تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

کرونا و سردرگمی یک ملت؛ آقای روحانی تکلیف ما چیست؟

کانال‌های خبری مردم را مورد آماجی از اخبار بعضا متضاد قرار داده اند؛ مردم سر آخر مستأصل و سرگردان که بالاخره باید نگران باشند و از این هیولایی که سوغات چین است بترسند یا همانند رئیس جمهور در کمال آرامش و خونسردی منتظر روز شنبه‌ای باشند که کرونا رخت بربسته است. داستان کرونا در این چند روز دغدغه اصلی مردم شده است و به واقع کمتر کسی از عمق فاجعه خبر دارد. در شرایطی که طیفی از اخبار، بیانگر وضعیتی حاد است، بسیاری از مسئولان آنقدر خونسرد با مسائل برخورد می‌کنند که گویی آب از آب تکان نخورده است. کرونا علی رغم تکذیب‌های ابتدایی آمده و علاوه بر مردم، تعدادی از مسئولان و شخصیت‌های کشوری نیز به آن مبتلا شده اند. عزم جدی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و نهاد‌ها برای مبارزه با ویروس کرونا موجب ترس و واهمه مردم کوچه و بازار نمی‌شود، تکذیب‌های بی مورد و بی خیالی‌های ظاهری است که مردم را می‌ترساند؛ لطفا با مردم صادق و روراست باشید و تکلیف مان را روشن کنید.

کد خبر: ۵۳۷۴۸
۱۷:۲۲ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۸

آقای رئیس جمهور تکلیف مان چیست؟

دیدارنیوز ـ مسلم تهوری: «سردرگمی عجیبی در جامعه حاکم شده است. هیچ کس تکلیفش با اخباری که این روز‌ها پیرامونش پخش می‌شود روشن نیست. وضعیت از آنچه تصور می‌کنیم خراب‌تر است؛ تخمین زده می شود که ۱۲ یا ۱۸ هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند و بسیاری از آن‌ها خودشان نیز خبر ندارند؛ بیمارستان‌ها وضعیت اسفباری دارند و کادر درمان و بیماران مبتلا از کمترین امکانات درمانی محروم هستند. کرونا مثل یک آنفلوانزا است و اسمش از خودش ترسناکتر است؛ افراد می‌توانند کرونا بگیرند و خوب شوند بدون اینکه خودشان متوجه شوند؛ کودکان به کرونا مبتلا نمی‌شوند؛ سررشته امور از دست همه خارج شده و خدا خودش باید کمک کند و در آخر اینکه مردم به هیچ عنوان نگران نباشند از شنبه همه چیز به روال عادی برمی گردد.»
 
متنی که می‌خوانید بی سروته نیست، حق دارید اگر چنین احساسی داشته باشید، در واقع این‌ها اخباری است که مردم هر روزه با آن مواجه هستند. کانال‌های خبری مردم را مورد آماجی از اخبار بعضا متضاد قرار داده اند؛ مردم سر آخر مستأصل و سرگردان که بالاخره باید نگران باشند و از این هیولایی که سوغات چین است بترسند یا همانند رئیس جمهور در کمال آرامش و خونسردی منتظر روز شنبه‌ای باشند که کرونا رخت بربسته است.

داستان کرونا در این چند روز دغدغه اصلی مردم شده است و به واقع کمتر کسی از عمق فاجعه خبر دارد. در شرایطی که طیفی از اخبار، بیانگر وضعیتی حاد است و حتی احمد امیرآبادی نماینده قم اعلام کرد روزی ۱۰ نفر از مردم قم بر اثر ابتلا به کرونا فوت می‌کنند، بسیاری از مسئولان آنقدر خونسرد با مسائل برخورد می‌کنند که گویی آب از آب تکان نخورده است.

رئیس جمهور در اولین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با آرامش کامل گفت: «همان گونه که از بیماری دشوار آنفلوانزای H۱N۱ عبور کردیم از کرونا نیز عبور خواهیم کرد و از شنبه همه چیز به روال عادی برمی گردد.»

حال اینکه بر چه اساسی رئیس جمهور اعلام می‌کند از شنبه همه چیز به روال عادی برمی گردد الله اعلم؛ آنچه مشخص است تعطیلی جلسات مجلس خبرگان و شورای اسلامی تا هفته آینده است، دیدار‌های مقام رهبری کنسل شده و مراجع عظام نیز دیدار‌های عمومی را لغو کردند. با این اوصاف، بر چه اساس و متر و معیاری رئیس جمهور اعلام می‌کند که از شنبه همه  چیز به روال عادی برمی گردد را باید منتظر ماند و دید.

کرونا آمده، در نوع خود نیز خطرناک است، لاپوشانی کردن و با لبخند در مورد مشکلات مردم حرف زدن؛ نه تنها آرامش خیال نمی‌آورد بلکه مردم را نگران تر از قبل می‌کند و این خیال باطل را بر فکر و جان مردم مستولی می‌کند که کمتر کسی به فکر آن‌ها است، اما خوشبختانه در این شرایط نامطلوب، خبر‌هایی منتشر شده که انتظار می‌رفت خیلی سریعتر به وقوع بپیوندد. مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تشریح تدابیر و تمهیدات این شرکت برای ارتقای ایمنی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت در حوزه بهداشت عمومی گفت: عملیات ضد عفونی کردن اتوبوس‌های شرکت واحد که از پنج شنبه اول اسفند صرفا در ساعات پایانی شب انجام می‌شد را شبانه روزی کرده ایم. وی افزود: علاوه بر این، عملیات شست و شوی اتوبوس‌ها طی ساعات روز در ابتدا و انتهای خطوط انجام می‌شود.

اخبار حاکی از آن است که عزمی همگانی برای ریشه کن کردن این آفت جان مردم در حال شکل گیری است. شرکت‌های داروسازی، تمام وقت از تمامی ظرفیت خود برای رفع احتیاجات درمانی مردم استفاده می‌کنند. وزارت دفاع وارد صحنه شده است و در حال تولید ماسک، ژل شست و شو و تولید الکل است.
 
رئیس جمهور از اقدامات صورت گرفته تشکر کرده و به وزیر بهداشت تأکید کرده که پرسنل بیمارستان هر نیازی دارند در اولویت باشد. روحانی با اشاره به گزارشات مطرح شده گفته است: «گزارش وزیر بهداشت، امیدوار کننده بود و حرکت به سمت کنترل این بیماری است و مراجعه کننده‌ها به بیمارستان کمتر شده است. متأسفانه در فضای مجازی و رسانه‌های معاند حرف‌های عجیب و غریب گفته می‌شود که مردم نباید به آن توجه کنند و از طرفی مسئولان فضای مجازی باید در این زمینه به خوبی مسئولیت خود را انجام دهند.»

رئیس جمهور همچنین گفت: «اگر تخت بیمارستانی مورد نیاز باشد، نیرو‌های مسلح ما آماده اند، اگر در جایی بیمارستان‌های صحرایی فوری مورد نیاز باشد، آماده اند؛ بنابراین نیرو‌های مسلح به طور کامل در کنار این ستاد ملی و در کنار وزارتخانه هستند برای اینکه مشکلی برای درمان مردم پیش نیاید.»

آقای رئیس جمهور! کرونا علی رغم تکذیب‌های ابتدایی آمده و علاوه بر مردم، تعدادی از مسئولان و شخصیت‌های کشوری نیز به آن مبتلا شده اند. عزم جدی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و نهاد‌ها برای مبارزه با ویروس کرونا موجب ترس و واهمه مردم کوچه و بازار نمی‌شود، تکذیب‌های بی مورد و بی خیالی‌های ظاهری است که مردم را می‌ترساند؛ لطفا با مردم صادق و روراست باشید، بر چه اساسی به خودمان بقبولانیم که از شنبه همه چیز روال عادی به خود می‌گیرد؟ کاش همه چیز صرفا یک بازی و نمایش بود، اما اخبار واصله از بیمارستان‌ها و شهر‌هایی همانند قم حکایت دیگری دارد؛ آقای رئیس جمهور تکلیف بسیاری با خودشان روشن نیست، تکلیف مان را روشن کنید.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
0
واقعاتوقعات وانتظارات بعضی مواقع لجوجانه وبچه گانه بنظر میرسد
تشکیلاتی رسمی متولی ای امر شده وروشنگری هم میکند
حتما یک عده ای علاقه دارند در تلویزیونهای خارجی ویا فضای مجازی پیگیر خبر باشند به انها اطمینان بیشتر دارند چکار باید کرد
ایشالله همه سلامت بمانند ولی توصیه من اینست که مهمترین مسئله رعایت بهداشت شخصی ودوری از محیط پر تراکم
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی