تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید

ویدئو/ حسن امین: فرایند اخذ مالیات نباید موجب فرار سرمایه شود

اگر فشار روی تولیدکنندگان به اندازه‌ای باشد که افرادی که سرمایه خودشان را به خطر می‌اندازند و در چرخه تولید قرار می‌دهند احساس کنند که زحمت و مطالبات مالیاتی از این‌ها به نحوی است که بهتر است سرمایه خود را از تولید خارج کنند، آنگاه به نوع دیگری از سرمایه خود استفاده می‌کنند که بدترین آن تبدیل به ارز و فرار به کشور‌های دیگر است. یکی از مشکلات عمده ما در حال حاضر این است که تولید کنندگان ممکن است کارخانه خود را تعطیل کنند و زمین خودشان را بفروشند و آن پول را از اینجا خارج کنند و در کشور‌های دیگر ملک یا زمین بخرند و یا حتی در آنجا کار اقتصادی را شروع کنند. این بدترین ضربه را به ما می‌زند.

کد خبر: ۵۷۵۹۲
۱۴:۲۸ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
دیدارنیوز ـ پرفسور «حسن امین» استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه کلدونین گلاسگو در گفتگوی تفصیلی با دیدارنیوز بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان در فرایندهای اخذ مالیات تاکید کرد و گفت: آنچه مسلم است باید در مرحله اول با فساد مالیاتی جداً برخورد شود. دوم اینکه ما باید منافع دراز مدت جامعه را در نظر بگیریم. اگر فشار روی تولیدکنندگان به اندازه‌ای باشد که افرادی که سرمایه خودشان را به خطر می‌اندازند و در چرخه تولید قرار می‌دهند احساس کنند که زحمت و مطالبات مالیاتی از این‌ها به نحوی است که بهتر است سرمایه خود را از تولید خارج کنند، آنگاه به نوع دیگری از سرمایه خود استفاده می کنند که بدترین آن تبدیل به ارز و فرار به کشور‌های دیگر است. یکی از مشکلات عمده ما در حال حاضر این است که تولید کنندگان ممکن است کارخانه خود را تعطیل کنند و زمین خودشان را بفروشند و آن پول را از اینجا خارج کنند و در کشور‌های دیگر ملک یا زمین بخرند و یا حتی در آنجا کار اقتصادی را شروع کنند. این بدترین ضربه را به ما می‌زند. چون هم سرمایه را از ایران خارج می‌کند؛ در حالی که ما به جذب سرمایه نیاز داریم و هم تعداد زیادی از شهروندان ایران را بیکار می‌کند؛ بنابراین باید شرایط ایجاد شود که نه به تولید کننده آنقدر سخت گرفته شود که از تولید منصرف شود و پولش را از چرخه تولید و اشتغال زایی خارج کند و نه اینگونه باشد که فرار مالیاتی یا فساد مالیاتی بتواند حق جامعه را تضییع کند؛ بنابراین یک حالت تعادلی می‌خواهد. باید همه شهروندان در حد و حدود خودشان، حقوقشان حفظ شود.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی