تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

کرونا جلسه دستمزد کارگران را تعطیل کرد/حاضریم جلسه در قرنطینه برگزار شود

نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان این‌که علی‌رغم درخواست تشکیل جلسه دستمزد سال ۱۳۹۹ همچنان منتظر ارسال دعوت‌نامه‌ها هستیم، گفت: اگر به دلیل کرونا و رعایت مسائل بهداشتی برگزاری جلسه دستمزد به تعویق افتاده، آمادگی داریم حتی در حالت قرنطینه و در یک کمپ جداگانه به بحث دستمزد کارگران ورود کنیم.

کد خبر: ۵۴۷۵۸
۱۴:۱۹ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

دیدارنیوز - ناصر چمنی اظهار کرد: قرار بود هفته گذشته جلسه بررسی دستمزد کارگران تشکیل شود که تحت تاثیر سایه کرونا این اتفاق نیفتاد، پس از آن به معاونت روابط کار پیشنهاد کردیم که با توجه به زمان کمی که تا پایان سال باقی مانده، کمپ جداگانه‌ای را با رعایت شرایط و نکات بهداشتی پیش‌بینی کنند تا به مقوله‌ی دستمزد کارگران ورود کنیم و حتی حاضریم برای تعیین دستمزد در شرایط قرنطینه به سر ببریم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره‌ی احتمال لغو جلسات دستمزد کارگران به دلیل شیوع ویروس کرونا و موکول شدن آن به بعد از عید، اظهار کرد: چند سال قبل این اتفاق افتاد، اما پایه حقوق کارگران را ۲۹ اسفندماه مشخص و نهایی کردیم فقط تعیین سایر سطوح مزدی به بعد از تحویل سال موکول شد.

چمنی با بیان این‌که موکول شدن جلسات تعیین دستمزد به فروردین‌ماه تبعات بسیاری دارد، خاطر نشان کرد: بسیاری از بنگاه‌ها، شرکت‌ها حتی بیمه‌ها تحت تاثیر مصوبه دستمزد هستند. اگر نتوانیم دستمزد را مشخص کنیم آن طرف سال دچار مشکل می‌شویم.

وی در پایان تشکیل هرچه سریع‌تر جلسه تعیین دستمزد را خواستار شد و گفت:‌ سال گذشته این موقع در مورد درصد افزایش حداقل حقوق بحث می‌کردیم ولی امسال حتی یک جلسه رسمی در خصوص بحث دستمزد برگزار نشده و مذاکره جدی میان نمایندگان کارگری و کارفرمایی و دولت صورت نگرفته است، لذا از معاونت روابط کار می‌خواهیم با درخواست برگزاری هرچه سریع‌تر جلسه دستمزد سال ۱۳۹۹ با پیش‌بینی تدابیر لازم کرونایی موافقت کند.

به گزارش ایسنا، در حالی که به پایان سال ۱۳۹۸ تنها ۱۲ روز باقی مانده شورای عالی کار هنوز به مذاکرات جدی دستمزد سال آینده کارگران ورود نکرده است. کمیته دستمزد شورای عالی کار در هفته‌های گذشته هزینه سبد معیشت کارگران را چهار میلیون و ۹۴۰ هزار تومان تعیین کرد.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی