تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

احکام پرونده سیل شیراز صادر شد

 دادگاه کیفری ۲ شیراز حکم مربوط به پرونده سیل دروازه قرآن شیراز را صادر کرد.

کد خبر: ۵۷۲۲۷
۱۳:۳۵ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز-  بر اساس این حکم شهردار فعلی شیراز به سه سال حبس تعزیری که به صورت تعلیق درآمده محکوم شد. شهردار اسبق شیراز نیز از حیث تعزیر مشمول مرور زمان شد.

به گزارش مهر، علاوه بر این در حکم صادره شهردار فعلی، شهردار اسبق و شهرداری هر سه از حیث تضامنی به پرداخت دیه محکوم شده‌اند. البته این حکم قابل تجدید نظراست.

ظهر ۵ فروردین ۹۸، سیل دروازه قرآن شیراز را در برگرفت تا ظرف ۱۰ دقیقه‌ای ۲۱ نفر را در برگیرد.

بارش بی‌وقفه و شدید باران دوشنبه ۵ فروردین ۹۸ به گونه‌ای بود که به یکباره ۱۸ میلی متر آب را در مدت ۱۰ دقیقه بر سر مردم فرود آورد و باعث به راه افتادن سیلاب از کوه‌های اطراف شیراز به سمت دروازه قرآن در شاهراه ورودی شمال شیراز شد.

این سیل اتومبیل‌های پارک شده و در حال تردد در دروازه قرآن را در خود فرو برد و قدرت آن تا حدی زیاد بود که آن‌ها را تا مسافتی با خود برد و بر روی هم انباشت.

این سیل ناگهانی موجب جان باختن ۲۱ نفر شد. همچنین بر اساس آمار، سیل ۱۱۹ مصدوم برجا گذاشت. طغیان مسیل در شیراز بیش از ۲۰۰ خودرو را با خود برد. سیلاب ۵ فروردین در شیراز و دیگر شهر‌های استان فارس به ۳ هزار و ۸۵۰ واحد شهری خسارت جزئی و به ۲۸۹ واحد خسارت کلی وارد کرد.

در مناطق روستایی شهرستان شیراز و دیگر روستا‌های استان فارس سیل به یک هزار و ۸۵۰ واحد خسارت جزئی و به ۴۵۰ واحد خسارت کلی وارد کرد. بیشترین خسارت به بافت مسکونی شیراز در منطقه شهرک سعدی شیراز، بولوار هفت‌تنان، منازل حاشیه دروازه قرآن و بولوار قرآن و خیابان‌های منشعب از آن بر جای ماند.

افزون بر ۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و تجاری استان فارس بر اثر بارش باران و جاری شدن سیل آسیب دید. در حادثه پنجم و ششم فروردین ماه ۲۵۰ خودرو در دروازه قرآن و حدود ۵۰ خودرو در دیگر محلات از جمله هفت‌تنان و سعدی دچار آسیب شدند.


منبع: فرارو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی