تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

انتقادات تند مسیح مهاجری از سریال پایتخت

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی از سریال پایتخت انتقاد کرد.

کد خبر: ۵۶۴۳۱
۱۴:۳۷ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز - به نقل از خبرآنلاین در یادداشت حجت‌الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری، عضو حزب جمهوری اسلامی آمده است: «شرایط در خانه ماندن به دلیل‌ جلوگیری از گسترش ویروس کرونا که پیش آمد، مسئولین به رئیس رسانه ملی توصیه کردند با تولید و پخش برنامه های شاد، کاری کند که‌ مردم سختی در خانه ماندن را کمتر احساس کنند.گویا مسئولین نمی دانند که تلویزیون خودش‌ نزده می‌رقصد. حالا که این توصیه را کرده اند، ملت، گرفتار خوش‌رقصی‌های تلویزیون شده و نمی‌داند چه کند!
 
مجموعه‌ تلویزیونی پایتخت، علاوه بر ایرادهای زیادی که به خاطر محتوای ضد فرهنگی دارد، حالا به جان دین و خانه خدا و حج هم افتاده و به بهانه طنزپردازی، عالی‌ترین جلوه‌های مناسک دینی را هم به تمسخر گرفته است. در تخصص من نیست که‌ با زبان هنر وارد جزئیات موضوع شوم، ولی به عنوان یک بیننده تلویزیون‌ که دلم می خواهد همواره رسانه ملی مروج ارزش های دینی و تقویت کننده سنت های ملی و بنیان های فرهنگی و اعتقادی باشد، وقتی صحنه های بازگشت بازیگری که در نقش فرد به حج رفته بود را دیدم، در پیشگاه شهدا و جانبازان دفاع مقدس و تمام انسان های خدا باور احساس شرمندگی کردم.

تمسخرخانه خدا با تعبیر "منزل خدا"، جعل عنوان "خانه شیطان" برای جمرات، بازی سخیف با آب زمزم، بازگشت از حج اول با سر نتراشیده ولی زخم شده در اثر رمی جمرات و ... بعضی موارد آشکار ستیز با دین در یکی از قسمت های این مجموعه تلویزیونی است. البته هنوز جوابی برای این سوال هم یافت نشده که بعد از سرنگونی رژیم شاهی و استقرار نظام جمهوری اسلامی،مگر باز هم در ایران تخت شاهی داریم که نام این‌ مجموعه را "پایتخت" گذاشته اند؟

واقعا آیا قرار است ما با بودجه بیت المال، دین‌ستیزی را ترویج کنیم؟ این کار را که آن همه شبکه های ماهواره ای خارجی انجام می دهند. راستی اگر دشمنان اسلام و نظام‌ جمهوری اسلامی صدها میلیارد تومان هزینه می کردند می توانستند با استفاده از رسانه ملی ما چنین اهانت هایی را به مقدسات دینی بکنند؟

نمی خواهم کارهای مفید رسانه ملی را نادیده بگیرم، ولی سوال اساسی این است که چرا به بهانه شاد کردن مردم، با اعتقادت آنها بازی می شود؟ بهانه هایی از قبیل سرگرم کردن مردم و پاسخ به خواسته مردم هم که همواره از ابزارهای توجیه مسئولین‌ رسانه ملی است، نمی تواند افاقه کند زیرا همه می دانند که رسانه ملی همان طور که امام‌خمینی فرمودند باید مثل دانشگاه عمل‌ کند یعنی تاثیرگذار باشد نه تاثیرپذیر.»


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
0
0
خدایا یه ذره شادی مردم چقدر دشمن نامربوط داره ؟ حاجی وقتشه چشماتو دیگه وا کنی .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
0
0
مشکلات این سریال خیلی بیشتر از این هاست به نمونه هایی از آن اشاره می شود:
موسیقی فیلم قیصر که توسط اسفندیار منفردزاده (از اعضای گروه منافقین و معاند با نظام ساکن در لس آنجلس) ساخته شده و ژست بهروز وثوقی توسط ارسطو، آوازهای غیرمجاز نظیر ساسی مانکن توسط بهتاش و رحمت، ترویج بی احترامی به بزرگتران و پررویی و خیره سری توسط بهتاش، بوسیدن زنان در سریال، ارائه جوی که بیانگر فساد نهادینه شده در کل حاکمیت و تمام فرزندان مسئولین بوده، ترویج فرهنگ ریا و دروغ نمایی در مورد تدین افراد و... به راستی حامی این سریال کیست که چنین اختیاراتی به وی داده شده و اگر مسئولین صداوسیما این سریال را تأیید می کنند خب پس اصلح است خود منفردزاده، بهروز وثوقی و ساسی مانکن و... را دعوت به همکاری کنند تا کسانی که ادای اونا رو در میارند. البته می دانم که این نظر پخش نخواهد شد.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
0
0
البته دیدی که نظرت پخش شده تا بیش از توهم سرداردین بودن بهت دست نده ... من فقط میخوام بگم اگه این سریالی که میگی و من ندیدمش چون اصولا تلویزیون نگاه نمیکنم ولی این سریالی که میگی اگه فقط همین یه حرف تورو نشون داده ، باید دست کارگردان و تهیه کننده اش رو بوسید
این که گفته بودی : ارائه جوی که بیانگر فساد نهادینه شده در کل حاکمیت و تمام فرزندان مسئولین بوده،
اگه تونسته اینو نشون بده که اجرش با اولیائ
ابوالفضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
0
0
شما هم که بلدی فقط انتقاد کنی. یه کم خوبی ها رو هم بگو ودر ضمن اگه پیشنهاد بهتری هم داری بفرما
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی