تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

بادامچی: مجلس در اقناع مجمع تشخیص برای تصویب لوایح FATF ناکام بود

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اسلامی با اشاره به قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF گفت: مجلس در اقناع مجمع تشخیص برای تصویب لوایح مربوط به FATF ناکام بود.

کد خبر: ۵۳۰۸۲
۱۳:۲۶ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸

دیدارنیوز - محمدرضا بادامچی نماینده تهران در صفحه توییتر خود در واکنش به قرار گرفتن نام ایران در لیست سیاه FATF گفت:

«سرانجام ایران در ⁧لیست سیاه⁩ FATF قرار گرفت. متاسفانه ما مجلسی‌ها به‌رغم تلاش گسترده، در  اقناع ⁧مجمع تشخیص مصلحت⁩ ناکام بودیم. متاسفانه ما به‌صورت مکرر فرصت‌سوزی کردیم. با این اتفاق، فعالیت‌های تجاری و اقتصادی ایران دچار مشکلات جدی خواهد شد.»

بادامچی در حالی این اظهارات را مطرح کرد که روز گذشته عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: این تصمیم هیچ تاثیری در روابط تجاری ایران ندارد. عملکرد بانک مرکزی در یک سال گذشته این اطمینان خاطر را نزد مردم ایجاد کرده که چنین وقایعی، مشکلی برای تجارت خارجی ایران و ثبات نرخ ارز ایجاد نخواهد کرد.

گروه اقدام ویژه مالی (FATF) در جلسه روز گذشته خود ایران را در لیست سیاه به دلیل تصویب نکردن لوایح پالرمو و CFT قرار داد.

دو لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) و الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) از کنوانسیون‌های مورد تاکید FATF بود که مجلس آن را تصویب کرد، شورای نگهبان به آن ایراد گرفت و در نهایت به دلیل اصرار مجلس بر مصوبه خود در مسیر اعلام نظر مجمع تشخیص باقی مانده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی