تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
رئیس پایگاه انتقال خون دامغان:

کاهش چشمگیر اهدای خون در دامغان/ کرونا از خون منتقل نمی‌شود

رئیس پایگاه انتقال خون دامغان بابیان اینکه مراجعه دامغانی‌ها برای اهدای خون کاهش چشمگیر داشت، گفت: تمامی اصول ایمنی و بهداشت و ضدعفونی سطوح به‌طور استاندارد انجام می‌شود.

کد خبر: ۵۷۸۷۶
۰۸:۳۶ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹

کاهش چشمگیر اهدای خون در دامغان/ کرونا از خون منتقل نمی‌شود

دیدارنیوز ـ صدیقه مسعودیان در گفتگو با خبرنگار مهر، از کاهش چشمگیر مراجعه‌کنندگان برای اهدا d خون با توجه به شیوع بیماری کرونا به پایگاه انتقال خون دامغان خبر داد و ابراز داشت: طی دو ماه اخیر پس از زمان شیوع بیماری کرونا مراجعات برای اهدای خون در دامغان به‌طور چشمگیری کاهش یافت که منجر به افت آمار سال ۹۸ شد.

 

وی با تأکید بر اینکه کرونا از طریق خون منتقل نمی‌شود، افزود: در پایگاه انتقال خون دامغان تمامی اصول ایمنی و بهداشت و ضدعفونی سطوح به‌طور استاندارد انجام می‌شود و اهدا کنندگان دقیق ارزیابی و در صورت شک به بیماری کرونا و یا احتمال ناقل بودن، از آن‌ها خون‌گیری انجام نخواهد شد.

 

تولید ۱۵۰۰ واحد فرآورده‌های خونی در دامغان

رئیس پایگاه انتقال خون دامغان از تولید یک هزار و ۵۳۷ واحد فرآورده‌های خونی در این شهرستان طی سال گذشته خبر داد و ابراز داشت: این میزان فرآورده‌های خونی تولیدشده طی سال گذشته در دامغان به سایر استان‌ها، شهرستان‌ها و مراکز درمانی ارسال‌شده است.

 

مسعودیان در ادامه تصریح کرد: طی سال گذشته دو هزار و ۶۳۱ واحد خونی به بیمارستان ولایت دامغان، دو هزار و ۹۵۵ واحد به پایگاه‌های انتقال خون داخل استان شامل شهرستان‌های سمنان و شاهرود، ۹ هزار و ۷۸۵ واحد به خارج از استان شامل استان‌های تهران، گیلان، سیستان و بلوچستان، زنجان و قم ارسال‌شده است.

 

وی بابیان اینکه طی سال گذشته با کاهش ۶۰.۷ درصدی خون‌گیری در پایگاه انتقال خون دامغان مواجه شدیم، افزود: کاهش حضور بانوان برای اهدای خون چشمگیر بوده است که انتظار می‌رود این قشر نیز همان‌طور که همیشه در همه بحران‌ها و شرایط سخت برای کمک‌رسانی پیش‌قدم بودند، در این برهه حساس نیز با حضور پررنگ خود جان تازه‌ای به پیکر دردمند بیماران ببخشند.

 

نیاز مبرم به فراورده‌های خونی در دامغان

رئیس پایگاه انتقال خون دامغان بابیان اینکه ۶۰.۷ درصد کاهش در کل مراجعه‌ها به پایگاه انتقال خون طی سال گذشته نسبت به سال ۹۷ به ثبت رسید، ابراز داشت: درمجموع طی سال گذشته این پایگاه ۴.۳۲ درصد با کاهش افراد برای اهدا خون مواجه بوده است.

 

مسعودیان اضافه کرد: با توجه به نیاز مبرم بیماران به خون و فرآورده‌های خونی لازم است برای اهدا خون همچون گذشته مشارکت فعال داشته باشند.

 

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی