تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

نقش کالیفرنیا در شکست ترامپ چگونه خواهد بود؟

News Image Lead

نیویورک‌تایمز در مطلبی به قلم Timothy Egan این بار به ایالت کالیفرنیا و نقش آن در انتخابات ۲۰۲۰ پرداخته است. از زمان شروع ریاست جمهوری ترامپ به دلیل افزایش قیمت خانه و هزینه نجومی اجاره‌ها، مردم دارای درآمد کمتر، مجبور به فرار از این ایالت و سکونت در ایالت‌های کم هزینه‌تر شده‌اند. مهاجرت ساکنان کالیفرنیا از سال ۲۰۰۷ تا به حال چیزی حدود ۷٬۳ میلیون نفر تخمین زده شده که این اتفاق ظاهراً در آرایش سیاسی انتخابات الکترونیکی ریاست جمهوری و حق امتیاز ایالت‌ها تاثیر به سزایی خواهد داشت که احتمالاً نتیجه انتخابات را به نفع دموکرات‌ها تمام می‌کند.

کد خبر: ۵۲۱۸۸
۱۵:۳۶ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ صدف بهرامی‌راد: هر چه زمان به انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا نزدیکتر می‌شود، نظرسنجی‌ها و بررسی روند انتخابات بیش از پیش افزایش می‌یابد. انتخابات در آمریکا از روند پیچیده‎ای برخوردار است و هر ایالت نقش مهمی در انتخابات بازی می‎کند. نیویورک‌تایمز در مطلبی به قلم Timothy Egan این بار به ایالت کالیفرنیا و نقش آن در انتخابات ۲۰۲۰ پرداخته است.

ترامپ بار‌ها به روش‌هاى گوناگون، انزجار خود را از ایالت پرجمعیت کالیفرنیا ابراز کرده، اما این بار ایالت گلدن نیز آماده حمله به ترامپ شده است. کالیفرنیا نفوذ سیاسی متناسب با وسعت خود را با نقل مکان مردم و انتخاب کاندیدا‌های مقدماتى برای انتخابات ریاست جمهورى از ژوئن تا ٣ مارس اعمال می‌کند.

از زمان شروع ریاست جمهوری ترامپ به دلیل افزایش قیمت خانه و هزینه نجومی اجاره‌ها، مردم دارای درآمد کمتر، مجبور به فرار از این ایالت و سکونت در ایالت‌های کم هزینه‌تر شده‌اند. مهاجرت ساکنان کالیفرنیا از سال ۲۰۰۷ تا به حال چیزی حدود ۷٬۳ میلیون نفر تخمین زده شده که این اتفاق ظاهراً در آرایش سیاسی انتخابات الکترونیکی ریاست جمهوری و حق امتیاز ایالت‌ها تاثیر به سزایی خواهد داشت که احتمالاً نتیجه انتخابات را به نفع دموکرات‌ها تمام می‌کند.

اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا جمهوری‌خواهان برای عوام فریبی در حال ارزش نهادن دروغین و موقت به این ایالت هستند؟ جواب این سوال با اندکی توجه به سیاست‌های در حال تغییر نوادا، کلرادو و آریزونا به دلیل مهاجرت کالیفرنیایی‌ها به این مناطق مشخص می‌شود که ظاهراً مثبت است.

خطرناک‌ترین گونه جانوری شناخته شده ـ جمهوری‌خواهان کالیفرنیا ـ به تازگی سعی دارند ابراز نگرانی بیش از اندازه خود از وضعیت معیشتی مردم در این ایالت را وانمود کنند. آن‌ها به ظاهر، به عدم اجرای استاندارد‌های اساسی رفتار‌های عمومی و مالیات بالا برای هزاران نفر کارتن خواب معترض‌اند.

در نوادا که ۵۰۰،۰۰۰ کالیفرنیایی سابق بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ به آن مهاجرت کردند، دموکرات‌ها به مقام فرمانداری و دومین کرسی مجلس سنا در ایالات متحده رسیدند. این رقم قابل توجه از مردمی که قبل‌تر در کالیفرنیا زندگی می‌کردند به نظر می‌رسد علت تغییر چشمگیر نمایندگان و روسای سیستم‌های دولتی در این منطقه‌اند. قبل از سال ۲۰۰۸ بیشتر نمایندگان و مقامات دولتی جمهوری‌خواه، در رأس امور بودند. نکته حائز اهمیت دیگر، رقم قابل توجه رأی مستقیم برای دموکرات‌ها است که چیزی حدود ۷۰،۰۰۰ رای تخمین زده شده است.

کلرادو یکی دیگر از مکان‌های مورد علاقه برای مهاجرت کالیفرنیایی‌ها، اکنون با اطمینان، آبی رنگ (طرفدار دموکرات‌ها) است. دموکرات‌ها در دو انتخابات گذشته ریاست جمهوری بیش از ۱۰۰،۰۰۰ رای در این ایالت کسب کردند.

آریزونا احتمالاً ایالت بعدی باشد که در انحصار دموکرات‌ها در می‌آید. ایالت معروف به بازنشستگان و مالیات‌دهندگان سفید پوست، به دلیل مهاجرت شمار عظیمی از ساکنان گذشته کالیفرنیا به این ایالت، در حال به روز شدن است. بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ آریزونا چیزی حدود یک چهارم میلیون نفر از ایالت‌های همسایه را به خود اضافه کرد.

ترامپ در سال ۲۰۱۶ توانست ۹۱ هزار رأی آریزونا را به دست آورد؛ اما در سال ۲۰۱۸ «کیرستن سینما» که دموکرات است با چیزی حدود ۵۶،۰۰۰ رأی، موفق به برد کرسی سنا شد. اتفاقی که از سال ۱۹۸۸ نیافتاده بود.

شخصاً معتقدم برای شکست ترامپ باید فکری برای ۸۰،۰۰۰ رأی مستقیم او در ویسکانسین، پنسلوانیا و میشیگان کرد تا تنها امیدوار به رشد دو میلیونی ایالت‌های ساحلی باشیم.

اما اگر رأی‌دهندگان به حزب دموکرات بتوانند رأی نمایندگان حاضرشان در کنگره را که تعدادشان امتیاز ایالت را نشان می‌دهد، ببرند که البته نظرسنجی‌ها وقوع این احتمال را می‌دهند و ۱۰ رأی ویسکانسین را از دست بدهند، می‌توانند میشیگان و پنسلوانیا را جبران کنند و در نهایت این مرد زشت و فاسد را که کاخ سفید را اشغال کرده است، حذف کنند.

تگزاس ایالت مورد علاقه برای مهاجرت کالیفرنیایی‌ها احتمالاً امسال برای برد دموکرات‌ها مفید واقع نشود که البته یک بازی سیاسی است. دموکرات‌ها در دالاس، هیوستن، آستین و سان‌آنتونیو مزیت فزاینده دارند که از مهاجرت مردم کالیفرنیا به این مناطق ایجاد شده است. طی نظرسنجی‌هایی که در تگزاس انجام شده ترامپ با ۴۸٪ رأی در مقابل دموکرات‌ها مبارزه می‌کند.

ترامپ با شهروندان کالیفرنیا مانند موجودات فرازمینی برخورد می‌کند. او با تبدیل اراضی عمومی این ایالت به تپه‌های صنعتی و کارخانه‌ها، برخورد با مهاجران این منطقه مانند جنایتکاران و رد ادعای دولت برای دریافت کوپن مسکن اضافی برای بی‌خانمانان، عملاً آرای ۴ میلیونی ایالت طلایی را از دست داد و شاید مردمی که با ناراحتی خانه هایشان را ترک کردند و کسانی که هنوز به بهبود وضعیت خانه خود امیدوارند، بتوانند ترامپ را از کاخ سفید به بیرون بیاندازند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی