تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

کدام دانش آموزان با نیازهای ویژه به مدارس عادی می‌روند؟

News Image Lead

معاون تشخیص، پیشگیری، تربیت بدنی و پرورشی سازمان استثنایی بر لزوم فراهم کردن شرایط مطلوب زندگی اجتماعی برای افراد معلول تاکید کرد و گفت: مناسب‌سازی معابر شهری و همچنین فضاهای آموزشی برای دانش آموزان معلول باید مورد توجه قرار گرفته و مرزبندی بین افراد سالم و معلول برداشته شود.

کد خبر: ۴۹۵۵۶
۱۲:۲۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۸
دیدارنیوز - محمدحسن عظیم عراقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح آموزش تلفیقی فراگیر اظهار کرد:‌ در قالب طرح تلفیقی، دانش آموزان آسیب دیده بینایی، شنوایی، اوتیسم با هوش بهر نرمال و بچه‌هایی که مشکل جسمی حرکتی دارند اما هوش‌بهرشان طبیعی است در مدارس عادی مشغول به تحصیل می‌شوند. حدود ۷۰ هزار دانش آموز در مدارس عادی در قالب طرح تلفیقی تحصیل می‌کنند.

وی افزود: دانش‌آموزی که هوش‌بهرش پایین‌تر از حد نرمال باشد در مدارس خاص آموزش و پرورش استثنایی تحصیل می‌کند و در حال حاضر دانش آموزی با این ویژگی به صورت تلفیقی در مدارس عادی نداریم. ما ۸۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استثنایی داریم.

معاون تشخیص، پیشگیری، تربیت بدنی و پرورشی سازمان استثنایی با بیان اینکه دانش آموزان با هوش‌بهر ۵۰ تا ۷۰ در مدرسه استثنایی مشغول به تحصیل هستند گفت: البته برخی موارد وجود دارد که دانش‌آموز به عنوان مثال کم شنواست و هوش‌بهر خوبی دارد اما با توجه به اینکه دایره لغاتش کامل و کافی نیست مدتی در مدرسه استثنایی درس می‌خواند و اگر پیشرفت کرد به مدرسه تلفیقی منتقل می‌شود تا در مسیر تحصیل دچار مشکل نشود.

عظیم‌عراقی بر لزوم فراهم کردن شرایط مطلوب زندگی اجتماعی برای افراد معلول تاکید کرد و گفت: مناسب‌سازی معابر شهری و همچنین فضاهای آموزشی برای دانش آموزان معلول باید مورد توجه قرار گرفته  و مرزبندی بین افراد سالم و معلول برداشته شود. دانش آموزان معلول باید با دانش آموزان عادی در کنار همدیگر درس بخوانند و رشد کنند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی