تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

سد قشلاق سرریز کرد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان از سرریز سد قشلاق سنندج به دنبال بارندگی‌های بهاره اخیر خبر داد.

کد خبر: ۵۹۵۱۵
۱۵:۴۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ عرفان مومن‌پور امروز  با اشاره به اینکه بارش‌های اخیر سبب افزایش حجم آب ورودی به سد قشلاق سنندج شد، اظهار داشت: سد شلاق با حجم کامل ۲۱۵ میلیون متر مکعبی بر اثر ورودی‌های مناسب سرریز کرده است.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به مدیریت بحران سیل و پر شدن ۱۰۰ درصدی حجم سد قشلاق، در صورت بالا رفتن حجم مخزن سد و افزایش دبی سرریز در روز‌های آتی، دریچه‌های این سد برای کاهش حجم آب سد و جلوگیری از سرریز باز خواهند شد.
 
وی یادآور شد: هم‌اکنون حجم ذخیره آب مخازن سد‌های استان با ۸۰ درصد پر شدگی به ۲۰۹۵ میلیون متر رسیده است و این میزان رقم امیدوار کننده‌ای است.
 
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود میزان حجم ورودی آب سد قشلاق طی روز‌های آینده افزایش یابد که این امر منجر به بالا رفتن حجم آب سرریز نیز خواهد شد، تاکید کرد: این مهم مستلزم مدیریت صحیح و همراهی کشاورزان پایین دست در کنترل آسیب‌های احتمالی در اثر افزایش حجم آب رودخانه پایین دست است.
 
مومن‌پور اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در مدیریت منابع ورودی به مخازن سد‌ها خصوصا سد قشلاق، در صورت لزوم نسبت به بازگشایی دریچه‌های سرریز اقدام خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: لازم است کشاورزان و ذینفعان پایین دست سد قشلاق از هرگونه فعالیت در جوار بستر رودخانه پایین دست خودداری نمایند.
 
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان در پایان از مردم شریف استان، بهره‌برداران و باغداران پایاب سد درخواست کرد: با توجه به افزایش میزان خروجی در روز‌های آتی و سرریز آب از سد قشلاق، همچنان گذشته اکیدا از تردد و توقف در مسیر رودخانه قشلاق جدا خودداری نمایند.
 
گفتنی است؛ سد قشلاق در ۱۲ کیلومتری شمال شهر سنندج، مرکز استان کردستان قرار گرفته است. کار ساخت این سد در سال‌های ۱۳۵۳ – ۱۳۵۸ هجری شمسی بطول انجامید.
 
این سد در منطقه‌ای با نام ساتیله و تیرگران و بر مسیر رودخانه پرآب و بلند قشلاق احداث شده و از نوع سد‌های سنگریزه‌ای با هسته رسی است که برای تامین آب مورد نیاز زمین‌ها و باغات کشاورزی اطراف شهر سنندج و آب آشامیدنی مردم این شهر احداث شده است.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی