تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.
شب تماشایی در لیگ قهرمانان اروپا؛

دوئل سیمئونه و کلوپ در آنفیلد

دوئل جذاب کلوپ و سیمئونه، برخورد دو سبک متفاوت از فوتبال است که در یک موقعیت زمانی عجیب رخ خواهد داد و به نظر می‌آید خاطره جالبی برای هواداران فوتبال برجا بگذارد. در کنار این بازی البته پاری سن ژرمن و دورتموند نیز دیگر بازی دور برگشت مرحله یک هشتم از لیگ قهرمانان اروپا را در پاریس برگزار می‌کنند که این بازی نیز جذابیت‌های خاص خود را خواهد داشت.

کد خبر: ۵۵۱۳۳
۱۵:۱۲ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: دور برگشت از مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا امشب با دو بازی حساس ادامه می‌یابد و در دیداری فینال گونه دو تیم لیورپول و آتلتیکو مادرید به مصاف یکدیگر خواند شتافت. این بازی از آن جهت مهم است که لیورپول در بازی رفت در زمین آتلتیکو بازنده شد و پس از آن نیز در دور شکست قرار گرفت و حالا می‌تواند در خانه ضمن جبران شکست بازی رفت و آرام کردن فضای باشگاه، اسب خود را برای به دست آوردن قهرمانی اروپا زین کند.
 
 
دوئل سیئونه و کلوپ در آنفیلد

با این اوصاف بار روانی بازی رفت روی ذهن بازیکنان و هواداران لیورپول سنگینی می‌کند چرا که سبک بازی آتلتیکو به گونه‌ای است که می‌تواند برای لیورپول بسیار خطرناک باشد. شاگردان سیمئونه عموما در دفاع متمرکز و قوی هستند و در ضدحمله‌ها نیز تیغدار و خطرناکند و در بازی امشب نیز لزومی ندارد که دست به حمله بزنند. در واقع بازی امشب از هر لحاظ مطلوب آتلتیکو مادرید است.

با این اوصاف یورگن کلوپ سرمربی لیورپول سعی کرده با جملات جادویی اش وضعیت روانی تیم و هواداران را به حد کمال برساند. کلوپ در پیغامی به بازیکنان که در سایت باشگاه لیورپول تیتر شده گفته است: «خودتان باشید، به خودتان ایمان داشته باشید و همه لحظات لذتبخش مسابقه را در آغوش بگیرید. بهترین خودتان را به نمایش بگذارید.» این جمله‌های موثر البته در شرایطی از سوی این مربی بیان شده که دیروز خبر غیبت قطعی «آلیسون بکر» سنگربان لیورپول به گوش رسید و طبعا کمی به نگرانی‌ها افزود. در عین حال جوردن هندرسون به این بازی می‌رسد و این خبر خوشی برای لیورپول است. شوخ طبعی ذاتی کلوپ در برابر خبرنگاران در همین زمینه بروز کرد. او در نشست خبری گفت: «نمی‌دانم که هندرسون در ترکیب اصلی حضور خواهد داشت یا خیر. هر چند که می‌دانم اما نمی‌خواهم به شما بگویم.»

کلوپ در کنفرانس خبری پیش از بازی نیز اشاراتی به سبک احتمالی بازی اش داشت و گفت: «انتظار دارم در بازی برگشت شوت‌های در چهارچوب بیشتری نسبت به بازی رفت داشته باشیم. باید عملکرد بدی که در بازی در مادرید داشتیم را جبران کنیم. نکته مهم دیگر اینکه حضور هواداران در آنفیلد نیز یک امتیاز بزرگ خواهد بود. فکر می‌کنم بسیاری از بازیکنان اتلتیکو مادرید پیش از این در استادیومی مانند آنفیلد، بازی نکرده اند و ما می‌توانیم فردا شب از همین موضوع برای موفقیت مقابل آن‌ها استفاده کنیم.»

اشاره کلوپ به هواداران؛ آن هم در شرایطی که برخی از بازی‌های فوتبال در اروپا بدون تماشاگر انجام می‌شود، در واقع اشاره به موهبت بزرگی است که این تیم هنوز از آن بهره‌مند خواهد بود. او درباره ماجرای شیوع کرونا و واکنش باشگاه به تصمیم‌های احتمالی نیز گفت: «چیز‌هایی هستند که اهمیت بیشتری از فوتبال دارند. هر تصمیمی که در این باره اتخاذ شود به آن احترام خواهیم گذاشت.»
  
نخستین تجربه سیمئونه در آنفیلد
 
اما دیگو سیمئونه آرژانتینی نیز در دیگر سوی این ماجرا ایستاده و طبیعتا برای صعود به مرحله بعدی امیدوار خواهد بود. به هر حال اتلتیکو با برتری در دیدار رفت مقابل لیورپول از بخت قابل توجهی برای صعود برخوردار است،  اما آن‌ها سال قبل نیز با پیروزی راهی تورین شدند و به نظر شانس زیادی برای حذف یووه داشتند، اما در برابر درخشش کریستیانو رونالدو چاره‌ای جز شکست نیافتند. به همین دلیل سیمئونه در نشست خبری قبل از بازی اقرار کرد که تیمش برای صعود باید با همه وجود بجنگد.
 
 
دوئل سیئونه و کلوپ در آنفیلد

سیمئونه به خبرنگاران گفت: «حریف ما در سال‌های اخیر قدرتش را به اثبات رسانده و برای مقابله با این تیم باید عملکرد درخشانی ارائه داد. تجربه نقش موثری دارد، اما گاهی اوقات شما اشتباهاتتان را در زندگی تکرار می‌کنید. این اتفاق ممکن است دوباره رخ دهد و در نهایت این دیدار نیز تبدیل به تجربه‌ای دیگر خواهد شد. ما سال گذشته نتوانستیم در مقابل یوونتوس در تورین با آن‌ها رقابت کنیم اما اینجا می‌خواهیم مبارزه کنیم، این همان چیزی است که ما را به آنچه می‌خواهیم نزدیکتر خواهد کرد و می‌توانیم به مرحله بعدی برویم. شایعاتی شنیده می‌شود که شاید بازی بدون تماشاگر باشد، اما این برای لیورپول عادلانه نخواهد بود، زیرا حضور هواداران ما مهم بود و اینگونه لیورپول نمی‌تواند از این مزیت بهره ببرد.»

سیمئونه درباره تجربه حضور در ورزشگاه آنفیلد نیز گفته است: «به عنوان بازیکن و یا سرمربی هیچ وقت در این استادیوم نبوده ام. در واقع فرصتی برای بازی در این ورزشگاه شگفت انگیز نداشته ام. لیورپول تیمی با پیشینه‌ای تاریخی است، نه فقط به خاطر حمایت هواداران که در کل آنفیلد یک استادیوم فوق العاده است.»

دوئل جذاب کلوپ و سیمئونه برخورد دو سبک متفاوت از فوتبال است که در یک موقعیت زمانی عجیب رخ خواهد داد و به نظر می‌آید خاطره جالبی برای هواداران فوتبال برجا بگذارد. در کنار این بازی، البته پاری سن ژرمن و دورتموند نیز دیگر بازی دور برگشت مرحله یک هشتم از لیگ قهرمانان اروپا را در پاریس برگزار می‌کنند که این بازی نیز جذابیت‌های خاص خود را خواهد داشت.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی