تیتر امروز

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.

تمرکز برنامه‌های فرهنگی بر مدارس و افزایش نقش‌پذیری دانش‌آموزان

ترویج فرهنگ دینی و توسعه مهارت‌های اجتماعی، در صورت تمرکز بر مدارس و برنامه‌های فرهنگی آنها قابل دست‌یابی است.

کد خبر: ۵۸۵۰
۰۹:۵۵ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۷

دیدارنیوز ـ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: اولین و اصلی ترین اولویت ما ، ترویج فرهنگ قرآنی و اهمیت‌بخشی به نماز و عترت است. همچنین توسعه مهارت های اجتماعی و فضایل اخلاقی و ایجاد روحیه امید و نشاط در دانش آموزان ، اولویت‌های بعدی ما می باشند.

علیرضا کاظمی، اجرای متوازن سند تحول بنیادین را از اصلی‌ترین سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش عنوان کرد و افزود: حاکمیت رویکردهای تربیتی بر تمامی فعالیت‌های نظام آموزش و پرورش از سیاست های مهمی است که برای تحقق آن، برنامه های مختلفی در بخش های متعدد تدوین شده و در دست اجرا است.

وی مدرسه‌محوری و تمرکز‌زدایی را دو سیاست مهم در جهت توسعه سهم تربیت در آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: سیاست‌های ما در راستای سیاست های مقام عالی وزارت آموزش و پرورش است که نقش‌پذیری دانش‌آموزان، استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی به ویژه اتحادیه انجمن اسلامی، بسیج دانش‌آموزی و به ویژه سازمان دانش‌آموزی از جمله این سیاست‌هاست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود، به بیان اولویت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی پرداخت و گفت: اولین و اصلی‌ترین اولویت ما، ترویج فرهنگ قرآنی و اهمیت‌بخشی به بحث نماز و عترت است. همچنین توسعه مهارت‌های اجتماعی و فضایل اخلاقی و ایجاد روحیه امید و نشاط در دانش‌آموزان، اولویت‌های بعدی ماست.

رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور با اشاره به اهمیت بالای تشکل‌های دانش آموزی در راستای تحقق اهداف یادشده گفت: سازمان دانش آموزی به عنوان بزرگترین تشکل دانش‌آموزی در بدنه آموزش و پرورش، نقش والایی در تحقق اهداف ما دارد و بنابراین حضور فعال این سازمان در بخش اجرایی بسیار موثر خواهد بود.

کاظمی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: کمبود نیروی انسانی در همه حوزه‌ها مشاهده می‌شود و دلیل اصلی آن، بازنشستگی تعداد زیادی از همکاران فرهنگی است ولی این چالش، بیشتر گریبان‌گیر بخش آموزش بوده و حوزه پرورشی کمترین آسیب را دیده است.

وی با اشاره به تغییر مدل‌های پرورشی گفت: یکی از اهداف مهم این طرح، به‌کارگیری ظرفیت‌های بالای سازمان دانش‌آموزی است که در به کُرسی نشاندن برنامه‌های پرورشی بسیار موثر بوده و تاکید بر مدرسه‌محوری را افزایش داده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مابه دنبال اجرای برنامه‌هایی هستیم که از سهم فعالیت‌های متمرکز کشوری و استانی کاسته شود و سهم برنامه‌های مدارس که فراگیری بیشتری را دارد، افزایش دهیم.

کاظمی با بیان اینکه به جای اردو های پرهزینه و پرخطر، سعی داریم اردوها را در خود استان‌ها برگزار کنیم، اضافه کرد: امسال در اردوی ملی اعضای تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی نیز به دنبال چنین اهدافی هستیم لذا این اردو به شکل محدود و با حضور 1500 دانش آموز پسر و 1500 دانش آموز دختر برگزار می‌شود و به جای آن، اردوهای یک روزه منطقه‌ای را با هدف تقویت هویت دینی، ملی و گردشگری و حمایت از کالای ایرانی توصیه کرده‌ایم.

وی افزود: در تامین منابع مالی هم امسال سهم بیشتری به استان‌ها اختصاص دادیم تابتوانیم فعالیت های تربیتی را بیشتر در خود استان‌ها دنبال کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای ایجاد روحیه امید و نشاط، تئاتر مدرسه ای و سرود همگانی در مدارس امسال فعال خواهند شد و سعی داریم که برنامه‌ها را به سمت مدارس و افزایش نقش‌پذیری دانش‌آموزان سوق دهیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی