تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

تراکم ناعادلانه جمعیت دانش‌آموزی در کلاس‌های درس

News Image Lead

وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت برقراری عدالت در فضای آموزشی در مناطق مختلف کشور تاکید کرد و گفت: توزیع مناسبی را در همه مناطق شاهد نیستیم. برخی مدارس تعداد کمی دانش آموز دارند و برخی مدارس با جمعیت متراکم دانش آموزی روبرو هستند.

کد خبر: ۴۶۲۲۵
۱۱:۰۵ - ۰۵ دی ۱۳۹۸
دیدارنیوز - محسن حاجی میرزایی در آیین افتتاح دبیرستان ماندگار آیت الله طالقانی تبریز با بیان اینکه فضا و تجهیزات از ارکان اساسی است گفت: فضا یک موقعیت یادگیری است و بر اساس سندتحول به مجموعه‌ای از محیط‌های یادگیری متنوع رسیده‌ایم. معماری فضا می‌تواند وحدت گرا باشد و به آرامش و تمرکز کمک کرده و جریان یادگیری را تسهیل کند.

وی افزود: معلم، محتوا و فضای یادگیری از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در یادگیری هستند که در کنار یکدیگر می‌توانند منسجم حرکت کنند. فضای مدرسه علاوه بر سکونت و آرامش برای تحول در یادگیری نیز حائز اهمیت است. مهندسان علاوه بر کار فنی باید از ساحتهای یادگیری نیز دارای درک و فهم مشترک باشند تا فضا را برای ارتقای تعلیم و تربیت آماده کنند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه ارزیایی واقعی از عملکرد نوسازی مدارس این است که فضاهای آموزشیاش تا چه حد در تعمیق یادگیری کمک کننده است اظهار کرد: سازمان نوسازی تلاش می‌کند دسترسی عادلانه همه آحاد دانش آموزان را به فضای مناسب برای یادگیری تسهیل کند. توزیع مناسبی را در همه مناطق شاهد نیستیم. برخی مدارس تعداد کمی دانش آموز دارند و برخی مدارس با جمعیت متراکم دانش آموزی روبرو هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سازمان نوسازی مدارس باید با آینده نگری و نگاه به مناطقی که محرومیت بیشتری دارند این توزیع حغرافیایی نامناسب را بهینه‌تر کند عنوان کرد: هدف گذاری سازمان نوسازی برای امسال استانداردسازی سیستمهای گرمایشی برای بخشی از کلاس های درس بود که محقق شد و امیدوارم این روند ادامه یابد و همه استانها برای رسیدن به اهداف تعیین شده تلاش کنند. صحیح است که بدون اعتبارات نمی‌توان امور پیش برد اما بیش از آن نیازمند خلاقیت و بکارگیری امکانات دیگر هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نیاز ۳۰ درصد مدارس به بازسازی، مقاوم سازی و نوسازی مدارس اشاره کرد و گفت: امید است امر تجهیز و نگه‌داری فضاهای آموزشی با دستورالعمل نگه داری مدارس که امروز ابلاغ شد رونق بیشتری بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افتتاح دبیرستان ماندگار آیت الله طالقانی تبریز گفت: هویت افراد در پرتو شناختی که از ظرفیتهای خودشان دارند شکل می‌گیرد. هرچقدر درک ما از خودمان بیشتر باشد زمینه توجهمان به خداوند عمیقتر خواهد شد. دشمن برای کمرنگ شدن این هویت ملی و دینی ما تلاش می کند. موظفیم شرایطی را به وجود بیاوریم که نسل ما خودش را به فرهنگ قوی و پربار متصل بداند. توجه به معماری سنتی و استمرار این فرهنگ بر شکل گیری این باورها تاثیرگذار است. 

وی با اشاره به اهتمام دولت برای تخصیص اعتبارات مناسب در آموزش و پرورش گفت: برای سال ۹۹،  ۲۷۰۰  میلیارد تومان تضمین دولت است که متناسب با مشارکت خیرین به این حرکت مقدس مدرسه سازی کمک کند تا بتوانیم نیاز به فضای آموزشی را هرچه بیشتر برطرف کنیم.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی