تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
توسط جمعی از خیرین ممسنی انجام شد

کمک ۳۵۰میلیون تومانی برای عبور از کرونا

News Image Lead

نگاه به گذشته‌ی تاریخ نشان‌دهنده آنست که ملت بزرگ ایران، همواره در سختی ها و بلایا در کنار یکدیگر بوده و غم و رنج هم نوع خود را غم خود دانسته و نسبت به آن بی تفاوت نبوده اند.

کد خبر: ۵۶۰۴۱
۱۳:۲۵ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز- تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین نیازمندی های جامعه ی انسانی و کوشش برای حمایت از زندگی و سلامت انسان ها و استفاده از ظرفیت های فکری و فرهنگی بـرای غلبه بر نابسامانی ها و گرفتاری ها، همواره در آیین جامعه ی ریشه دار ایرانی، ظهور و بروز داشته است.

همچنین توصیه به صفات ارزشمندی همچون ایثار، احسان، فداکاری، نوع دوستی و... از نکات برجسته ای است که در دین مبین اسلام بدان اشاره شده و به تبع آن، علما، شعرا، نویسندگان و نخبگان جامعه، در طول تاریخ به آن توجه داشته و بدان پرداخته اند.

هم اینک نیز در شرایط کنونی جامعه که مردم نیاز به همفکری و همکاری نخبگان دارند، شاهدیم که همگان دست به دست هم داده اند تا بتوانند با تلاش و کوشش مضاعف، از آلام مردم بکاهند و اندوه همنوعان را به حداقل برسانند و این شعر سعدی شیرازی را به مصداق کامل کلمه در عرصه زندگی عملی اجرایی کنند، آنجایی که سرود؛ بنی آدم اعضای یکدیگرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند/ چو عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار

شهروندان غیور ممسنی نیز همانند دیگر ایرانیان به نوبه ی خود در این روزگار دشواری‌ها، خالق صحنه های زیبایی در مقابله با ویروس کرونا بودند و صحنه‌های ماندگاری را در کمک و همراهی با یکدیگر برای کاستن از مشکلات، خلق کردند.

به گزارش ایسنا، جمعی از خیرین ممسنی در این راستا با جمع آوری کمک های مردمی به کمک بیمارستان نورآباد شتافته تا در مقابله با ویروس کرونا، یاریگر بیماران باشند. 
دکتر عبدالعظیم خورشیدی یکی از نیک اندیشان دیار ممسنی، به عنوان یکی از بانیان تشکیل گروه خیران در این روزهای دشوار، بانی خیر شده است، در گفت و گو با ایسنا، گفت: همان گونه که سعدی بلند مرتبه سروده؛ کسی گوی دولت به عقبی برد/ که با خود نصیبی ز دنیا برد، باید انسان برای خانه آخرت خود بهره ای از این دنیا ببرد که به نظر ما بهترین بهره کمک به هم نوعان و خدمت به آنان است.

این خیر نیک اندیش در مورد نحوه جمع آوری کمک های مردمی نیز گفت: طی روزهای اخیر با همراهی آقایان علیرضا جاویدی، سید یدلله حسینی، سید فضل الله زارعی و مرتضی رضازاده، گروهی را برای کمک به بیمارستان ولی عصر نورآباد در بحث بیماری کرونا تشکیل دادیم.

خورشیدی ادامه داد: بلافاصله حسابی بانکی باز شد و همه بسیج شدند تا برای این کار خیر مشارکت کنند؛ خوشبختانه اقشار مختلف مردم در این کار خیر مشارکت داشتند؛ از جوانی که تنها ۲۰ هزار تومان کمک کرد تا شهروندی که توان بیشتری برای کمک داشت.

این خیر با اشاره به اینکه کمک های اندک مردم وقتی جمع می‌شود، پربرکت‌تر و تاثیرگذارتر است، گفت:  کمک خیران تنها به ممسنی و فارس و ایران محدود نشد بلکه ممسنی های مقیم کشورهای خارجی از جمله خانم کراری از آمریکا و پرفسور کاظمی از سوییس و ... نیز در این کار خداپسندانه با اهدای مبالغ قابل توجهی شرکت کردند.

خورشیدی با بیان اینکه حتی کودکانی بودند که کل پس انداز خود در قلکشان را صرف این کار کردند، از جمع آوری حدود ۳۵۰میلون تومان تا زمان حاضر خبر داد و گفت: این مبلغ تنها در ۳ روز جمع آوری شد، از همراهی مدیرعامل یکی از شرکتهای تولید کننده لوازم بهداشتی برای تامین هزار ژل ضدعفونی خبر داد.

این خیر ابراز امیدواری کرد که این همراهی و همکاری و کمک تا زمان پایان مشکلات ناشی از کرونا ویروس ادامه داشته باشد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی