تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

افزایش تلفات پرندگان مهاجر در میانکاله به ۸۰۰۰ قطعه

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از تلف شدن نزدیک به ۸۰۰۰ قطعه پرنده مهاجر در میانکاله خبر داد.

کد خبر: ۵۰۳۹۰
۱۳:۱۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸

افزایش تلفات پرندگان مهاجر در میانکاله به ۸۰۰۰ قطعه

دیدارنیوز ـ حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفتگو با ایسنا از تلف شدن نزدیک به ۸۰۰۰ قطعه پرنده مهاجر در میانکاله خبر داد و اظهار کرد: نتیجه نهایی علت تلفات پرندگان مهاجر هنوز از سوی سازمان دامپزشکی اعلام نشده است.
 
وی با بیان اینکه عرضه پرندگان در بازار فریدونکنار ممنوع بوده و مردم از خرید پرندگان خودداری کنند، تصریح کرد: نزدیک به ۸۰۰۰ لاشه پرنده مهاجر جمع‌آوری و دفن بهداشتی شده است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: بحث وقوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و بیماری نیوکاسل تاکنون منتفی است و بررسی دقیق توسط همکاران دامپزشکی در دست بررسی است.
 
ابراهیمی کارنامی با اشاره به اینکه کمیته کارشناسی برای بررسی علت تلفات پرندگان تشکیل شده است، ادامه داد: به محض اطلاع نتیجه نهایی اعلام خواهد شد و اقدامات لازم در دستور کار قرار می‌گیرد.
 
وی یادآور شد: در جلسه ستاد مدیریت بحران که با حضور استاندار برگزار شد، مقرر شده تا ورود و خروج افراد به دلیل اجرای اقدامات بهداشتی محدود شود چراکه نوع بیماری هنوز مشخص نشده و مراقب‌های مربوط به خود را دارا است.
 
پیش از این شهاب الدین منتظمی، مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست ۶ بهمن از تلف شدن حدود ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ قطعه پرنده مهاجر در میانکاله خبر داده و گفته بود: امروز یک گروه پرنده‌شناسی از سازمان محیط زیست به منطقه اعزام شده است و علت تلف شدن پرندگان به‌زودی مشخص می‌شود.
 
در روز ۷ بهمن به عنوان چهارمین روز از پایش تالاب بین المللی میانکاله بیش از ۴۰۰۰ لاشه انواع پرندگان مهاجر جمع آوری و دفن بهداشتی شد که براساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، عمده لاشه کشف شده پرندگان مهاجر که بیشترین آن‌ها از نوع چنگر، فلامینگو و اردک نوک پهن بوده در سواحل گلوگاه و روستای قلعه‌پایان از توابع بهشهر بوده که در حال جمع‌آوری است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی