تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

مجلس انقلابی‌ها "بده" نشود

News Image Lead

مجلس یازدهم چه راهبردی برای جلوگیری از این وضعیت دارد؟ درگیری مدام با دولت و استیضاح؟ مماشات بی اثر با دولت؟ عمل کردن به سود مردم و شروع حل مشکلات؟ نه درگیری با دولت به درد می‌خورد و نه مماشات. بلکه نمایندگان انقلابی لازم است سریعا برنامه خود را برای حل مشکلات فوری و فوتی مردم در دستور کار خود قرار دهند، دست بگذارند روی برگرداندن معوقات بانکی، روی اخذ مالیات از خانه‌های خالی، جلوگبری از فرار مالیاتی که نگرفتنش پدر مردم را درآورده است، اخذ مالیات از درآمد‌های سرشار، حساب کشی از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان رانتی که یک گروه خاص در بحران ارزی خوردند، جلوگیری از فساد در بودجه کل کشور که اگر ۱۰ درصد هم باشد می‌شود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان، نظارت دقیق بر فروش اموال دولتی که در بودجه ۹۹ دیده شده و نسبت به سال ۹۸، ۱۲ برابر گردیده و بوی چپاول از آن بلند شده است.

کد خبر: ۵۷۱۲۰
۱۵:۲۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ احمد خورشیدی‌آزاد*: مجلس یازدهم دربست در اختیار انقلابی‌های متمایل به اصولگرا قرار گرفته است و این فرصت خوبی است که به حل مشکلات فوری مردم و روی کار آوردن یک دولت قوی در سال ۱۴۰۰ کمک کنند. به نظر می رسد مشکلات اصلی‌تر ایران، این موارد هستند: ۲۴ میلیون نفر گرسنه اند، در ۷۰ درصد خانواده‌ها حداقل یک نفر تحصیل‌کرده بیکار وجود دارد، ۳ میلیون زن سرپرست خانوار داریم، همچنین ۶ میلیون خانواده بی‌خانمان وجود دارد (یعنی خانواده‌هایی که مستاجرند و عموما توان پرداخت کرایه خانه ندارند یا مشکل پرداخت دارند).
 
مشکل عمومی شدن رانت و فساد مالی، مشکل اینکه در ایران دو طبقه دارا و ندار درست شده که دارا‌ها را حاکمان و مدیران تشکیل می‌دهند و ندار‌ها را توده‌های میلیونی مردم، مشکل مجلس و دولتی که سودی به حال مردم ندارند، مشکل وجود دستگاه قضایی که اثر چندانی در پیاده سازی عدالت در جامعه ندارد و تبعیضی که تا عمق استخوان ایرانی‌ها را سوزانده است.

 

اکنون مجلس به دست نیروهای انقلاب افتاده است، اما از آن طرف دولتی بر سر کار است که رئیسش با آن تئوری خانه خراب کن اقتصادی‌اش که منتظر خارجی هاست تا مشکل آب و نان ما را حل کند، با تمام ظرفیت می‌کوشد تا روش‌های انقلابی و آدم‌های انقلابی منکوب گردند و از هیچ کوششی در این راه فروگذار نمی‌کند. حسن روحانی تا آخرین ساعات باقیمانده دولتش خواهد جنگید تا نظام با آمریکا سازش کند و او ابدا مانند هاشمی و خاتمی نیست و سال ۹۹ خواهد کوشید تا مجلس انقلابی‌ها را خیلی زود بدنام و پیش مردم "بَده" کند و احتمالا راهکار نیز «ایجاد گرانی‌های انفجاری و تصاعدی، به خیابان کشاندن مردم علیه نظام و تعمیق فاصله بین مردم و نظام» است که نظام را پشت میز مذاکرات بکشاند.
 
قیمت دلار تا ۱۸هزار تومان و تعرفه‌های آب، برق و گاز و تلفن تا ۲۴ درصد بالا رفته است. فعلا کرونا جلوی اغتشاش‌های اجتماعی را گرفته است و خواهیم دید هر قدر سایه کرونا کم رنگ شود سایه اغتشاش‌ها بیشتر خواهد شد و اگر مجلس یازدهمی‌ها بخواهند مانند گذشته کم یا بی اثر باشند کلک‌شان کنده است.
 
مجلس یازدهم چه راهبردی برای جلوگیری از این وضعیت دارد؟ درگیری مدام با دولت و استیضاح؟ مماشات بی اثر با دولت؟ عمل کردن به سود مردم و شروع حل مشکلات؟
 
نه درگیری با دولت به درد می‌خورد و نه مماشات. بلکه نمایندگان انقلابی لازم است سریعا برنامه خود را برای حل مشکلات فوری و فوتی مردم در دستور کار خود قرار دهند، دست بگذارند روی برگرداندن معوقات بانکی، روی اخذ مالیات از خانه‌های خالی، جلوگبری از فرار مالیاتی که نگرفتنش پدر مردم را درآورده است، اخذ مالیات از درآمد‌های سرشار، حساب کشی از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان رانتی که یک گروه خاص در بحران ارزی خوردند، جلوگیری از فساد در بودجه کل کشور که اگر ۱۰ درصد هم باشد می‌شود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان، نظارت دقیق بر فروش اموال دولتی که در بودجه ۹۹ دیده شده و نسبت به سال ۹۸، ۱۲ برابر گردیده و بوی چپاول از آن بلند شده است.
 
دوستان ما در مجلس یازدهم اگر نجنبند و بخواهند مانند مجلسی‌های قبل باشند که وقت خود را به نوشتن چند نامه، چند تلفن و چند تا عزل و نصب شهرستانی بگذرانند، شک نکنند که وقتشان، چون باد خواهد گذشت و دولت کاری بر سرشان خواهد آورد که مشکلات عدیده به نامشان نوشته شود تا مهر و آبان ماه جرات نداشته باشند بین مردم حوزه انتخابیه‌شان حضور پیدا کنند و در  انتخابات ۱۴۰۰ هم نتوانند رییس جمهور و دولت قوی بر سر کار بیاورند.
 
به عنوان نیرو‌های اصیل انقلابی، یک برنامه با ۱۰ مگاپروژه برای مجلس یازدهم تدوین کرده‌ایم که کارشناسان امر جملگی به مفید بودن آن اذعان داشته‌اند که تقدیم منتخبان مجلس یازدهم می‌کنیم تا از آن برای نقشه راه مجلس استفاده شود، به امید آنکه سال ۹۹ کشورمان دچار بدترین توطئه‌ها نشود.
 
شما این پروژه‌ها را استارت بزنید و جدی پیگیر باشید تا نقشه غربگرا‌ها به خودشان برگردد و هم اوضاع کشور را به سوی درست شدن برگردانید. یادمان باشد زمان محبوب ماندن شخصیت‌ها در ایران بسیار پایین است مگر از آنان خدمت‌های ماندگار مشاهده شود.

 

*دبیرکل جبهه سوم

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی