تیتر امروز

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.

یوم‌الله ظریف

"ظریف تمام عمر و زندگی‌اش را برای یک نظام انقلابی، با مذاکره و دیپلماسی سپری کرده است. او زبان پرشور و پرحرارت انقلاب نوپای اسلامی در سال‌های اول حیاتش بود و هنوز هم با همان حرارت و پرشوری به آنچه به او محول کرده‌اند، پایبند است."

کد خبر: ۵۰۴۷۳
۱۰:۵۱ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸

دیدارنیوز - حمید احمدی، کارشناس مسائل سیاسی، در یادداشتی با این مقدمه می‌نویسد: "ظریف با جوانی انقلاب، جوانی خود را گذراند و بعد، ترجمان مظلومیت‌های ایران در جنگ ۸ ساله تحمیلی در عرصه‌های بین المللی و عصای دستی برای پایان جنگ شد. او جز دیپلماسی نخوانده، نه آموخته و نه اندوخته و صد البته، نه از او چیزی غیر از دیپلماسی نخواسته‌اند.
ظریف مدال سرداری‌اش را از جبهه‌های دیپلماسی گرفته است. او امروز، همانی است که چهل سال بار دیپلماسی و مذاکره جمهوری اسلامی را گاه در جوانی و گمنامی و گاه در اوج پختگی و شهرت، به دوش کشیده است. او پرورش یافته دپیلماسی انقلابی جمهوری اسلامی ایران است.

آنچه که در بیش از ۴ دهه تجربه زندگی آموخته ام این است که برخلاف عرف معمول و رایج جهان سیاست و فرهنگ سیاسی، «نقد شدن» حق «نقد شونده» است و «نقد کننده» هم وظیفه ی خود را دارد. نقد شونده و تمامی انسان ها (جز معصومین)، برای تعالی روحشان، محتاج، مدیون و وامدار نقد کننده هستند. البته نقد، متفاوت از عقده گشایی و بی تقوایی است. وزیر امور خارجه و یا هر فرد و مقام دیگری هم نه معصوم اند که از خطا و اشتباه بری باشند و نه خود، چنین ادعایی دارند. معتقدم مورد نقد واقع شدن هم لیاقت و هم نظر لطف نقاد را می خواهد که اگر هر دو از ضمیر پاک انسانی برخیزد، رستگاری فرد و خشنودی خالق را به دنبال خواهد داشت. افسوس آنچه این روزها بر محمدجواد ظریف می رود چیزی غیر از نقد است و اگر بگویم تسویه حساب است و گرفتن #انتقام سخت از خودی‌ها، گزافه نگفته‌ام.

سراغ ندارم که جایی خوانده باشم که وزیر امور خارجه، وظیفه‌ای جز دیپلماسی و مذاکره داشته باشد، بنابراین، آنچه ماموریت ذاتی دیپلمات است، باید از زبان دیپلمات گفته شود. برخلاف مروجان قرائت های سیاست زده از اسلام و قرآن، ندیدم در جایی مذاکره با دشمن و یا طرح مذاکره با دشمن نهی و منع شده باشد که اگر هست، در نفی سلطه و پیروی مسلمان از کفار و مستکبران است. قدر مسلم، هر مذاکره‌ای که بخواهد به سلطه غیرمسلمان بر مسلمان منجر شود، مردود است و مذاکره نام ندارد و دیکته کردن فرمان و خواسته طرف مقابل است و لاغیر، والا، اصل مذاکره نه نفی شده است و نه سرزنش. مذاکره ای که به سلطه یک طرف ختم شود از لحاظ آموزه های اسلامی و شیعی مقبول نیست و این در هر مکتب فکری و ارزشی ناپسند است. برای زیستن بهتر، مذاکره یکی از ابزارها و روش های مرسوم در جهان است.

یقین دارم آدم‌ها هم مثل ملت‌ها «یوم الله» دارند. یوم الله آدم‌ها روزی است که خدمت می کنند و صداقت نشان می دهند، ولی در بازار سیاست، خیانت می بینند و بی تقوایی می کنند. چه روزهایی بهتر از این روزها برای نام نهادن «یوم الله» برای محمدجواد ظریف که وزیر امور خارجه نظام اسلامی و بزرگترین کشور شیعی جهان باشد و از یک سو در لیست تحریمی آمریکا قرار بگیرد و برای اولین بار بعد از بیش از پنجاه سال رفت و آمد و زندگی مستمر، نزدیک و مداوم در سازمان ملل متحد در آمریکا، ویزای سفر برای انجام ماموریت محوله‌اش، که چیزی جز نمایندگی منافع و آرزوهای یک ملت نیست، به او ندهند. از سوی دیگر، گروهی به نام اسلام و انقلاب، که تمام جوانی اش را به پایش نهاده‌، او را به صرف گفتن جمله‌ای، که چیزی جز وظیفه اش نیست و ناحق نبوده، آماج کینه ها و عقده گشایی ها قرار بدهند.

یوم الله وزیر امور خارجه آنجاست که بعد از تحریم شدنش توسط آمریکا، سپهبد شهید سلیمانی به دیدارش بیایید و بگوید: «دفاع از منافع ملی و صداقت در بیان از خصوصیات ویژه آقای ظریف است» و «به شما تبریک می گویم که بدلیل انتساب به رهبر معظم، حکیم و فرزانه عالم اسلام و جهان، مورد غضب و دشمنی آمریکا قرار گرفته‌اید. اقدام آمریکا در تحریم شما ثابت کرد که جنابعالی بعنوان مسئول سیاست خارجی کشور، تاثیری عمیق بر افکار عمومی و بویژه مردم آمریکا نسبت به جهالت رهبران این کشور دارید.» و حالا، گروهی چشم بر روش و منش همان سردار می بندند و نام او را بر نیزه می زنند و حکمیت می طلبند. یوم الله محمدجواد ظریف همین روزهاست که او را مصداق «صبورا شکورا » می کند. همین روزها...
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی