تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
بدرود رسمی با گابی؛

مربی ایرانی پرسپولیس کی معرفی می‌شود؟

امروز اعلام شد که مربی بعدی پرسپولیس به زودی معرفی خواهد شد و اینطور که پیداست با کنار رفتن علی دایی از فهرست نامزد‌های مربیگری تیم ملی، به نظر می‌آید تمرکز باشگاه پرسپولیس حالا بر روی سه نفر اصلی است: یحیی گل محمدی، علی دایی و مهدی تارتار.

کد خبر: ۴۸۶۳۱
۱۷:۴۲ - ۲۲ دی ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: صبح امروز مدیر عامل باشگاه پرسپولیس به طور رسمی اعلام کرد گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی تیم دیگر به ایران نخواهد آمد و با توجه به پایان فرصتی که به او داده شده، عملا ادامه همکاری با این مربی میسر نیست. این خبر البته چندان جوش و خروشی در میان هواداران باشگاه پرسپولیس ایجاد نکرد، چون از زمانی که کالدرون به هوای تعطیلات کریسمس ایران را ترک کرد تقریبا مشخص بود که دیگر به پرسپولیس باز نخواهد گشت. کالدرون هم به جمع مربیان خارجی نامداری پیوست که تابستان امسال با هزار امید و انگیزه برای بالا بردن سطح فوتبال ایران وارد فوتبال ما شدند اما سرانجام مناسبی نداشتند: ویلموتس، دنیزلی، استراماچونی و ...
 
 
مربی ایرانی پرسپولیس کی معرفی می‌شود؟

مدیریت غیرحرفه‌ای و پرمسئله از یک سو و البته محدود شدن منابع مالی فوتبال از سوی دیگر باعث شده که فوتبال ایران در یک بزنگاه تاریخی و در آستانه چند مسابقه مهم، تصمیم به خودکفایی و استفاده از مربیان داخلی بگیرد. حالا فقط دراگان اسکوچیچ و میشو مربیان خارجی حاضر در لیگ ایران هستند و قرار است در نیم فصل دوم شاهد زورآزمایی نام‌های ایرانی باشیم.

در این گیر و دار، انتخاب مربی برای تیم ملی فوتبال و همچنین پرسپولیس حالا به مهم‌ترین دغدغه برای مدیران فوتبال تبدیل شده و تعداد مربیان کارآزموده و کارنامه دار ایرانی هم آنقدر نیست که دست تصمیم گیرندگان باز باشد. امروز اعلام شد که مربی بعدی پرسپولیس به زودی معرفی خواهد شد و اینطور که پیداست با کنار رفتن علی دایی از فهرست نامزد‌های مربیگری تیم ملی، به نظر می‌آید تمرکز باشگاه پرسپولیس بر روی سه نفر اصلی است: یحیی گل محمدی، علی دایی و مهدی تارتار.

اگر در موقعیت مدیران پرسپولیس باشیم باید پذیرفت که آن‌ها شدیدا تحت فشار هواداران خود هستند تا مربی بزرگ و توانمندی در حد نام باشگاه را به خدمت بگیرند و از سوی دیگر زمان کوتاه باقیمانده تا شروع نیم فصل دوم و همچنین رقابت‌های جام باشگاه های آسیا نیز فشار ذهنی را بر مدیران باشگاه مضاعف کرده است. مسئله بعدی این است که هر یک از این سه گزینه نیز برای نشستن بر نیمکت باشگاه نکته‌هایی دارند. علی دایی چندان علاقمندی و انگیزه‌ای از خود نشان نداده و به نظر می‌رسد بیشتر خود را برای به دست آوردن مربیگری تیم ملی خرج کرد.

یحیی گل محمدی هم اگرچه در ماه‌های اخیر مسائلی را با باشگاه شهر خودرو داشت و تهدید به استعفا هم کرد اما فعلا او تحت قرارداد باشگاه مشهدی است و از آنجایی که شهر خودرو یک باشگاه خصوصی است طبعا تحت تاثیر توصیه‌های مقامات دولتی در ورزش قرار نمی‌گیرد تا به نفع باشگاه پرسپولیس از مربی توانای خود بگذرد.

مهدی تارتار هم اگرچه از نظر فنی مربی امتحان پس داده و موفقی است، اما به زعم بسیاری از فوتبالدوستان هنوز قد و قواره‌ای بزرگ‌تر از حواشی پردامنه این باشگاه به دست نیاورده و استفاده از او ریسک بزرگی است. در عین حال از علی کریمی هم به عنوان گزینه مربیگری در پرسپولیس یاد می‌شود که البته بیشتر به یک نمایش برای همراه کردن هواداران شبیه است.

با این اوصاف مدیران باشگاه پرسپولیس بیش از همه تمایل به استفاده از یحیی گل محمدی دارند که از هر نظر وضعیت مناسبی دارد، اما فعلا همه چیز متکی به کوتاه آمدن باشگاه مشهدی است. اگر مدیر باشگاه شهر خودرو رضایت بدهد گل محمدی به پرسپولیس برخواهد گشت. البته شهر خودرو هم هنوز مربی مورد نظر خود را پیدا نکرده و عموما مربیان مهم فوتبال در خدمت یک تیم هستند.

به طور کلی فوتبال ایران فعلا درگیر جابجایی‌های مربیان از این تیم به آن تیم است در حالی که دایره مربیان خوب و قوی هم کوچکتر از سابق به نظر می‌رسد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی