تیتر امروز

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...

راز محبوبیت سردار سلیمانی از زبان وزیر کشور دولت اصلاحات

وزیر کشور دولت اصلاحات به تبیین و تشریح دلایل محبوبیت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی بین اقشار و گروه‌های مختلف مردم پرداخت و اخلاص او را شاخص‌ترین دلیل تاثیرگذار بر این محبوبیت دانست.

کد خبر: ۴۷۳۶۵
۱۳:۲۱ - ۱۴ دی ۱۳۹۸

راز محبوبیت سردار سلیمانی از زبان وزیر کشور دولت اصلاحات

دیدارنیوز ـ حجت‌الاسلام سید عبدالواحد موسوی‌لاری، شنبه ۱۴ دیماه در حاشیه جلسه هماهنگی کارگروه‌های همایش ملی ریحانه النبی در شهر مُهر در جمع خبرنگاران گفت: به اعتقاد من مهمترین دلیل محبوبیت و مقبولیت سردار حاج قاسم سلیمانی اخلاص اوست، سلیمانی در دوران دفاع مقدس بدون هیچگونه شائبه‌ای با تمام وجود در تمام صحنه‌ها حاضر بود و بعد از آن نیز جهاد و مبارزه را بر هر کار دیگر ارجح دانست و بدون هیچ چشم داشت سیاسی و ... این مسیر را تا شهادتی که خودش می‌خواست، ادامه داد.
 
موسوی‌لاری گفت: دلیل دوم محبوبیت شهید سردار سلیمانی، صفا، صمیمیت و همه جانبه نگری اوست؛ سلیمانی در هیچ دسته، باند و گروهی خود را محدود نکرد و به همه جریان‌های درون نظام صمیمانه وفادار بود و به همه احترام می‌گذاشت و به همین دلیل هم همه به او احترام می‌گذاشتند. کم هستند افرادی این چنینی که در اوج قدرت برای همه احترام قائل باشند و جانبدارانه برخورد نکنند.
 
او ادامه داد: دلیل سوم این محبوبیت آن بود که سلیمانی نماد حضور یک مجاهد انقلابی در عرصه‌ی بین الملل بود و همه جریانات سیاسی بین المللی از سلیمانی به عنوان کسی که صلح و آرامش منطقه را از طریق دفع اشراری مثل داعش دنبال کرد و هزینه‌های زیادی را متحمل شد تا بتواند با ریشه کن کردن عوامل شرارت صلح و امنیت را به منطقه برگرداند یاد می‌کنند.
 
موسوی‌لاری در پاسخ به این پرسش که آیا نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌تواند فقدان سردارسلیمانی را جبران کند؟ گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی تاکنون هزینه‌های زیادی متحمل شده است، چهره‌های شاخصی مثل شهیدان بهشتی، باهنر، رجائی و ۷۲ تن از بهترین یاران نظام و چهره‌های تاثیرگذاری مثل شهیدان اشرفی، مدنی، دستغیب و همه عزیزانی که ذخایر این مملکت بودند را از دست داده، ولی قرص و محکم و استوار مانده است، ضایعه از دست دادن شهید سلیمانی برای همه ملت دردناک است، اما ظرفیت وجودی جمهوری اسلامی قدرت این را دارد تا فرزندان دیگری را به این راه عرضه کند تا ان شاالله راه شهید سلیمانی و یارانش تداوم یابد.
 
وزیر کشور دولت اصلاحات در پاسخ به اینکه آیا آمریکایی‌ها می‌توانند در این خصوص جامعه جهانی را با خود همراه کنند؟، گفت: حرکتی که آمریکایی‌ها به دلیل شرارت و خوی استکباری شان انجام دادند حتی در داخل آمریکا هم همراه ندارد و من فکر می‌کنم یکی از جنایاتی است که توسط دارودسته تندروی ترامپ انجام شده و قطعاً جامعه جهانی این مسئله را به هیچ وجه نمی‌پذیرد و نمی‌بخشد و قطعاً ما با حضور مقتدرانه در عرصه بین الملل می‌توانیم اجماعی که شایسته را علیه جریان حاکم در آمریکا ایجاد و با یک دیپلماسی موفق بتوانیم از خون شهید پاسداری کنیم.
 
موسوی‌لاری در پاسخ به این پرسش که به نظر شما انتقام سختی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده‌اند، چه می‌تواند باشد؟ گفت: نه جمهوری اسلامی و نه حقیقت طلبان جهانی هرگز اجازه نمی‌دهند انسان‌های شروری مثل ترامپ با این جنایات سر بر بالین آرامش بگذارند و ان شاالله کسانی هستند که بتوانند خواب خوش آن‌ها را به کابوسی که شایسته آن هستند تبدیل کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی