تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

جایزه نوآوری RULA به محقق جوان ایرانی

میثم آهنگران محقق جوان ایرانی توانست جایزه Rula را برنده شود. این جایزه این جایزه توسط مرکز تحقیقات جهانی و انجمن تحقیقات پزشکی به او اهدا شده است.

کد خبر: ۶۱۱۹۳
۱۵:۴۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
دیدارنیوز – میثم آهنگران عضو هیئت علمی و مدیر گروه کامپیوتر دانشگاه علوم فنون مازندران موفق به دریافت جایزه Rula شد. این پژوهش که مربوط به کشف بیماری با کمک یادگیری ماشین بود در سال ۲۰۲۰ توانست جایزه نوآوری را کسب کند.

دیدارنیوز به سراغ این محقق جوان رفت تا توضیحات بیشتری را درباره این پژوهش و جایزه‌ای که آهنگران کسب کرده کسب کند.

درباره این پژوهش و موسسه‌ای که این جایزه را داده توضیح می‌دهید؟
من در رساله دکتری خودم در حوزه یادگیری ماشین، روی مجموعه داده بیماری ALS کار کردم. مجموعه داده آن مربوط به مرکز تحقیقات عصبی دانشگاه هاروارد در ماساچوست بود. مدل یادگیری من در رساله دکتری را روی این مجموعه داده تست کردم تا روند پیشرفت این بیماری را پیش بینی کنم و پارامتر‌های تاثیرگذار در علت این بیماری را با استفاده از این مدل پیدا کردم و توانستم روند تشدید این بیماری را پیش بینی کنیم.

این جایزه توسط دو موسسه World Research Council و United Medical Council به بنده داده شده که هر سال یک سری از تحقیقات منتخب را در نقاط مختلف دنیا انتخاب می‌کنند. این موسسات پارامتر‌های مختلفی را برای اعطای جوایز خود دارند که این جایزه به من در حوزه نوآوری داده شده است.

آیا امکان اینکه در بیماری‌های دیگر هم پیاده سازی شود وجود دارد؟
مدلی که من پیاده سازی کردم یک مدل کشف سببیت است. این مدل روی بیماری‌های دیگر که داده‌های زماندار داشته باشد و مثلا پیش رونده باشد قابل پیاده سازی است. این مدل اگر از یک فرایند طبیعی که می‌تواند بیماری یا حتی زلزله باشد بر اساس تغییراتی که در یک رخداد با رخداد بعدی رخ به وجود می‌آید را مقایسه می‌کند و به صورت احتمالاتی و نظریه اطلاعات عدم قطعیت این اطلاعات را بررسی می‌کند و می‌گوید که کدام یک از پارامتر‌ها تاثیرگذارتر بودند و می‌تواند در حوزه بیماری‌ها پیش بینی کند تا پزشک‌ها بدانند در مراحل بعدی روند پیشرفت این بیماری چگونه است و چه پارامتر‌های بیولوژیکی به وجود می‌آید تا در روند کنترل و درمان بیماری اثرگذارتر باشند.
 
جایزه نوآوری RULA به محقق جوان ایرانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی