تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

ثبت‌نام ۶۰۰۰ نفر برای دریافت بیمه بیکاری در لرستان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از ثبت‌نام ۶۰۰۰ نفر برای دریافت بیمه بیکاری در استان خبر داد.

کد خبر: ۵۸۰۸۹
۱۱:۳۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

ثبت‌نام ۶۰۰۰ نفر برای دریافت بیمه بیکاری در لرستان

دیدارنیوز ـ علی آشتاب امروز در جمع خبرنگاران گفت: طبق آخرین آمار سامانه ثبت‌نام بیمه بیکاری، ۶۱۷۱ نفر تابه‌حال در استان ثبت‌نام کرده‌اند.
 
وی با اشاره به بیکاری نیروی کار در استان اظهار کرد: با بررسی‌های انجام شده از طرف سازمان تامین اجتماعی افرادی که واجد شرایط باشند به مدت سه ماه تحت حمایت بیکاری قرار می‌گیرند و در این رابطه هیچ گونه نیازی به مراجعه حضوری نیست و تمام مراحل به صورت سیستمی صورت می‌گیرد.
 
این مسئول مهم‌ترین معضل در بحث بیماری کرونا را بیکاری نیروی کار در سطح استان دانست و افزود: این بیماری به بخشی از نیروی کار به خصوص در بخش خدمات اعم از رستوران‌ها، سالن‌های پذیرایی، اغذیه‌ها و واحد‌هایی که با مواد غذایی سروکار دارند آسیب‌زده است.
 
آشتاب با اشاره به راه‌اندازی سامانه بیمه بیکاری توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هماهنگی سازمان تامین اجتماعی گفت: افراد با مراجعه به این سامانه ثبت‌نام کرده اند و با هماهنگی صورت گرفته، اطلاعات این افراد به صورت سیستمی به تامین اجتماعی ارجاع داده می‌شود و با بررسی شرایط بیمه بیکاری که افراد حتما باید سابقه بیمه پردازی و مشمول قانون کار باشند صورت می‌گیرد و نیازی به مراجعه حضوری نیست.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی لرستان با تأکید بر این که همه مراجعات به ادارات را به حداقل ممکن رساندیم، بیان کرد: برای مقررات بیمه بیکاری، نیاز به مراجعه حضوری برای انجام حضوروغیاب نیست و تا پایان فروردین ماه همه جلسات هیئت‌های تشخیص حل اختلاف و مجامع کارگری و کارفرمایی را تعطیل کرده‌ایم و ازآنجاکه سلامت نیروی کار اولویت اصلی ماست با حفظ سلامت در فضای الکترونیکی خدمات را ارائه خواهیم داد.
 
وی با بیان اینکه بحث مهم امروزه ما اشتغال روستاییان و عشایر می‌باشد، تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه‌ای به شکل مجازی، جلساتی را با بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی و با نظارت استانداری برگزار می‌کنیم که به صورت سیستمی و با ارتباط‌گیری با مجریان مسائل و مشکلات مطرح می‌شوند و نهایتاً طرح تصویب و به بانک ارجاع می‌شود و در این زمینه هم نیازی به مراجعه حضوری نیست.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی