تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز:

اتوبوس و متروی شیراز همچنان تعطیل اند/ مردم از تردد‌های غیرضروری خودداری کنند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه اتوبوس و مترو همچنان در شیراز تعطیل هستند، گفت: شیراز اولین کلانشهری بود که در نخستین روز‌های شیوع ویروس کرونا تصمیم به تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری گرفت و این تعطیلی همچنان ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۵۸۴۴۶
۱۲:۰۵ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۹

اتوبوس و متروی شیراز همچنان تعطیل اند/ مردم از تردد‌های غیرضروری خودداری کنند

دیدارنیوز ـ مجتبی زوربخش بیان کرد: تصمیم در خصوص بازگشایی یا تداوم تعطیلی با توجه به شرایط شیوع ویروس اتخاذ خواهد شد و تا زمانی که چرخه انتقال این بیماری شکسته نشود تلاش خواهیم کرد فعالیتی در حوزه‌های حمل و نقل صورت نگیرد.
 
زوربخش با بیان اینکه بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، سهم انتقال ویروس کرونا در سیستم حمل و نقل عمومی سهمی بالغ بر ۲۶ درصد بوده، که سهم قابل توجه‌ای است اظهار داشت: سلامت شهروندان اولویت اصلی شهرداری شیراز است و اگر مدارس و سایر اصناف باز شود، باید وضعیت را برای حمل و نقل عمومی با حساسیت بیشتری بررسی کنیم. این هفته فقط ادارات با حدود دو سوم ظرفیت و اصناف ضرروی باز بودند. اگر هفته آینده اصناف کم ریسک شروع به فعالیت کنند حتما موجب نگرانی است.
 
وی افزود: معتقدیم در بازگشایی مشاغل مختلف بار حمل و نقل عمومی نیز باید محاسبه شود و بر اساس آن اقدام به فعالیت صورت گیرد.
 
وی در ادامه از شناسایی خودرو‌هایی که در خلوتی خیابان‌ها حرکات نامتعارف انجام می‌دهند خبرداد و گفت: خودرو‌هایی که در خلوتی خیابان‌ها سرعت‌های غیر متعارف و حرکات نمایشی انجام می‌دهند شناسایی و با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.
 
زوربخش ادامه داد: مدیریت و نظارت بر تردد خودرو‌ها و ترافیک درکلانشهرشیرازدراین دوران شیوع کرونا به صورت آنلاین رصد می‌شود.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: سامانه‌های هوشمند نظارت تصویری و تجهیزات ترافیکی مرکز کنترل ترافیک به‌صورت ۲۴ ساعته فعال و پایش شهری را از منظر دوربین‌ها انجام می‌دهند.
 
وی ضمن قدردانی از شهروندان فهیم شیرازی جهت همکاری هم جانبه برای شکست این ویروس، تاکید کرد: از آنجا که ویروس جدید که با نام علمی کووید_۱۹ شناخته می‌شود سرعت انتقال بسیار بالایی دارد، لذا راهکار پیشگیری که با فاصله‌گذاری اجتماعی صورت می‌گیرد، یکی از بهترین و موثرترین شیوه‌های جلوگیری از انتقال کرونا اعلام شده است.
 
معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: توصیه ما به مردم این است که این روز‌ها از تردد‌های غیرضروری خودداری کنند تا وضعیت شهر از به حالت عادی بازگردد.
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی