تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم
دیدارنیوز آخرین تحولات انتخاباتی را بررسی کرد:

نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم

بسیاری از تحلیلگران و منتقدان می‌گویند در نبود نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرای میانه‌رو، کار اصولگراها برای سهم‌خواهی در مجلس، به جنجال کشیده خواهد شد.
سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...

ادامه کار بدون تجهیزات هیچ پرستاری در بیمارستان گیلان باقی نمی‌گذارد/ هنوز کیت به اندازه کافی نرسیده است

با شدت گرفتن هجوم بیماران به مراکز درمانی در پی ابتلا به ویروس کرونا در گیلان جمعی از پرستاران استان در فضای مجازی خواستار توجه جدی مسئولان برای ارسال امکانات و تجهیزات به بیمارستان‌ها شدند.

کد خبر: ۵۴۸۵۸
۱۰:۰۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

درخواست پرستاران گیلانی از مسئولان و مردم / ادامه کار بدون تجهیزات؛ هیچ پرستاری در بیمارستان باقی نمی‌گذارد /هنوز کیت به اندازه کافی نرسیده/همشهریان با حفظ آرامش به کادر درمان اعتماد کنند

دیدارنیوز ـ برخی از پرستاران بیمارستان امینی لنگرود در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های مجازی خود از نبود امکانات و تجهیزاتی مانند ماسک، لباس مخصوص مراقبت از بیماران و از همه مهم‌تر از نبود دارو و کیت‌های آزمایشگاهی در این بیمارستان خبر دادند و نوشتند: «در صورت ادامه خدمت بدون تجهیزات حفاظتی مناسب و استاندارد قطعا هیچ فردی برای پرستاری از بیماران در بیمارستان امینی لنگرود باقی نمی‌ماند و همه پرستاران مبتلا خواهند شد.»
 
همچنین برپایه گزارش‌های رسیده به خبرگزاری از رشت وسایر شهر‌های گیلان شنیده‌ها وفیلم‌ها از نبود امکانات و تجهیزات درمانی برای مقابله با این بیماری همه‌گیر خبر می‌دهند. به طوری که یکی از پرستاران بیمارستان قائم رشت از مردم خواست ضمن حفظ آرامش خود، از هر گونه تجمع مقابل مراکز درمانی و یا درخواست برای ملاقات با بیماران‌شان خودداری کنند.
 
این پرستار که نخواست نامش فاش شود وضعیت روحی مردم رشت را بسیار آسیب‌پذیر دانست و از مسئولان خواست که با افزایش امکانات بخصوص کیت‌های آزمایشگاهی و دارو و تجهیزات... خیال مردم را حداقل از این جهت راحت کنند. زیرا به اندازه کافی کیت در استان نیست و با توجه حجم بالای مراجعان این اندازه از امکانات پاسخگوی بیماران نیست؛ مسئولان اگر تجهیزات ندارند و یا نمی‌خواهند بدهند اقلا واقعیات را به مردم بگویند. 
 
به گفته او مردم علاوه بر آنکه مجبورند درد و رنج عزیزان‌شان را تحمل کنند مدام باید از این داروخانه به آن بیمارستان و مراکز درمانی دنبال دوا و درمان و تخت خالی بگردند که طبیعی است در این شرایط از لحاظ روحی به هم ریخته و داد و فریادشان را بر سر بیمارستان خالی می‌کنند.
 
به کادر درمان اعتماد کنید
فرزاد کمک تکنسین بیهوشی بیمارستان محمد رسول الله رشت هم از مردم می‌خواهد که صبوری کنند تا با آرامش این روز‌های سیاه از آسمان گیلان برود و خورشید مهربانی دوباره بر آن بتابد.
 
به گفته فرزاد بسیاری از مردم هنوز نمی‌دانند که در صورت بروز این بیماری در خود و یا عزیزانشان باید بیشتر از هر کس دیگری بهداشت را رعایت کنند هر چند ماسک ودستکش پیدا نمی‌شود، اما حداقل دست‌های خود را مرتب بشویند و وقتی بیمارشان را به ما سپردند به ما اعتماد کنند.
 
این کادر درمانی بیمارستان مشکل دیگر را در نبود تخت خالی برای بستری کردن بیماران می‌داند می‌گوید‌ ای کاش مسئولان بجای تعلل در اعلام این موضوع در رسانه‌ها و بخصوص در صدا و سیمای محلی زودتر به فکر ساخت بیمارستان صحرایی و ... می‌شدند تا این فاجعه در گیلان به بار نیاید. اما نه تنها این کار را نکردند که هنوز راه‌های مواصلاتی گیلان باز است و مسافران بی فکر به استان رفت وآمد می‌کنند.
 
فرزاد در ادامه با تاکید براینکه مردم باید در خانه هایشان بمانند و از تردد بی خود در سطح شهر پرهیز کنند، می‌گوید: نمی‌دانم چرا برخی می‌گویند که در خانه حوصله مان سر می‌رود در صورتی که تا چندی پیش هم دلشان می‌خواست در خانه بمانند. حرف زد‌ن با همدیگر، بازی و گذراندان وقت با بچه‌ها، انجام بسیاری ازکار‌ها‌ی خانه از جمله خانه تکانی در این روز‌های آخر سال و آشپزی، کتابخوانی دستجمعی و دیدن فیلم و سریال بهترین دارو برای مقابله با کرونا است.
 
 
همسرم با هیچکس ارتباطی نداشت
احمد. ش یکی از همراهان بیماری در بیمارستان قائم رشت هم از معطل ماندن بیمارش به مدت ۵ساعت در اورژانس این بیمارستان خبر می‌دهد و می‌گوید: تازه این بیمارستان خصوصی است که وضعیت‌اش این است وای به حال بیمارستا‌های دولتی. 
 
این مرد که کارمند گمرک انزلی است از اینکه مسئولان این اداره تا چند روز پیش برای تعطیلی و یا کاهش کارکنان و ساعت اداری این سازمان فکری نکردند به شدت عصبانی است و ادامه می‌دهد: اگر مرا تعطیل می‌کردند شاید چنین اتفاقی برای همسرم نمی‌افتاد. چون او ۳ هفته بود که از خانه خارج نشده بود و با هیچ‌یک از فامیل و آشنایان نیز ارتباطی نداشت تنها راه انتقال ویروس ممکن است من باشم که اگر اجبار به حاضر شدن بر سر کار نبود هیچ موقع این بلاسر ما نمی‌آمد.
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی