تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

علی لاریجانی راهی مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان شد

«علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی در پی بارندگی شدید استان سیستان و بلوچستان و برخی مناطق جنوب شرقی کشور که به آب‌ گرفتگی مشکل‌ ساز برای مردم و در مواردی ویرانگر و خسارت‌بار انجامید، عازم زاهدان شد.

کد خبر: ۴۸۸۰۲
۲۲:۳۴ - ۲۳ دی ۱۳۹۸

دیدارنیوز - لاریجانی در این سفر  ضمن بازدید از مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان و وضعیت مهار سیلاب‌ها، روند امدادرسانی و اسکان آسیب دیدگان استان را از نزدیک بررسی خواهد کرد.

حدود ۲۶ استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان گرفتار مشکلات زمستانی همچون بارش­های سنگین و سیلاب شده اند. حجم خسارت های ناشی از باران و سیلاب آن قدر زیاد است که بیش‌ از سه هزار و ۵۰۰ نفر در حال امدادرسانی به سیلزدگان استان سیستان و بلوچستان هستند.

سیستان و بلوچستان یکی از ۲۶ استانی است که در کشور هم اکنون گرفتار مشکلات زمستانی همچون بارش­های سنگین و سیل هستند. سیلی که از بارش­‌های قوی‌ترین سامانه بارشی سال جدید رخ داد و با وجود پایان یافتن بارش ­ها هنوز تبعات آن ادامه دارد. حجم خسارات آن قدر زیاد است که هم اکنون بیش‌از سه هزار و ۵۰۰ نفر در حال امدادرسانی به سیلزدگان سیستان و بلوچستان هستند.

به گفته احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، قطع محورهای ارتباطی ۵۰۰ روستا، بسته شدن ۲۶ محور ارتباطی فرعی، قطع برق ۱۳۰ روستا، از مدار خارج شدن شبکه توزیع آب آشامیدنی ۳۰۰ روستا در مناطق مرکزی و جنوبی، آسیب شدید به بخش کشاورزی از جمله باغات موز و مزارع در شهرستان‌های کنارک، چابهار و دلگان، قطع شبکه ارتباط تلفن در شهرستان‌های نیکشهر، فنوج، بخش‌هایی از دلگان، سرباز، کنارک، قصرقند و همچنین آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی در مناطق شهری و روستایی از جمله آسیب‌های وارد آمده به مناطق سیلزده این استان است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی