تیتر امروز

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.

تداوم پرواز‌ها از چین تا تشریف فرمایی کرونا!

خبری که در روز‌های اخیر موج جدیدی از هراس و ناامنی را در بین مردم ایجاد کرد، خبر کشور گشایی ویروس کرونا است. ویروس عجیب و خطرناکی که از شهر ووهان چین شروع شد و به تدریج به سایر شهر‌های این کشور نیز وارد شد. دانشمندان علوم پزشکی به دلیل ناشناخته بودن این ویروس که علائمی مانند آنفولانزا دارد هنوز موفق به کشف واکسن و دارویی برای آن نشده اند. در پی انتشار اخباری مبنی بر احتمال شیوع کرونا در کشورمان و مراجعه بیماران مشکوک به این بیماری به برخی بیمارستان‌های کشور، وزیر بهداشت پیشنهاد توقف پرواز‌های متقابل میان ایران و چین را داد. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز دستور این توقف را صادر کرد، با این حال در سه روز گذشته حداقل ۳ هواپیما از چین در فرودگاه امام خمینی (ره) نشسته است، این در حالی است که به گفته یکی از کارکنان فرودگاه امام خمینی (ره)، «نه از معاینه جدی مسافرین خبری هست، نه از قرنطینه و انجام مراقبت‌های لازم. در بین این مسافرین، افراد سرما خورده‌ای که مدام سرفه و عطسه می‌کنند و علایم سرماخوردگی نیز دارند، وجود دارد. این افراد به راحتی وارد جامعه شده و مشخص نیست در صورت داشتن ویروس کرونا چند نفر را مبتلا و بیمار می‌کنند.»

کد خبر: ۵۰۹۶۷
۱۵:۳۷ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ مرضیه حسینی: در ماه‌های اخیر جامعه از حیث روانی شرایط مساعدی نداشته است، به طوریکه اغلب ایرانی‌ها روز‌های متعددی را با شنیدن و خواندن اخبار ناخوشایند سیاسی و اجتماعی آغاز کرده اند. بمباران اخبار و حوادث ناخوشایند به قدری مهیب و سریع بوده که جامعه در مدت اخیر همواره با شوک‌های روانی و تروما‌های اجتماعی مواجه بوده، به گونه‌ای که کمتر ایرانی وجود دارد که در نوعی ترس و حس ناامنی دائم زندگی نکند.

خبری که در روز‌های اخیر موج جدیدی از هراس و ناامنی را در بین مردم ایجاد کرد، خبر کشور گشایی ویروس کرونا است. ویروس عجیب و خطرناکی که از شهر ووهان چین شروع شد و به تدریج به سایر شهر‌های این کشور نیز وارد شد. دانشمندان علوم پزشکی به دلیل ناشناخته بودن این ویروس که علائمی مانند آنفولانزا دارد هنوز موفق به کشف واکسن و دارویی برای آن نشده اند.

چین خواستگاه کرونا است، اما این ویروس قابلیت انتشار در تمام دنیا را دارد. ایرانیان زیادی به دلایل مختلف از جمله کار و تحصیل در چین زندگی می‌کنند و چینی‌های زیادی روزانه به کشور‌های مختلف از جمله ایران تردد دارند. ترس از کرونا سبب شده که کشور‌های دنیا ضمن فراخواندن دانشجویان و اتباع خود از کشور چین و متوقف کردن تجارت و روابط اقتصادی خود با این کشور، هرگونه پرواز از چین به کشورشان را متوقف کرده و اجازه ورود چینی‌ها به کشورشان را ندهند. در کنار این اقدامات پیشگیرانه، تجهیزات پزشکی را نیز برای ورود احتمالی این ویروس به خدمت گرفته اند.

این موضوع در حالی است که در کشور ما نه تنها پرواز‌های چین به ایران ادامه دارد، بلکه چینی‌های زیادی از کشور‌های اطراف مانند ترکیه و امارات و دبی به ایران آمده و به کشور‌های دیگر می‌روند، زیرا این کشور‌ها به هیچ فرد چینی، اجازه رفت و آمد نمی‌دهند.

چرا پروازهای چین به ایران متوقف نمی شوند؟
 
در پی انتشار اخباری مبنی بر احتمال شیوع کرونا در کشورمان و مراجعه بیماران مشکوک به این بیماری به برخی بیمارستان‌های کشور، وزیر بهداشت پیشنهاد توقف پرواز‌های متقابل میان ایران و چین را داد. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز دستور این توقف را صادر کرد، با این حال در سه روز گذشته حداقل ۳ هواپیما از چین در فرودگاه امام خمینی (ره) نشسته است، این در حالی است که به گفته یکی از کارکنان فرودگاه امام خمینی (ره)، «نه از معاینه جدی مسافرین خبری هست، نه از قرنطینه و انجام مراقبت‌های لازم. در بین این مسافرین، افراد سرما خورده‌ای که مدام سرفه و عطسه می‌کنند و علایم سرماخوردگی نیز دارند، وجود دارد. این افراد به راحتی وارد جامعه شده و مشخص نیست در صورت داشتن ویروس کرونا چند نفر را مبتلا و بیمار می‌کنند.»

البته خبرگزاری تسنیم مدعی شده که «دوربین‌های حرارتی با سرعت و دقت بالا قادر است تا دمای بدن مسافران ورودی را اندازه گیری و نمایش دهد تا مسافران مشکوک به بیماری‌های ویروسی کرونا مورد آزمایش دقیق تری قراربگیرند»، اما علی رغم این ادعا مسافرینی که از چین بازگشته اند عنوان می‌کنند که چنین تجهیزاتی وجود ندارد و مسافرین به راحتی از فرودگاه خارج شده و در پی انجام امور خود می‌روند.

عدم توقف پرواز‌ها بین ایران و چین با انتقاد‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی مواجهه شده است و این سوال مطرح شده است که چرا هواپیمایی ماهان، حاضر نیست از سود خود بگذرد و در نتیجه وقعی به دستور معاون اول رئیس جمهور هم نمی‌نهد و کسی نیز متعرض این قانون شکنی نمی‌شود؟ این قانون شکنی هواپیمایی ماهان در حالی است که تمامی کشور‌های همسایه از جمله عراق اعلام کرده اند اجازه نمی‌دهند هیچ پروازی از چین در کشورشان فرود آید.

بسیاری از مسافران چینی که این روز‌ها به ایران می‌آیند، گردشگرانی هستند که در قالب تور‌هایی با هزینه‌های بسیار نازل به ایران سفر می‌کنند تا خلأ گردشگران اروپایی که ۱۰۰ درصد تورهایشان به ایران را کنسل کرده اند پر کنند.
 
 
‌چرا هواپیمایی کشور پروازهای چین را تعلیق نمی کند/به جای پنهان کاری، در مورد کرونا به مردم آگاهی دهید/ عدم تعلیق پروازهای چین برخلاف دستور دولت، چه معنایی دارد؟!/
یکی از کارمندان اوژانس با لباس ایمنی مخصوص
 

شکایت مردم چیست؟

مردمی که زندگی روزمره آنان هر روز آبستن ترس و خطر است و هر روز سایه بیماری و مرگ را به اشکال مختلف بر سر خود حس می‌کنند، از مسئولین کشور شکایت دارند به دلیل اینکه مدام تکرار می‌شود که کرونا به ایران وارد نشده، اما پرستاران و پزشکان بیمارستان‌های مختلف عنوان می‌کنند که بیمارانی با علایم این ویروس و مشکوک به آن در بیمارستان‌های کشور بستری شده اند!
 
مردمی که روز به روز از اعتماد آنان به مسئولین کشور کاسته می‌شود ناراحتند که چرا دولت به عوض انکار و پنهان کاری که گویی به سیاستی دائمی و عادتی سیاسی تبدیل شده، اقدام به آگاهی بخشی در خصوص این ویروس نمی‌کند تا مردم بتوانند پیشگیری‌های لازم را به عمل آورند؟ چرا از اهمیت سلامتی مردم در برابر عواید مالی کاسته شده که سازمان هواپیمایی کشور، پرواز‌های چین را تعلیق نمی‌کند و به راحتی چینی‌ها را وارد کشور می‌کند؟ مردم می‌پرسند مگر مسئولین نمی‌دانند که واکسن و دارویی برای کرونا تا به حال کشف نشده و اگر هم بشود ایران تحریم بوده و بعید است یک واکسن به ایران وارد شود؟ پس چرا اقدامی جدی برای جلوگیری از ورود این ویروس به کشور نمی‌شود؟

هزینه های ضعف مدیریت؛ از آنفولانزا تا کرونا!
 
مهرماه امسال شاهد شیوع ویروس آنفولانزا در کشور بودیم. این ویروس به سرعت گسترش یافت و به گفته رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، تا پایان دی ۱۰۶ کشته داد و نزدیک به ۴۰۰۰ نفر را به دلیل مشکلات ریوی و تنفسی در بیمارستان‌ها بستری کرد.

شیوع این بیماری ضمن ایجاد ترس و وحشت در بین مردم، هزینه‌های زیادی اعم از درمان و مراقبت‌های خانگی را به خانواده‌های ایرانی تحمیل کرد، این درحالی بود که ویروس آنفولانزا ناشناخته نبود و مسئولین ادعا می‌کردند که مشکلی برای درمان آن ندارند. با چنین ضعف و ناکارامدی در حوزه سلامت و همچنین وجود تحریم‌های شدیدی که بر دارو و تجهیزات پزشکی اعمال شده، بهتر نیست مسئولین به جای انکار و تکرار این ادعا که هیچ بیمار مشکوک به کرونا در کشور دیده نشده، در خصوص راه‌های پیشگیری از این ویروس، مردم را به ویژه از طریق صداوسیما آگاه کنند و از طرف دیگر مانع ورود چینی‌ها به کشور شده و همچنین دانشجویان و ایرانیان ساکن چین را به کشور بازگردانند و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دهند؟
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
1
واقعاچراجون مردم براتون پشیزی ارزش نداره
شرکت های هواپیمایی که حاضربه تمکین ازدستوردولت و تعلیق پروازهانیستن متعلق به یه ارگان نظامی خاص هستندکه درتمام این سالهاموازی بادولت حرکت کرده والان هم داره ویروس کروناروبه جون مردم می اندازه
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی