تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

جواد امام: مجلس یازدهم صدای اقلیت جامعه است/نظام خود را هزینه یک جریان خاص کرد

News Image Lead

با اعلام میزان مشارکت و اسامی فاتحان انتخابات، شاهد مشارکت پایین در حوزه‌های انتخابیه مراکز استان‌ها، به خصوص در سطح شهر‌های سیاسی کشور بودیم و براساس پیش‌بینی‌ها افرادی وارد مجلس یازدهم می‌شوند که مورد اعتماد نهاد‌های نظارتی هستند. حال این سوال مطرح است که در یک سال باقی مانده از دولت تدبیر و امید، دولت و مجلس بعدی چگونه مواجهه‌ای با هم خواهند داشت؟ جواد امام مدیر عامل بنیاد باران در گفتگو با دیدارنیوز گفت: «در دو سوم کشور رقابتی وجود نداشت و فقط یک جریان حضور داشت، به همین جهت نتیجه انتخابات به هیچ وجه غافلگیرکننده نبود. من فکر می‌کنم این مجلس تمام ابزار‌ها و مولفه‌های مشارکت حداکثری را کاهش خواهد داد و نظارت استصوابی را برای نیل به سطحی از امنیت و ماندگاری خودش قوی‌تر خواهد کرد که هرگز رقیبی که بتواند جایگزین آن‌ها شود عرض اندام نکند و امکان رقابت واقعی را در آینده نیز منتفی می‌کند.»

کد خبر: ۵۳۳۰۲
۱۲:۳۶ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸

جواد امام

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد و تکلیف تمامی صندوق‌ها و نمایندگان راه یافته به مجلس یا دور دوم مشخص شد.

 

طی شش ماه گذشته و روز‌های منتهی به دوم اسفند ۹۸ شاهد تلاش نهاد‌های اجرایی، نظارتی، افراد و احزاب مختلف برای شرکت در انتخابات بودیم. در مرحله ثبت‌نام داوطلبان، بیشترین حضور توسط افراد و احزاب در انتخابات صورت گرفت به طوری که این امیدواری وجود داشت که مردم شاهد رقابتی تمام عیار در این دوره از انتخابات میان جریانات مختلف سیاسی باشند.

 

در مرحله بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات اجرایی ردصلاحیت‌هایی اتفاق افتاد که هرچند اندک و کمتر سیاسی بود، ولی سطحی از نگرانی را در میان داوطلبان به وجود آورد، ولی رد و عدم احراز صلاحیت عمده داوطلبان اصلاح‌طلب توسط شورای نگهبان، موجی از انتقاد و اعتراض این جریان سیاسی را در پی داشت و تا آنجا پیش رفت که خیلی‌ها منتظر تحریم انتخابات از سوی این جناح سیاسی بودند.
 
بزرگترین نهاد انتخاباتی و شورایی اصلاح‌طلبان یعنی "شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان" در آخرین تصمیم خود، ضمن اینکه اعلام کرد هر تغییر و اصلاح تنها از مسیر صندوق رای می‌گذرد، ولی مصوب کرد هیچ ائتلافی شکل نمی‌دهد و با توجه به ردصلاحیت‌ها، نیروی کامل برای معرفی فهرست و لیست واحد وجود ندارد. فقط به استان‌های عضو اختیار داد در صورت دارا بودن شرایط حداقلی می‌توانند از نامزد‌های خود حمایت کنند و همچنین احزاب عضو را آزاد گذشت که با برچسب و برند خود، کمپین داشته باشند.
 
با اعلام میزان مشارکت و اسامی فاتحان انتخابات، شاهد مشارکت پایین در حوزه‌های انتخابیه مراکز استان‌ها، به خصوص در سطح شهر‌های سیاسی کشور بودیم و براساس پیش‌بینی‌ها افرادی وارد مجلس یازدهم می‌شوند که مورد اعتماد نهاد‌های نظارتی هستند. حال این سوال مطرح است که در یک سال باقی مانده از دولت تدبیر و امید، دولت و مجلس بعدی چگونه مواجهه‌ای با هم خواهند داشت و با توجه به مشکلات عدیده داخلی ایران و همچنین مسائل مربوط به روابط مالی، اقتصادی، تحریم‌ها، روابط خارجی ایران در قالب رویکرد حاکم بر مجلس و نظام به کدام سمت خواهد رفت؟
 

کسی نمی‌تواند اصلاح‌طلبان را به عدم مشارکت متهم کند

 

جواد امام مدیر عامل بنیاد باران در گفتگو با دیدارنیوز به شرایط حاکم بر انتخابات اشاره کرد و گفت: کسانی تلاش کردند مردم در صحنه انتخابات حاضر نشوند و افراد مد نظرشان وارد مجلس شوند. آنان نانشان همیشه در روغن عدم مشارکت است و از این حالت واقعا استقبال می‌کنند. نظام خود را هزینه یک جریان خاص کرده و این موضوع پیچیده‌ای نیست و اظهر من‌الشمس است.

 

جواد امام
 
وی افزود: ما از روز اول، مردم را به مشارکت حداکثری دعوت کردیم و برای مراحل ثبت‌نام نیز از همه نیرو‌های مستعد و توانمند اصلاح‌طلب دعوت کردیم پروسه ورود به انتخابات را به شکل حداکثری مدنظر قرار بدهند. این اتفاق هم افتاد و همه احزاب و افراد اصلاح طلب مرحله ثبت‌نام را طی کردند، ولی با رد صلاحیت قریب به صددرصدی از سوی شورای نگهبان مواجه شدیم.
 
مدیرعامل بنیادباران با بیان اینکه بر خلاف آن‌هایی که ندای تحریم سر می‌دادند، اصلاح‌طلبان سراسر کشور تصمیم به ثبت‌نام گرفتند، اظهار کرد: چون بنای ما بر مشارکت بود، هزینه‌های آن را هم پذیرفتیم. شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از ابتدا بر پایه انسجام بخشی و مشارکت شکل گرفته است. در این دوره با وجودی که مشخص شد ما ظرفیت لازم برای ارائه لیست در کشور را نداریم، مردم را به مشارکت دعوت کردیم و عده محدودی از اصلاح‌طلبان و چهره‌هایی که تایید شده بودند نیز از طریق اتفاق چند حزب با معرفی ائتلاف و تهیه فهرست وارد عرصه شده و به معرفی خود اقدام کردند، پس بحث ما همیشه مشارکت بوده است و خلاف این مفهوم هرگز عمل نکردیم.
 
امام با تاکید بر اینکه رهبر اصلاحات آقای سیدمحمد خاتمی، اول وقت رای خود را به صندوق انداخت، ادامه داد: لذا کسی نمی‌تواند اصلاح‌طلبان را به عدم مشارکت متهم کند، کسانی باید پاسخگو باشند که گفتند ما با مشارکت حداکثری و پر شور کاری نداریم، آن‌هایی باید پاسخگو باشند که از قانون استفاده سلیقه‌ای می‌کنند و به نفع یک جریان و زیان دیگری، میدانی خالی از حریف را تحویل تیم خودشان دادند. در دو سوم کشور رقابتی وجود نداشت و فقط یک جریان حضور داشت، به همین جهت نتیجه انتخابات به هیچ وجه غافلگیرکننده نبود.


وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها همین بود که حادث شد، اضافه کرد: هر قدر نهاد‌های ما از پشتوانه مردمی بیشتری برخوردار باشد، خروجی آن مطلوب‌تر خواهد بود و رضایت‌مندی بیشتری را به دنبال خواهد داشت و اگر مردم در تصمیمات، مشارکت حداکثری داشته باشند، خوب و بد نتیجه آن را بهتر می‌پذیرند و هضم می‌کنند.

 

مجلس یازدهم، نظارت استصوابی را قوی تر خواهد کرد

 

این فعال اصلاح‌طلب اظهار کرد: در این دوره از انتخابات نسبت به ۱۰ دوره قبل مشارکت کمتری را شاهد بودیم، پس این مجلس نمی‌تواند صدای حداکثری داشته و نماینده تام و تمام مردم حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور باشد. این صدا صدای اقلیت جامعه است، امیدوارم مجلس به سمتی برود که صدای اکثریت را منعکس کند، ولی من فکر می‌کنم این مجلس تمام ابزار‌ها و مولفه‌های مشارکت حداکثری را کاهش خواهد داد و نظارت استصوابی را برای نیل به سطحی از امنیت و ماندگاری خودش قوی‌تر خواهد کرد که هرگز رقیبی که بتواند جایگزین آن‌ها شود عرض اندام نکند و امکان رقابت واقعی را در آینده نیز منتفی می‌کند.
 
وی با بیان اینکه سال‌های آینده شاهد صحنه‌ای یکدست در عرصه سیاست داخلی خواهیم بود، افزود: این رویکرد ادامه خواهد یافت که بتواند شیپور پیروزی غیر دموکراتیک خودش را چند بار به صدا درآورد.
 
امام درباره تعامل مجلس یازدهم با دولت هم گفت: تعاملی حداقلی با دولت را شاهد خواهیم بود و اجازه نمی‌‎دهند در مدت باقی مانده این دولت، کاری از پیش ببرد که تصویر مثبتی از این دولت باقی نماند، ولی مجلس انقلابی بیش از این هزینه‌ای برای زمین زدن دولت نمی‌دهد و تلاشش را برای ارائه تصویری از دولت ناکارآمد به کار می‌گیرد. جریانی که وارد مجلس یازدهم شده همان طیفی است که در مقابل تصویب لوایح FATF قرار داشت و کشور را به بن‌بست کشاند و در روز‌های آینده شاهد افزایش بیشتر قیمت ارز و طلا خواهیم بود.
 
وی افزود: شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، مسئول اصلی مشکلات مالی ـ بین‌المللی روز‌های آینده کشور هستند، دوستانی مثل مصباحی‌مقدم، مظفر و قالیباف که وارد مجلس شده اند، مخالفین جدی تصویب لوایح شفافیت مالی بین‌المللی بودند و باید مسئولیتش را هم بپذیرند و مشکلات ناشی از آن را به گردن اصلاح‌طلبان و دولت نیاندازند و به قیمت اینکه دولت را ناکارآمد معرفی کنند، منافع کشور را فدا نکنند.


امام یادآور شد: مردم را نسبت به صندوق رای و مشارکت و رقابت جدی بدبین کرده اند که بتوانند با حداقل رای، وارد نهاد‌های انتخابی شوند.
 
مدیرعامل بنیاد باران با بیان اینکه اصلاح‌طلبان از این پس باید برنامه داشته باشند، خاطرنشان کرد: هرجا از مردم و مطالبات آن‌ها فاصله بگیریم آنجا نقطه ضعف و پاشنه آشیل ما خواهد بود؛ چه نظام باشد یا حزب سیاسی، پس ما باید در رفتار‌های خود تجدید نظر کنیم و به سوی مردم باز گردیم.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
آگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
متاسفانه اصلاح طلبان در مواقع شکست و عدم اقبال مردمی دست به فرافکنی میزنند یا دروغ تقلب را مطرح میکنند یا دروغ نداشتن کاندیدا را مطرح میکنند!!! خود آقای روحانی گفت 44 حوزه رقابتی نیست.که البته آن هم واقعیت ندارد! و در تمام حوزه ها اصولگرا ومستقلین وجود داشته اند و در اکثریت قریب به اتفاق اصلاح طلب واعتدالی نیز وجود داشته اند!!! در تهران که میگفتند کاندیداهای ما رد صلاحیت شدند!! اصلاح طلبان 3 لیست ارائه دادند!!! که خود گواه بر ادعای دروغشان هست. اما چه میشه کرد که اصلاح طلبان همواره به دروغ گوئی برای فریب مردم و رسیدن به قدرت عادت دارند!
سامان
|
Netherlands
|
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
آقاجواد امام ،تو و امثال تو الحق چوپان .... هستید اما همیشه فکرمیکنید دهقان فداکارید،باکلمات بازی کردیدوکلی حرف ووعده ها به مردم دادیدومجلس دهم ودودوره دولت دست شماها افتاداما بازم به محض رسیدن پشت میزونشستن روی صندلی،هم حرفهاووعده هایتون روفراموش کردیدوهم مردم رو،برجام روبه مردم وکشور ناجوانمردانه تحمیل کردیدوهیچی هم بدست نیومدبلکه خیلی ازچیزهاروهم ازدست دادیم که نتیجه عملکردهای شماها ،اضافه شدن وزیادشدن تحریمها ،افزایش چهاروپنج برابری دلاریعنی کاهش و بی ارزش شدن چهاروپنج برابری پول ملی ،سکه ازیک میلیون وسیصد رسیدبه حدودشش میلیون تومان ،صادرات نفت یک سوم شد،تورم به بالای چهل درصد رسید،سفره های مردم بازهم کوچکترشد،قیمت مسکن چهارپنج برابرشد،قیمت کالاهاوارزاق ومعیشت مردم علی برکت الله...حالاخودتون قضاوت کنیدمردم به شمااصلاح طلبان رأی بدن یا ندن؟کاندیدا داشتید، بالفرض کاندیدا هم نداشتیدخوب شدبرایتون،چون کلی ریزش آرا داشتیدوکسی به شماهارأی نمی دادواین باعث کسرشأن وآبروریزی شماها میشدمحمدرضاعارف که بایک ونیم میلیون رای دفعه قبل نماینده تهران شدچراایندفعه کاندیدنشد؟استقبال کم مردم دراین انتخابات نسبت به دفعه های قبل نتیجه عمل نادرست اصلاح طلبان است .سعی کنیدازاین به بعدبابرنامه واردانتخابات بشیدونسبت به اعمالتون مسئولیت پذیرباشید وهیچ وقت بدون برنامه وباتخیلات وخوش باوری های کودکانه واردانتخابات نشیدهمان طورکه آقاجواد، درآخر مطلبتون اشاره کردید.
gaber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
0
بگذار اینها هم قدرتنمایی کنند یکی از مسائلی که سخت مردم را پریشان کرده و ناراضی ادارات و ارگانها هستند که بخاطر استخدام نور چشمیها جوابگو نیستن و کسی یا مدیری نیست که توانایی مدیریت اینها را داشته و به مردم پاسخگو باشه اگر مدیری از جنس خود این کارمندان نورچشمی باشند لااقل امیدی هست چون از خودشونه اینطوری مدیریت کردن که مردم بیشتر در عذابند شما همه قضایا را نمیبینید الان یک مدیری نیست که جرات کنه به کارمندش دستور بده و قاطعانه بتونه کار کند پس بهتره از خودشون باشه ادارات ثبت شهرداریها و.... پدر مردم را دراوردن کسی هم به خود زحمت رسیدگی نمیده چون کارمندانش همه از طیف خاصی هستند
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی