تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

حرکت پوسته زمین فلات ایران، پارسال 60 درصد افزایش یافت

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: حرکت پوسته زمین در تمام فلات ایران سال گذشته 60 درصد افزایش یافت و انتظار می رود این رخداد امسال نیز ادامه یابد.

کد خبر: ۴۶۶
۰۹:۱۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

دیدارنیوز - به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی‌زاده در نشست با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور افزود: این لرزش ها ممکن است به دلیل انتقال تنش بین حوزه ای تا ماه ها ادامه یابد و باید راهکارهای مناسبی برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از زلزله داشته باشیم.

وی اظهار داشت: زلزله‌های سال 96 کشور همچون زلزله سرپل ذهاب کرمانشاه نشان داد که اگر زلزله بویژه در مراکز پرجمعیت شهری رخ دهد، همه دستگاه های اجرایی بویژه حوزه های راه و شهرسازی درگیر می‌کند و تمامی دستگاه های اجرایی باید در این زمینه آمادگی لازم را داشته باشند. 


رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: باید دانش اولیه کافی در زمینه زلزله داشته باشیم و ببینیم برای به حداقل رساندن خسارت ها چه اقدام هایی باید انجام داد.


شکرچی ‌زاده تصریح کرد: در موضوع مدیریت ریسک ما همواره سه بخش کاهش ریسک موجود با مقاوم‌سازی ساختمان‌ها به ویژه در بافت‌های ناکارآمد، انتقال ریسک از طریق بیمه و جلوگیری از ایجاد ریسک جدید را مورد توجه قرار ‌دهیم و با انجام این سه کار، آنچه از ریسک باقی می ماند، مربوط به حوزه مدیریت بحران خواهد بود.


وی در رابطه با مقاوم‌سازی ساختمان‌ها خاطرنشان کرد: در بخش کاهش ریسک با مقاوم سازی ساختمان ها در بافت های ناکارآمد، تهیه دستورالعمل هایی که بتواند ریسک خطرات ناشی از زلزله و آتش را کاهش دهد در دستور کار است و این مهم به ویژه پس از حوادث فرو ریزش ساختمان پلاسکو در سال 95 و زلزله های سال 96 در دستورکار مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی قرار گرفت. 


رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: دستورالعمل‌هایی در این راستا در دست تهیه است که در آینده از سوی مرکز و ستاد وزارتخانه برای ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های کشور، ارسال خواهد شد.

**آخرین وضعیت مسکن مهر سرپل ذهاب 

این مقام مسئول در مورد زلزله کرمانشاه گفت: اکنون در حال تخریب 3 بلوک از ساختمان‌های مسکن مهر سرپل ذهاب هستیم که در آنها کیفیت بتن مناسب نیست. 


شکرچی زاده اظهار داشت: بتنی که باید حداقل 25 مگاپاسکال مقاومت داشته باشد، در حد 10 تا 15 مگاپاسکال مقاومت داشت و به همین علت ستون های سازه ها خم شده اما ریزش نکرده است.


وی یادآور شد: نظارت عالیه بر ساخت و ساز و کیفیت مصالح ساختمانی از سوی وزارت راه و شهرسازی و به دنبال آن مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور و تمامی شرکت‌های تابعه وزارتخانه هم بر اساس قانون بر عهده همگی ماست و هم اینکه به تازگی با سازمان ملی استاندارد تفاهم‌نامه‌ای به امضا رساندیم تا وزارت راه و شهرسازی برای مصالح استراتژیک همچون سیمان، بتن و فولاد و آرماتور، نظارت داشته باشد.


شکرچی‌زاده در ادامه از تهیه و تدوین الحاقیه‌ای به آیین‌نامه 2800 از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد و افزود: زلزله بجنورد و کرمانشاه نشان داد که ما در آیین‌نامه 2800 به دیوار‌ها و میان‌قاب‌ها توجه کافی نکردیم.


وی تاکید کرد: ما این ضعف را در استاندارد 2800 رفع کردیم و الحاقیه‌ای را به آیین‌نامه 2800 اضافه کردیم و حتما برای مهندسان، دست اندرکاران اجرا باید دوره های آموزشی برگزار شود تا با این موضوع به طور کامل آشنا شوند و فرهنگ اجرای صحیح میان‌قاب‌ها جدی‌تر گرفته شود.


شکرچی‌زاده گفت: این الحاقیه به معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است و در صورت موافقت نهایی برای استان‌ها ابلاغ و ارسال خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی