تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

درخواست کشورهای مرتبط با هواپیمای اوکراینی از ایران برای تحویل جعبه‌های سیاه

نمایندگان کشورهای مرتبط با سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، خواستار تحویل هرچه زودتر جعبه‌های سیاه این هواپیما به کشور ثالث شدند.

کد خبر: ۵۲۲۷۴
۱۳:۳۲ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

دیدارنیوز - به نقل از دویچه وله، وزیران امورخارجه کشورهای مرتبط با سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی که اتباعشان در این حادثه جان خود را از دست دادند، در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ نشستی برگزار کردند و در پایان با انتشار بیانیه‌ای از دولت ایران خواستند که جعبه سیاه هواپیما را هرچه زودتر به کشورش ثالث تحویل دهد.

در این نشست وزیران امور خارجه کانادا، اوکراین، سوئد و افغانستان و یکی از معاونان وزارت امور خارجه انگلیس به همراه محمدجواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی ایران شرکت داشتند.

نمایندگان این پنج کشور در پایان نشست خود با انتشار بیانیه‌ای از دولت ایران خواستند که به مسئولیت بین‌المللی عمل کند و هرچه زودتر جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی را برای بازیافت اطلاعات آن به کشوری ثالث تحویل دهد.

وزیر امورخارجه کانادا که بیانیه پنج کشور را برای خبرنگاران قرائت کرد، بر لزوم همکاری ایران برای انجام تحقیقات کامل درباره سانحه هواپیمای مسافری طبق معاهده هوانوردی غیرنظامی بین‌المللی تأکید کرد.

وی همچنین یادآور شد که نمایندگان پنج کشور شرکت‌کننده در نشست روز شنبه با محمدجواد ظریف نیز گفت‌وگوی مختصری داشته و در این گفت‌وگو بر شفافیت و مسئولیت‌پذیری کامل از سوی ایران تأکید کرده‌اند.

وزیر امورخارجه اوکراین نیز روز شنبه اعلام کرد که کشورش در حال تصمیم‌گیری با ایران بر سر محل رمزگشایی جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی است که چند هفته پیش در آسمان ایران در نتیجه خطای انسانی و به اشتباه هدف قرار گرفت.

وادیم پریستایکو وزیر امورخارجه اوکراین اظهار داشت: ما در حال حاضر با ایرانی‌ها در حال تصمیم‌گیری بر سر این هستیم که در چه محل خاصی و با کمک کدام یک از شرکای‌مان این کار انجام شود. می‌دانید که فرانسه به عنوان محلی پیشنهادی مطرح است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی