تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

مراقبت از زیستمندان میقان در فصل کرونا

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: با توجه به آغاز فصل زادآوری پرندگان، نظارت‌ها در تالاب میقان تشدید شده است.

کد خبر: ۵۷۹۵۲
۱۲:۴۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹

مراقبت از زیستمندان میقان در فصل کرونا

دیدارنیوز ـ رضا میرزایی با اشاره به اینکه فصل زادآوری حیات وحش را پیش رو داریم، اظهار کرد: در حال حاضر با شیوع بیماری کرونا در کشور مواجه هستیم که موضوعی کاملا جدی است، و در راستای کمک به جلوگیری از شیوع این بیماری، یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان مرکزی از نزدیک شدن مردم به عرصه‌های طبیعی جلوگیری می‌کند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر با زادآوری برخی از پرندگان در تالاب میقان اراک روبرو هستیم، افزود: بخشی از پرندگان مهاجر در دوره بازگشت به عرض‌های شمالی هستند و گونه‌هایی از آن‌ها به تالاب بازگشته اند، اما در کنار این پرندگان مهاجر پرندگان کنار آبزی را در تالاب میقان میزبان هستیم که در کنار تالاب زادآوری می‌کنند. خوشبختانه تاکنون مشکلی در خصوص این پرندگان گزارش نشده است، بیماری و تلفات خاصی نداشته ایم، ولی از هر گونه تجمع افراد در این روز‌ها در منطقه که احتمال پراکندگی آلودگی را به دنبال دارد، جلوگیری می‌شود.

 

میرزایی تصریح کرد: پساب فاضلاب شهر اراک به این تالاب وارد می‌شود و بر این اساس ممکن است آلودگی‌های خاصی در این منطقه وجود داشته باشد، در نتیجه باید گردشگران حتما فاصله گذاری اجتماعی را در خصوص این منطقه رعایت کنند، هرچند که نمونه برداری و پایش‌ها به صورت مستمر در حال انجام است تا اگر آلودگی بود به سرعت گزارش شود.

 

وی با اشاره به مصوبه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی که براساس آن تمامی راه‌های منتهی به تالاب میقان اراک مسدود شده است، گفت: یگان حفاظت به صورت مرتب تمامی مناطق تالاب را تحت پایش دارد و این یگان در واقع یکی از پرکارترین روز‌های خود را سپری می‌کند و مراقب زادآوری پرندگان است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با تاکید بر اینکه خوشبختانه حال تالاب خوب است و با توجه به بارندگی‌ها وضعیت آبی نیز مطلوب است، گفت: تا عادی شدن اوضاع کشور هیچ گونه برنامه و همایشی در این منطقه برگزار نمی‌شود و وضعیت حیات وحش مناسب است، اما برای اینکه شیوع بیماری را در تالاب و در میان پرندگان نداشته باشیم و از انتقال احتمالی بیماری مشترک بین انسان و حیوان ممانعت شود تمامی تردد‌ها تحت کنترل است و از نزدیک شدن به حیات وحش جلوگیری می‌شود، هرچند در ایام عادی هم توصیه می‌شود مردم به حیات وحش نزدیک نشوند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی