تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

نحوه فعالیت "مطب‌های" کرمانشاه در روز‌های کرونایی

رییس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه نحوه فعالیت مطب‌های پزشکی استان را تشریح کرد.

کد خبر: ۵۸۰۲۵
۰۹:۱۷ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

نحوه فعالیت

دیدارنیوز ـ دکتر محمدباقر حیدری با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید در خصوص نحوه فعالیت مطب پزشکان در روز‌های شیوع بیماری کرونا گفت: بر اساس این دستورالعمل ابلاغی در طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند، تمامی کیلینیک‌های ویژه، درمانگاه‌های شبانه روزی، داروخانه‌های شبانه روزی، آزمایشگاه‌ها و فیزیوتراپ‌ها به همراه مطب پزشکان متخصص در رشته‌های ضروری از جمله عفونی، اطفال، زنان و زایمان، داخلی و ریه باید در این روز‌های شیوع بیماری کرونا حتما فعال باشند.
 
وی افزود: سایر مطب‌های پزشکی مختارند در این روز‌ها فعال بوده یا تعطیل باشند که عمدتا به نظر می‌رسد بیش از ۹۵ درصد مطب‌های استان فعال شوند.
 
حیدری تصریح کرد: مطب‌هایی که ضرورتی برای فعالیت آن‌ها در این روز‌های کرونایی وجود ندارند در صورتی که تمایل به فعالیت داشته باشند باید رعایت نکات بهداشتی را داشته و نکات ضروری در بحث فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
 
وی افزود: پزشکان مطب موظف هستند نکات ضروری در بحث استفاده از ماسک و دستکش را برای خود و پرسنل مطب رعایت کرده و نسبت به رعایت نکات بهداشتی از سوی بیماران نیز توجه داشته باشند.
 
حیدری خاطرنشان کرد: پزشکان باید به منشی‌ها خود متذکر شوند که نوبت دهی را طوری تنظیم کنند که تجمعی در محیط مطب صورت نگیرد و بیماران بتوانند در محیطی خلوت به راحتی ویزیت شده و خارج شوند.
 
وی با بیان اینکه به همه پزشکان ابلاغ شده که تنها کار‌های اورژانسی و ضروری را برای بیماران انجام دهند، گفت: بطور مثال اگر فرد مراجعه کننده به مطب می‌خواهد خال بردارد یا اعمالی از این دست انجام دهد، پزشک باید انجام این اعمال را مدتی به تاخیر بیندازد و ضرورتی برای انجام این کار‌ها در این شرایط وجود ندارد.
 
وی با اشاره به ضرورت دوچندان رعایت نکات بهداشتی در مطب‌های دندانپزشکی، اظهار کرد: به همه دندانپزشکان ابلاغ شده که اعمال غیرضروری مانند ارتودنسی، سفید کردن دندان و ... را فعلا انجام نداده و تنها کار‌های ضروری مانند عصب کشی و پُرکردن دندان و ... را انجام دهند.
 
رییس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه در خصوص ساعت کار مطب‌های استان نیز تصریح کرد: ساعت کار مطب‎ها همانند گذشته است و تغییری نداشته و عمدتا در ساعات بعدازظهر فعال هستند.
 
حیدری با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم خانه نشینی افراد، از مردم خواست تا از مراجعات غیرضروری و غیراورژانسی به مطب پزشکان خودداری کنند.
 
وی افزود: افراد باید بدانند هرچه در سطح جامعه کمتر حاضر شوند، شانس ابتلا به بیماری کرونا کمتر می‌شود، بنابراین اگر افراد مشکل جسمی دارند که می‌توانند تحمل کنند بهتر است مراجعه به پزشک را به تاخیر بیندازند و تنها برای کار‌های ضروری به مطب مراجعه کنند.
 
این مسئول همچنین توصیه کرد: افراد قبل از مراجعه با مطب پزشک تماس داشته و از فعالیت کار مطب اطمینان حاصل کنند و هنگام مراجعه نیز رعایت فاصله با سایر افراد را داشته و حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند.
 
رییس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۳۲۰۰ پزشک، دندانپزشک، داروساز، ماما، کارشناسان علوم آزمایشگاهی، کارشناسان پروانه دار از جمله فیزیوتراپ ها، کارشناس تغذیه و ... عضو سازمان نظام پزشکی استان هستند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی