دیالگ‌هایی از آن که به مشکلات بازیکنان فوتسال و فوتبال می‌پرداخت، سانسور شد. در سریال زیرخاکی هم بازی کردم، آن هم به خاطر موضوع شرکت خانم گوهر خیراندیش در جشن عروسی دخترش در آمریکا. ابتدا مانع از پخش آن شدند، اما باپی‌گیری‌های کارگردان وتهیه کننده سریال در حال پخش است.  

کد خبر: ۶۱۳۸۹
۱۳:۳۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سانسور و توقیف سریال‌های تلویزیونی، از زبان فرید محمدی  
 
 
دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: صدا و سیمای ما همیشه با رویکردی بر پایه سانسور و حتی توقیف، با سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی برخورد کرده است، رویه‌ای که همیشه مورد انتقاد و اعتراض رسانه ها، بدنه هنری و کارشناسان بوده است. از جمله آخرین موردی که سر و صدای زیادی به همراه داشت سریال "زیرخاکی" بود. این سریال که برای ماه مبارک رمضان تهیه و تولید شده بود، به این بهانه که گوهر خیراندیش یکی از بازیگران این سریال، در جشن عروسی دخترش شرکت کرده بود، توقیف شد. او در وقت فراغتش و بعد از پایان فیلم‌برداری‌ها، در جشن عروسی دخترش در آمریکا حضور داشته است. ویدئویی از آن مجلس در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که در آن خیراندیش و ابی هم دیده می‌شدند و عده‌ای به سبک و سیاق مجالس ایرانی می‌رقصند، در این ویدئو گوهر خیراندیش در تصویری، روسری مختصری به سر دارد و مثل هر مادر دیگری در این جشن عکسی هم به یادگار گرفته است. همین ویدئو بهانه‌ای برای توقیف سریال زیرخاکی در آستانه شروع ما مبارک رمضان شد، که البته نهایتا مدیران تلویزیون تصمیم گرفتند این سریال پخش شود.
 
برای مشاهده فیلم کامل این گفتگو از لینک زیر اقدام کنید
 

زیر خاکی تنها نمونه‌ای از لیست بلند بالای سانسور و توقیف طی سالیان متمادی بود و بهانه‌ای بود که دیدارنیوز با یکی از بازیگران سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی گفتگویی انجام دهد. فرید محمدی از جمله در سریال "کامیون" هم بازی کرده است که اتفاقا سکانس‌هایی از آن هم سانسور شده بود.
 
فرید محمدی تهیه کننده، کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما در همین رابطه گفت: در رابطه با سریال‌های کامیون و زیرخاکی در ماه‌های پایانی سال ۹۸ و در شروع سال ۹۹ مشکلات زیادی داشتیم. در سریال کامیون که در نیمه دوم سال ۹۸ پخش شد نقش رییس فدراسیون فوتبال را داشتم که دیالوگ‌هایی از آن که به مشکلات بازیکنان فوتسال و فوتبال می‌پرداخت، سانسور شد. در سریال زیرخاکی هم بازی کردم، آن هم به خاطر موضوع شرکت خانم گوهر خیراندیش در جشن عروسی دخترش در آمریکا. ابتدا مانع پخش آن شدند، اما باپیگیری‌های کارگردان وتهیه کننده سریال در حال پخش است.  
 
چرا در مرحله پخش سانسور می‌کنید؟
وی افزود:  برای یک پروژه مثل سریال زیرخاکی پول زیادی از بیت‌المال هزینه شده است. سوال اینجاست که اگر مشکلی است چرا در مرحله فیلم‌نامه و تولید جلوی آن را نمی‌گیرند؟! چرا وقتی تولید شده و به مرحله پخش رسیده، سانسور می‌کنید؟ این کار برای کارگردان، هنرپیشه و تهیه کننده و حتی برای سرمایه کشور  خسارت بزرگی است.
 
به صورت تجربی وارد بازیگری شدم
 محمدی در بخشی از صحبت‌های خود با دیدارنیوز، درباره نحوه ورود به عرصه تلویزیون و سینما گفت:  از دوران ابتدایی و دبیرستان تئاتر کار می‌کردم و با توجه به علاقه و استعدادی که در این زمینه داشتم، وارد این عرصه شدم. مدتی به دلیل مسافرت به خارج، از عرصه هنرپیشگی و بازیگری به دور بودم. از سال ۱۳۹۰ وارد عرصه بازیگری، تهیه کنندگی و کارگردانی شدم. اولین سریالی که بازی کردم سریال نفوذ یا همان خط تماس به کارگردانی  جواد شمقدری و تهیه کنندگی محسن علی اکبری بود. تا کنون در سریال‌های ممنوعه، مجردها، ماهور، کامیون، زیرخاکی و چندین سریال دیگر بازی کرده‌ام. در فیلم سینمایی پنجاه دو هرتز، ملاقات، آزاد راه، سفر صفرعلی، فرید میگه ساعت هشته،  مستند سینمایی- روایی مرد زیتونی که خودم تهیه کننده و نقش اصلی بودم، کار و بازی کرده ام. در تئاتر هم خیلی کار کرده ام.  از جمله در تئاتر نوبت آئینه‌ها خودم کارگردان و بازگیر بودم، نویسنده اش هم آقای احمدرضا رافعی بود. تهیه کننده و بازیگر تئاتر آهنگ‌های لندن‌دری بودم و همچنین تئاتر‌های خانه خرگوش‌ها، دایره گچی قفقازی، باغ آلبالو و خیلی تئاتر‌های دیگر را تجربه کرده‌ام.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی