تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
استاندار قزوین:

مشاغل آسیب دیده از کرونا بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

استاندار قزوین گفت: بخشی از افراد آسیب دیده از تعطیلی مشاغل با معرفی به سازمان تأمین اجتماعی از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

کد خبر: ۵۷۰۰۲
۰۹:۳۳ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹

مشاغل آسیب دیده از کرونا بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

دیدارنیوز ـ هدایت الله جمالی پور با اشاره به برخی پیامد‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: پس از شیوع ویروس کرونا و پیامد‌های زیادی که ابتلای به آن دارد مجبور شده ایم در یک رویکرد علمی و پزشکی بسیاری از مشاغل و فعالیت‌ها را متوقف کنیم که این اجبار به افراد زیادی آسیب زده و معیشت آن‌ها را تحت تأثر قرار داده است.

 

وی بیان کرد: دولت با همه مشکلات ناشی از تحریم و فشار اقتصادی دشمنان و کاهش قیمت نفت و جلوگیری از فروش آن متحمل شده با همه توان تلاش می‌کند در کنار مردم بوده و مشکلات آن‌ها را کاهش دهد.

 

استاندار قزوین تصریح کرد: برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا بر اساس تصمیم ستاد ملی پیشگیری از کرونا اصناف و کسبه غیر ضروری تعطیل شده که این مصوبه بون شک معیشت و زندگی بسیاری از اصناف و بازاریان را تحت تأثیر قرار می‌دهد که برای آن باید تدبیر کرد.

جمالی پور اضافه کرد: ویروس کرونا در یک ماه گذشته اقتصاد کشور را تعطیل کرده و معیشت برخی از افرادی که از راه مشاغل آزاد کسب درآمد می‌کنند را به صورت جدی درگیر مسائل و مشکلات اقتصادی کرده است که باید به آن‌ها توجه کنیم که در این راستا دستورات لازم به مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین داده شده تا در هفته آینده افرادی که به سبب شیوع بیماری کرونا کار خود را از دست داده‌اند، بیمه بیکاری دریافت کنند.

 

استاندار قزوین یادآور شد: به دولت پیشنهاد داده‌ایم مدت بیمه بیکاری جزو مدت اصلی پرداخت این بیمه نباشد تا مردم با خیال آسوده بتوانند از بیمه بیکاری خود بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: تا زمانی که این وضعیت ادامه داشته باشد هر فردی که پیش از این تحت پوشش بیمه قرار داشته و حق بیمه را پرداخت کرده از تسهیلات بیمه بیکاری برخوردار خواهد شد.

 

استاندار قزوین گفت: بیمه بیکاری از زمان شیوع بیماری کرونا برای افرادی که به واسطه شیوع این ویروس کار خود را از دست داده‌اند تعلق می‌گیرد و تا زمانی که شرایط به حالت طبیعی باز نگردد پرداخت می‌شود.

 

جمالی پور افزود: همچنین به افراد بی بضاعتی که به واسطه شیوع بیماری کرونا شرایط اقتصادی سختی را تحمل می‌کنند سبد حمایتی داده می‌شود که تاکنون بخش زیادی از این سبد‌ها میان خانواده‌های نیازمند توزیع شده و این روند ادامه دارد.

 

استاندار قزوین با بیان اینکه به دستگاه‌های حمایتی اعلام شده که هر چه زودتر سبد‌های حمایتی به دست مردم نیازمند برسد، افزود: دولت در بسته‌های اقتصادی خود در نظر دارد تا از این مشاغل و همچنین اقشار آسیب پذیر حمایت کرده و مشکلات اقتصادی آن‌ها را به حداقل برساند.

 

وی تصریح کرد: باید پذیرفت ویروس کرونا نظام اقتصادی دنیا، روابط اجتماعی و معیشت مردم را تحت تأثیر قرار داده و تحولاتی اساسی در جهان ایجاد کرده است.

جمالی پور با بیان اینکه تا کنون شیوع این بیماری خسارت‌های اقتصادی فراوانی را به کشور‌ها وارد کرده است، عنوان کرد: دانشمندان علم اقتصاد در حال بررسی و برنامه ریزی برای دوران پسا کرونا هستند تا رکود اقتصادی فعلی تا حد زیادی جبران شود.

 

استاندار قزوین عنوان کرد: ویروس کرونا در ایران نیز بر نظام اجتماعی و اقتصادی کشور اثر گذاشت و توانست برای مدتی فعالیت‌های اقتصادی و دید و بازدید‌های نوروزی را به تعطیلی بکشاند و بسیاری از رفتار‌ها را تغییر داده است که باید با آن کنار بیاییم.

 

جمالی پور از همراهی مردم استان قزوین در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تشکر و قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با همکاری مردم و رعایت موارد بهداشتی و ماندن در منزل بتوانیم آسیب‌های ناشی از انتشار ویروس کرونا را به حداقر رسانده و از این شرایط بحرانی عبور کنیم.

 

استاندار قزوین از تلاش ایثارگرانه کادر پزشکی و درمانی استان قزوین نیز صمیمانه تشکر کرد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی