تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

درخواست سازمان ملل برای سه برابر شدن کمک مالی به کشورهای فقیر در دوره کرونا

سازمان ملل خواستار سه برابر شدت کمک‌ها به کشورهای آسیب‌پذیر برای مقابله با گسترش و تاثیرات بی‌ثبات کننده ناشی از کروناویروس شده و درخواست ۶.۷ میلیارد دلاری برای کمک به ۶۳ کشور به ویژه در آفریقا و آمریکای لاتین کرده است.

کد خبر: ۶۰۸۹۰
۱۱:۲۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

 

دیدارنیوز ـ به نقل از خبرگزاری رویترز، درحالیکه ایالات متحده و اروپا در بحبوحه کروناویروس گرفتار شده‌اند، مارک لوکاک، رئیس کمک رسان سازمان ملل هشدار داد، این ویروس در سه تا شش ماه آتی در فقیرترین کشورهای جهان به پیک نمی‌رسد.

 

وی ادامه داد: در این کشورهای فقیر، ما شاهد از بین رفتن گردشگری، مشکل در پرداخت دستمزدها و سایر رکودهای اقتصادی هستیم. اگر همین الان کاری انجام ندهیم، باید خود را برای رشد عجیب درگیری‌ها، قحطی‌ها و فقر آماده کنیم. همچنین دورنمای قحطی شدید در این کشورها دیده می‌شود.

 

بر اساس آمارهای خبرگزاری رویترز، بیماری کووید-۱۹ مسبب ویروس کرونا تاکنون ۳.۷ میلیون تن را در سراسر جهان آلوده کرده و بیش از ۲۶۳ هزار تن نیز در پی ابتلا جان باختند. این ویروس نخستین بار در ووهان، چین باعث آلودگی و مرگ شد.

 

سازمان ملل در ابتدای امر مبلغ دو میلیارد دلار برای طرح واکنش بشری در سراسر جهان تا پایان مارس درخواست کرده بود. تا پنجم مه اما اعلام کرد که تنها ۹۲۳ میلیون دلار دریافت کرده است.

 

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ماه گذشته میلادی درباره پشتیبانی نامناسب برای کشورهای فقیر هشدار داده و فقدان رهبری از سوی قدرت‌های جهان و جامعه بین‌المللی دچار تفرقه را در مبارزه با کروناویروس مورد انتقاد قرار داد.

 

شورای امنیت سازمان ملل بیش از شش هفته را برای مذاکره درباره یک قطعنامه صرف کرده که بر فوریت گسترش همکاری در میان تمامی کشورها در مبارزه با کرونا تاکید داشته و خواستار یک آتش‌بس بشری در کشورهای درگیر جنگ شده است.

 

دیپلمات‌ها می‌گویند، مذاکرات بین آمریکا و چین بر سر چگونگی ارجاع آن به سازمان بهداشت جهانی به بن بست خورده است.

 

واشنگتن نحوه رسیدگی به کروناویروس توسط سازمان بهداشت جهانی را مورد انتقاد قرار داده و آن را به "چین محوری" متهم کرده است اما سازمان مذکور این اتهام را رد می‌کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی