تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

اردوغان: از پوتین خواستم بگذارد با نیروهای سوریه روبه‌رو شویم

رئیس‌جمهوری ترکیه بار دیگر برای حضور نظامی خود در خاک سوریه دلیل تراشی کرد و با تکرار اظهارات قبلی‌اش گفت: می‌خواهیم منطقه‌ای امن برای بیش از یک میلیون غیرنظامی سوری در مرزهای جنوبی‌مان ایجاد کنیم.

کد خبر: ۵۳۸۷۲
۱۳:۰۹ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه امروز در سخنرانی در استانبول گفت: بیش از سه میلیون آواره سوری در ترکیه زندگی می‌کنند و نمی‌توانیم به تنهایی بار آنها را به دوش بکشیم. اگر آلمان به وعده‌های مالیخود عمل نکند، مهاجران و آوارگان را به سوی آنها سرازیر می‌کنیم.

رئیس جمهور ترکیه مدعی شد: مساله سوریه به هیچ‌وجه برای ترکیه ماجراجویی یا تلاش برای گسترش مرزهایش نیست.

وی اشاره کرد: حدود چهار میلیون تن به دلیل حملات خونین رژیم به مرزهای ما حرکت کرده‌اند. هم اکنون ۱.۵ میلیون تن در مرز ما هستند. - به ۳.۷ میلیون سوری در کشورمان پناه داده‌ایم و توان تحمل یک موج جدید مهاجرت را نداریم.

اردوغان ادعا کرد: ادلب به دستاویز و محرکی برای تحت فشار قرار دادن ما و از بین بردن دیگر دستاوردهای کشورمان تبدیل شده است. ما (در سوریه) نه به دنبال نفت هستیم و نه خاک، خواسته ما تضمین امنیت مرزهای‌مان از طریق ایجاد یک منطقه امن است.

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: از ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) خواستم بگذارد با نیروهای سوریه روبه‌رو شویم.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی