تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

علت افزایش مبتلایان کرونا در کرمانشاه چیست؟

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه علت افزایش ناگهانی شمار مبتلایان کرونا در استان را اجرای پایلوت طرح تست کرونا از بیماران سرپایی در استان عنوان کرد.

کد خبر: ۵۸۱۴۴
۱۳:۵۵ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

علت افزایش مبتلایان کرونا در کرمانشاه چیست؟

دیدارنیوز ـ دکتر ابراهیم شکیبا در جلسه ستاد ساماندهی مشارکت‌های مردمی با اشاره به افزایش مبتلایان کرونا ویروس در استان از حدود ۳۰۰ نفر به بیش از ۵۷۰ نفر در روز‌های گذشته، گفت: این افزایش ناگهانی به دلیل اجرای پایلوت طرح تست کرونا از بیماران سرپایی در استان است.
 
وی افزود: دو استان از جمله کرمانشاه برای اجرای پایلوت این طرح انتخاب شدند تا افرادی که علائم خفیف داشته و به اصطلاح بیمار سرپایی هستند را هم مورد بررسی قرار داده و از آن‌ها تست کرونا بگیریم.
 
وی یادآور شد: بیماری کرونا در ۸۰ درصد افراد بدون علامت بوده و یا با علائم بسیار خفیف همراه است، بنابراین ابتلای این افراد به راحتی تشخیص داده نمی‌شود، اما با انجام تست می‌توان این افراد را نسبت به این بیماری آگاه کرد تا با رعایت نکات بهداشتی مانع از انتقال این بیماری به سایر افراد جامعه شوند.
 
شکیبا تصریح کرد: کرونا ویروس در افرادی که علائم چندانی ندارند خطری ندارد و حتی این امکان وجود دارد که خیلی از ما این بیماری را گرفته و بهبود یابیم و خودمان هم متوجه نشویم، اما تنها مشکل این میان بحث انتقال بیماری به سایر افراد جامعه است.
 
وی افزود: افرادی که علائم ندارند شاید بیماری برای آن‌ها خطری نداشته باشد، اما با سرایت آن به سایر افراد ممکن است بیماری در دیگران به شکل شدید بروز یابد و سلامت آن‌ها را تهدید کند، در همین راستا شناسایی بیماران سرپایی کرونا در دستور کار قرار گرفته تا مانع از انتشار هرچه بیشتر این بیماری در سطح جامعه شویم.
 
رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هم اکنون از مجموع بیش از ۵۷۰ مبتلای کرونا ویروس در استان ۲۲۶ نفر آن‌ها بیمار سرپایی هستند، یعنی افرادی که حال عمومی آن‌ها خوب بوده و تنها شاید علامت خفیف بیماری داشته باشند.
 
رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه وجود بیماران سرپایی جای نگرانی نیست و فقط باید نسبت به آمار بیماران بستری و مرگ و میر ناشی از این بیماری حساس بود، گفت: در حال حاضر نگرانی اصلی ما بحث افزایش تردد و شلوغی خیابان‌هاست که می‌تواند موج "کرونا ویروس" را برای استان در پی داشته باشد.
 
وی افزود: از همه مردم می‌خواهیم که کرونا و خطرات آن را جدی گرفته و برای حفظ سلامت خود و خانواده و عزیزانشان از تردد غیرضرور در سطح جامعه خودداری کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی